Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kenan DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapabilmektir. Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye Ekonomisine Giriş ,Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938),İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950,Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960) ,Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971),Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979),Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993) ,1990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları,Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018),Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları,Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I,Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını izah eder. | 10, 16, 5, 9 | A |
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını dönemsel olarak analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerini ve sorunlarını tespit eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Verili iktisat politikalarını genel ekonomi çerçevesinde konumlandırır. | 10, 16, 9 | A |
5. Sektörel yapılardaki gelişim ve değişimi saptar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye Ekonomisine Giriş | |
2 | Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938) | |
3 | İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950 | |
4 | Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960) | |
5 | Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971) | |
6 | Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979) | |
7 | Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993) | |
8 | 1990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları | |
9 | Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018) | |
10 | Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları | |
11 | Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları | |
12 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
13 | Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I | |
14 | Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II |
Kaynak |
Türkiye Ekonomisi Yakup Kepenek-Nurhan Yentürk, Remzi Kİtabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE EKONOMİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İrfan ERSİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kenan DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminden günümüze Türkiye'nin ekonomik gelişimi hakkında bilgi edinmek ve kıyaslama yapabilmektir. Ayrıca yaşanan ekonomik gelişmeleri Dünya ekonomisi ekseninde değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye Ekonomisine Giriş ,Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938),İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950,Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960) ,Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971),Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979),Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993) ,1990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları,Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018),Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları,Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları,Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu,Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I,Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk ekonomisinin yapısını izah eder. | 10, 16, 5, 9 | A |
2. Türkiye ekonomisinde uygulanan iktisat politikalarını dönemsel olarak analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye’de güncel iktisadi verilerini ve sorunlarını tespit eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Verili iktisat politikalarını genel ekonomi çerçevesinde konumlandırır. | 10, 16, 9 | A |
5. Sektörel yapılardaki gelişim ve değişimi saptar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye Ekonomisine Giriş | |
2 | Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi ve Büyük Buhran (1923-1938) | |
3 | İnönü Dönemi Türkiye Ekonomisi, Savaş Yılları (1938-1950 | |
4 | Demokrat Partisi Dönemi Türkiye Ekonomisi (1950-1960) | |
5 | Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1960-1971) | |
6 | Türkiye Ekonomisinde İthal İkameci Sanayileşme Dönemi ve Politikaları (1971-1979) | |
7 | Türkiye Ekonomisinin Serbest Piyasa Rejimine Geçmesi ve 24 Ocak Kararları (1980-1993) | |
8 | 1990'lı yıllarda Türk Ekonomisinin Yapısı ve 5 Nisan Kararları | |
9 | Ak Parti Dönemi Türkiye Ekonomisi (2002-2018) | |
10 | Türkiye Ekonomisinde yaşanan Krizler ve Çözüm Politikaları | |
11 | Türkiye'de Merkez Bankasının Yapısı ve Para ve Faiz Politikaları | |
12 | Dünya Ekonomisi Ekseninde Türkiye Ekonomisinin Durumu | |
13 | Günümüzün Türkiye Ekonomi Sorunları ve Politika Önerileri I | |
14 | Günümüzde Türkiyede Ekonomi Sorunları ve Sanayileşme Politikaları II |
Kaynak |
Türkiye Ekonomisi Yakup Kepenek-Nurhan Yentürk, Remzi Kİtabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |