Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu ,Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim),Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik),Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon),Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu,Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yönetim, yönetici kavramları ile yöneticinin sahip olması gereken nitelikleri tanımlar. 13, 14, 16, 9A
2. Yönetim ve organizasyon teorilerini karşılaştırır. 10, 14, 16, 9A
3. Yönetim fonksiyonlarının birbiri ile ilişkisini tartışır. 10, 14, 16, 4, 9A
4. Motivasyon kuramlarını dikkate alarak hangi motivasyon aracını ne zaman ve hangi çalışan için kullanacağını tespit eder. 10, 14, 16, 9A
5. Örgüt içi çatışma durumlarını ve bu durumun yönetiminde hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tespit eder. 10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel KavramlarEren, ss.3-17
2Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim DüşüncesiEren, ss.17-35
3Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim DüşüncesiEren, ss.35-48
4Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim DüşüncesiEren, ss.49-95
5Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim DüşüncesiEren, ss.95-104, 113-128
6Yönetim Fonksiyonları-Planlama FonksiyonuEren, ss.179-196
7Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme FonksiyonuEren, ss.215-237
8Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu Eren, ss.243-253
9Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim)Eren, ss.425-445
10Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik)Eren, ss.501-530
11Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon)Eren, ss.531-586
12Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon FonksiyonuEren, ss.333-337
13Yönetim Fonksiyonları-Denetim FonksiyonuEren, ss.339-357
14Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi Eren, ss.587-613
Kaynak
Eren, Erol (2016). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayın.
Jeffrey A.Miles, Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Nobel Yayın Dağıtım. Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayın. Tamer Koçel, İsletme Yöneticiligi, 15. Baskı, Beta, İstanbul 2010. R.L Daft, New Era of Management.Cengage Learning. Robbins, S.& Coulter M, Management. Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÖNETİM VE ORGANİZASYON-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu ,Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim),Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik),Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon),Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu,Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yönetim, yönetici kavramları ile yöneticinin sahip olması gereken nitelikleri tanımlar. 13, 14, 16, 9A
2. Yönetim ve organizasyon teorilerini karşılaştırır. 10, 14, 16, 9A
3. Yönetim fonksiyonlarının birbiri ile ilişkisini tartışır. 10, 14, 16, 4, 9A
4. Motivasyon kuramlarını dikkate alarak hangi motivasyon aracını ne zaman ve hangi çalışan için kullanacağını tespit eder. 10, 14, 16, 9A
5. Örgüt içi çatışma durumlarını ve bu durumun yönetiminde hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tespit eder. 10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel KavramlarEren, ss.3-17
2Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim DüşüncesiEren, ss.17-35
3Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim DüşüncesiEren, ss.35-48
4Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim DüşüncesiEren, ss.49-95
5Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim DüşüncesiEren, ss.95-104, 113-128
6Yönetim Fonksiyonları-Planlama FonksiyonuEren, ss.179-196
7Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme FonksiyonuEren, ss.215-237
8Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu Eren, ss.243-253
9Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim)Eren, ss.425-445
10Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik)Eren, ss.501-530
11Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon)Eren, ss.531-586
12Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon FonksiyonuEren, ss.333-337
13Yönetim Fonksiyonları-Denetim FonksiyonuEren, ss.339-357
14Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi Eren, ss.587-613
Kaynak
Eren, Erol (2016). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayın.
Jeffrey A.Miles, Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Nobel Yayın Dağıtım. Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayın. Tamer Koçel, İsletme Yöneticiligi, 15. Baskı, Beta, İstanbul 2010. R.L Daft, New Era of Management.Cengage Learning. Robbins, S.& Coulter M, Management. Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52