Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI HUKUKU | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan Hakları Teorisi, Uygulaması ve Avrupa İnsan İnsan Hakları Mahkemesi İçtihatlarının Öğretimi |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ,Hak ve ödev Kavramları ,İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II) ,Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları ,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları ,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler ,Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı ,Asya'da İnsan Hakları ,STK'lar ve İnsan Hakları ,Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan hakları hukukunun işleyişini bilir. | 13, 16, 9 | A |
Anayasa hukukunun işleyişini bilir. | 13, 16, 9 | A |
İdare hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
Ceza hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi | |
2 | İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi | |
3 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi | |
4 | Hak ve ödev Kavramları | |
5 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması | |
6 | Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları | |
7 | Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II) | |
8 | Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları | |
9 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları | |
10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler | |
11 | Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı | |
12 | Asya'da İnsan Hakları | |
13 | STK'lar ve İnsan Hakları | |
14 | Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları |
Kaynak |
Mehmet Emin Çağıran, Uluslararası Alanda İnsan Hakları; Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI HUKUKU | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Nihat BULUT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan Hakları Teorisi, Uygulaması ve Avrupa İnsan İnsan Hakları Mahkemesi İçtihatlarının Öğretimi |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ,Hak ve ödev Kavramları ,İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II) ,Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları ,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları ,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler ,Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı ,Asya'da İnsan Hakları ,STK'lar ve İnsan Hakları ,Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan hakları hukukunun işleyişini bilir. | 13, 16, 9 | A |
Anayasa hukukunun işleyişini bilir. | 13, 16, 9 | A |
İdare hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
Ceza hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi | |
2 | İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi | |
3 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi | |
4 | Hak ve ödev Kavramları | |
5 | İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması | |
6 | Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları | |
7 | Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II) | |
8 | Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları | |
9 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları | |
10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler | |
11 | Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı | |
12 | Asya'da İnsan Hakları | |
13 | STK'lar ve İnsan Hakları | |
14 | Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları |
Kaynak |
Mehmet Emin Çağıran, Uluslararası Alanda İnsan Hakları; Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |