Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GLOBAL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, çağdaş insan hakları kavramı ve algısı için eleştirel bakışa ışık tutmayı amaç edinir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar,İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar,Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar,İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgeler,Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı ,Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlar,Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd.,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleri,Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar;
İnsani Müdahale Kavramı,Sınır aşan insan hakları sorunları,Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri,İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirme,Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çağdaş insan hakları kavram ve teorilerini tanımlar.10, 13, 15, 16, 37, 6, 9A
2. İnsan hakları kavramı ve küresel toplum arasındaki ilişkiselliği analiz eder.10, 13, 15, 16, 37, 6, 9A
3. İnsan hakları alanında ortaya çıkan sorunları belirler.10, 13, 15, 16, 37, 6, 9A
4. İnsan hakları meselesinde uluslararası toplumun rolünü eleştirel bir bakışla ele alır.10, 15, 9A
5. Global meselelere insan hakları perspektifinden yaklaşma becerisi edinir.15, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar• Giriş: Konunun çerçevesinin sunulması ve haftalık gündem ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. İnsan hakları, küreselleşme, küresel toplum, uluslararası insan hakları kamuoyu, sınır-aşan insan hakları örgütleri… • Bekir Berat Özipek, İnsan Hakları Ders Notları
2İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar• Maurice Cranston, “İnsan Hakları Nelerdir?”, Siyasal ve Sosyal Teori, Ed. Atilla Yayla, Siyasal Kitabevi, Ankara, 1999, ss. 311-316. Aksi yönde görüş: • Oktay Uygun, “Küreselleşme ve Değişen Egemenlik Anlayışının Sosyal Haklara Etkisi,” https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/939159, ss. 17-23.
3Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar• Abdülbaki Pekel “İnsan Haklarının Evrenselliği ve Kültürel Görecelilik,” Liberal Düşünce Dergisi, 2019, 24 (96), ss. 111-118. • Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 363-379.
4İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgelerBirleşmiş Milletler Enformasyon Merkezi (Belgeler) http://unicankara.org.tr/language/tr/belgeler/#.XkG9rjIzbIU • İşkencenin ve Gayri İnsani ya da Küçültücü Muamelenin Önlenmesine Dair Avrupa Sözleşmesi, • Çocuk Hakları Sözleşmesi, • Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi, • Sivil ve Siyasi Haklar Uluslararası Sözleşmesi, Ekonomik, • Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi, • Her Türlü Irk Ayrımının Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme, • İstanbul Sözleşmesi
5Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı • Kudret Bülbül, “Yeni Bir Düzen Arayışı: Küreselleşme ve Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 445-468. • Bekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 1-62.
6Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlarBekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 63-123. • Kudret Bülbül, “Güvenlik, Özgürlük ve Küresel Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 543-566.
7Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma• Yıldız Önen, Türkiye’de “Irak’ta Savaşa Hayır Koalisyonu” Deneyimi, Doktora tezi, ss. 59-107.
8İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd.• David Beetham, Demokrasi ve İnsan Hakları, Liberte Yayınları, Ankara, Ts, ss. 215-234. • Kudret Bülbül, “Üstten Küreselleşme: Ulus-üstü örgütler,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 588-501.
9İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleriSınır Tanımayan Doktorlar, IHH, Amnesty International, HRW, İşkenceye Karşı Dünya Organizasyonu …
10Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar;
İnsani Müdahale Kavramı
• Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 379-393.
11Sınır aşan insan hakları sorunlarıFilistin Sorunu, Kürt Sorunu, Doğu Türkistan, Myanmar, Êzidiler, Suriyeli Sığınmacılar ve diğerleri.
12Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri• Bekir Berat Özipek, “Ahlak ile Realite Arasında: Ak Parti’nin Dış Politikası”, Balkanlarda İslam, TİKA Yayınları, http://isamveri.org/pdfdrg/G00182/2016/2016_OZIPEKBB.pdf
13İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirmeTürkiye’nin insan hakları karnesi: “İlerleme Raporları”ndan CPJ’e; HRW’dan Freedom House’a Türkiye’ye verilen derece ve notları konuşmak.
14Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak
Kaynak
• Vahap Coşkun, İnsan Hakları: Liberal Açıdan Bir Tahlil, Liberte Yayınları, Ankara, 2009 (Bölüm 3 İnsan Haklarının Evrenselliği). • Kudret Bülbül, Küreselleşme Temel Metinler, Orion Kitabevi, Ankara, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GLOBAL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, çağdaş insan hakları kavramı ve algısı için eleştirel bakışa ışık tutmayı amaç edinir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar,İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar,Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar,İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgeler,Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı ,Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlar,Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd.,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleri,Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar;
İnsani Müdahale Kavramı,Sınır aşan insan hakları sorunları,Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri,İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirme,Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çağdaş insan hakları kavram ve teorilerini tanımlar.10, 13, 15, 16, 37, 6, 9A
2. İnsan hakları kavramı ve küresel toplum arasındaki ilişkiselliği analiz eder.10, 13, 15, 16, 37, 6, 9A
3. İnsan hakları alanında ortaya çıkan sorunları belirler.10, 13, 15, 16, 37, 6, 9A
4. İnsan hakları meselesinde uluslararası toplumun rolünü eleştirel bir bakışla ele alır.10, 15, 9A
5. Global meselelere insan hakları perspektifinden yaklaşma becerisi edinir.15, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar• Giriş: Konunun çerçevesinin sunulması ve haftalık gündem ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. İnsan hakları, küreselleşme, küresel toplum, uluslararası insan hakları kamuoyu, sınır-aşan insan hakları örgütleri… • Bekir Berat Özipek, İnsan Hakları Ders Notları
2İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar• Maurice Cranston, “İnsan Hakları Nelerdir?”, Siyasal ve Sosyal Teori, Ed. Atilla Yayla, Siyasal Kitabevi, Ankara, 1999, ss. 311-316. Aksi yönde görüş: • Oktay Uygun, “Küreselleşme ve Değişen Egemenlik Anlayışının Sosyal Haklara Etkisi,” https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/939159, ss. 17-23.
3Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar• Abdülbaki Pekel “İnsan Haklarının Evrenselliği ve Kültürel Görecelilik,” Liberal Düşünce Dergisi, 2019, 24 (96), ss. 111-118. • Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 363-379.
4İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgelerBirleşmiş Milletler Enformasyon Merkezi (Belgeler) http://unicankara.org.tr/language/tr/belgeler/#.XkG9rjIzbIU • İşkencenin ve Gayri İnsani ya da Küçültücü Muamelenin Önlenmesine Dair Avrupa Sözleşmesi, • Çocuk Hakları Sözleşmesi, • Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi, • Sivil ve Siyasi Haklar Uluslararası Sözleşmesi, Ekonomik, • Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi, • Her Türlü Irk Ayrımının Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme, • İstanbul Sözleşmesi
5Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı • Kudret Bülbül, “Yeni Bir Düzen Arayışı: Küreselleşme ve Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 445-468. • Bekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 1-62.
6Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlarBekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 63-123. • Kudret Bülbül, “Güvenlik, Özgürlük ve Küresel Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 543-566.
7Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma• Yıldız Önen, Türkiye’de “Irak’ta Savaşa Hayır Koalisyonu” Deneyimi, Doktora tezi, ss. 59-107.
8İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd.• David Beetham, Demokrasi ve İnsan Hakları, Liberte Yayınları, Ankara, Ts, ss. 215-234. • Kudret Bülbül, “Üstten Küreselleşme: Ulus-üstü örgütler,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 588-501.
9İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleriSınır Tanımayan Doktorlar, IHH, Amnesty International, HRW, İşkenceye Karşı Dünya Organizasyonu …
10Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar;
İnsani Müdahale Kavramı
• Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 379-393.
11Sınır aşan insan hakları sorunlarıFilistin Sorunu, Kürt Sorunu, Doğu Türkistan, Myanmar, Êzidiler, Suriyeli Sığınmacılar ve diğerleri.
12Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri• Bekir Berat Özipek, “Ahlak ile Realite Arasında: Ak Parti’nin Dış Politikası”, Balkanlarda İslam, TİKA Yayınları, http://isamveri.org/pdfdrg/G00182/2016/2016_OZIPEKBB.pdf
13İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirmeTürkiye’nin insan hakları karnesi: “İlerleme Raporları”ndan CPJ’e; HRW’dan Freedom House’a Türkiye’ye verilen derece ve notları konuşmak.
14Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak
Kaynak
• Vahap Coşkun, İnsan Hakları: Liberal Açıdan Bir Tahlil, Liberte Yayınları, Ankara, 2009 (Bölüm 3 İnsan Haklarının Evrenselliği). • Kudret Bülbül, Küreselleşme Temel Metinler, Orion Kitabevi, Ankara, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52