Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI HUKUKU-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi VerenlerProf.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan Hakları Teorisi, Uygulaması ve Avrupa İnsan İnsan Hakları Mahkemesi İçtihatlarının Öğretimi
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ,Hak ve ödev Kavramları ,İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II) ,Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları ,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları ,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler ,Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı ,Asya'da İnsan Hakları ,STK'lar ve İnsan Hakları ,Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan hakları hukukunun işleyişini bilir. 13, 16, 9A
Anayasa hukukunun işleyişini bilir. 13, 16, 9A
İdare hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. 13, 16, 9A
Ceza hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi
2İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi
3İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi
4Hak ve ödev Kavramları
5İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması
6Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları
7Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II)
8Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları
9Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler
11Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı
12Asya'da İnsan Hakları
13STK'lar ve İnsan Hakları
14Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları
Kaynak
Mehmet Emin Çağıran, Uluslararası Alanda İnsan Hakları; Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI HUKUKU-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nihat BULUT
Dersi VerenlerProf.Dr. Nihat BULUT, Doç.Dr. Adem Ersin BAYRA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan Hakları Teorisi, Uygulaması ve Avrupa İnsan İnsan Hakları Mahkemesi İçtihatlarının Öğretimi
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi ,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi ,Hak ve ödev Kavramları ,İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları ,Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II) ,Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları ,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları ,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler ,Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı ,Asya'da İnsan Hakları ,STK'lar ve İnsan Hakları ,Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan hakları hukukunun işleyişini bilir. 13, 16, 9A
Anayasa hukukunun işleyişini bilir. 13, 16, 9A
İdare hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. 13, 16, 9A
Ceza hukukunun temel ilke ve esaslarını bilir. 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hakları Kavramı ve Dünyadaki Gelişimi
2İnsan Haklarının Avrupadaki Gelişimi
3İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi
4Hak ve ödev Kavramları
5İnsan Haklarının Ulusal Düzeyde Korunması
6Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları
7Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları (II)
8Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları
9Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne Yapılan Başvuruların Kabuledilebilirlik Koşulları
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Ek Protokollerde Güvenceye Alınan Hak ve Özgürlükler
11Afrika İnsan ve Halkların Hakları Şartı
12Asya'da İnsan Hakları
13STK'lar ve İnsan Hakları
14Anayasa Mahkemesine yapılan Bireysel Başvurular ve AİHM Kararları
Kaynak
Mehmet Emin Çağıran, Uluslararası Alanda İnsan Hakları; Münci Kapani, Kamu Hürriyetleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52