Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE EKONOMİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Kenan DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapabilmektir. Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye Ekonomisine Giriş
,Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938),İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950,Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960)
,Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971),Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979),Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993)
,1990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları,Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018),Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları,Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I,Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk ekonomisinin yapısını izah eder.10, 16, 5, 9A
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını dönemsel olarak analiz eder. 10, 16, 9A
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerini ve sorunlarını tespit eder.10, 16, 9A
4. Verili iktisat politikalarını genel ekonomi çerçevesinde konumlandırır.10, 16, 9A
5. Sektörel yapılardaki gelişim ve değişimi saptar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye Ekonomisine Giriş
2Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938)
3İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950
4Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960)
5Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971)
6Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979)
7Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993)
81990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları
9Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018)
10Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları
11Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları
12Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu
13Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I
14Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II
Kaynak
Türkiye Ekonomisi Yakup Kepenek-Nurhan Yentürk, Remzi Kİtabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)172
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE EKONOMİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Kenan DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapabilmektir. Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye Ekonomisine Giriş
,Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938),İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950,Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960)
,Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971),Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979),Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993)
,1990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları,Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018),Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları,Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I,Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk ekonomisinin yapısını izah eder.10, 16, 5, 9A
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını dönemsel olarak analiz eder. 10, 16, 9A
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerini ve sorunlarını tespit eder.10, 16, 9A
4. Verili iktisat politikalarını genel ekonomi çerçevesinde konumlandırır.10, 16, 9A
5. Sektörel yapılardaki gelişim ve değişimi saptar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye Ekonomisine Giriş
2Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938)
3İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950
4Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960)
5Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971)
6Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979)
7Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993)
81990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları
9Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018)
10Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları
11Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları
12Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu
13Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I
14Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II
Kaynak
Türkiye Ekonomisi Yakup Kepenek-Nurhan Yentürk, Remzi Kİtabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52