Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma Beğlü DİKEÇLİGİL, Dr.Öğr.Üye. Abdullah ERBOĞA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere; akademik yazım ve sunuma dair temel bilgiler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak (BİLMEK), bu bilgileri örnek metinler üzerinde görerek eleştirel analizler yapmayı öğretmek (GÖRMEK) ve özgün bir akademik metin yazma becerisini (YAPMAK) kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış,Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin,Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri,Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. ,Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek ,Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek,İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Akademik metnin iç mimarisi ,Akademik metnin iç mimarisi,Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri ,Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri ,Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak,Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları izah eder. | 9 | E |
2. İletişim teknolojisini kullanarak yaptığı literatür taramasını analiz eder. | 6 | E |
3. Feynman tekniğine göre nasıl eleştirel okuma yapılacağını inceler. | 6, 9 | |
4. Literatür taraması yapar, bir makalenin özünü (kısa özet) edindiği bilgilere göre analiz eder. | 6 | E |
5. Akademik yazım ve sunum ile ilgili etik ilkeleri izah eder. | 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 1. |
2 | Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 2. |
3 | Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 3. |
4 | Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 4. |
5 | Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 5. |
6 | Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 6. |
7 | İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 7; Maurer, R, Kaizen Yolu: Küçük Bir Adım Hayatınızı Değiştirebilir, Klan Yayınları, 2012. |
8 | Yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 7; Maurer, R, Kaizen Yolu: Küçük Bir Adım Hayatınızı Değiştirebilir, Klan Yayınları, 2012. |
9 | Akademik metnin iç mimarisi | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 8. |
10 | Akademik metnin iç mimarisi | TDK Yazım Kuralları |
11 | Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 9. |
12 | Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri | Güleda DOĞAN, İpek ŞENCAN, Bilimsel Yayınlarda Kaynak Gösterme, Tablo ve Şekil Oluşturma Rehberi: APA 6 Kuralları, Türk Kütüphaneciler Derneği Yayınları, Ankara, 2017 |
13 | Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 10. |
14 | Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 11. |
Kaynak |
John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017. Robert A. DAY. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK yayınları; Zuhal BALTAŞ. (2003). Akılda ve Yürekte İZ BIRAKAN SUNUŞ – Etki Yaratan Konuşmacının El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi; Halil SEYİDOĞLU. (1995). Bilimsel ARAŞTIRMA ve YAZMA EL KİTABI. Altıncı Baskı, İstanbul: Kurtiş Matbaası; Howard, S. Becker. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi –Yazımın Sosyal Organizasyon Kuramı. Üçüncü. baskı. çev. Şerife Geniş. Ankara: Heretik Yayınları. |
Selçuk ALKAN. (2017). Yazma Sanatı ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Az Kitap; Jacques BARZUN ve Henry F. GRAFF. (1999). Modern Araştırmacı, Sekizinci Basım. çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK yayınları; Serkan DİNÇER. (2018). Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler. İstanbul: Pegem Yayınevi; Orhan DOĞAN. (2017). Makale, Tez, Proje YAZMAK – Psikoloji ve Psikiyatri Alanlarında. İstanbul: Detay Yayıncılık; Umberto ECO. Tez Nasıl Yazılır? (2018). Dördüncü baskı. çev. Betül Parlak. İstanbul: Can Yayınları; C. KAVCAR, F. OĞUZKAN, Ö. AKSOY. (2015).Yazılı ve Sözlü Anlatım. 10. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık; Gary T. MARX. (2004). Genç Toplumbilimcilere 37 Ahlaki Buyruk. Çevirmen Nurçay Türkoğlu. İstanbul: Babil Yayınevi; Fevziye Abdullah TANSEL.(1978). İyi ve Doğru Yazma Usulleri – Edebiyat, Kompozisyon, İlmi Araştırma ve Metodları. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma Beğlü DİKEÇLİGİL, Dr.Öğr.Üye. Abdullah ERBOĞA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere; akademik yazım ve sunuma dair temel bilgiler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak (BİLMEK), bu bilgileri örnek metinler üzerinde görerek eleştirel analizler yapmayı öğretmek (GÖRMEK) ve özgün bir akademik metin yazma becerisini (YAPMAK) kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış,Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin,Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri,Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. ,Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek ,Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek,İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek,Akademik metnin iç mimarisi ,Akademik metnin iç mimarisi,Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri ,Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri ,Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak,Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları izah eder. | 9 | E |
2. İletişim teknolojisini kullanarak yaptığı literatür taramasını analiz eder. | 6 | E |
3. Feynman tekniğine göre nasıl eleştirel okuma yapılacağını inceler. | 6, 9 | |
4. Literatür taraması yapar, bir makalenin özünü (kısa özet) edindiği bilgilere göre analiz eder. | 6 | E |
5. Akademik yazım ve sunum ile ilgili etik ilkeleri izah eder. | 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yetenek ve beceri; akademik beceriler; akademik yazım türleri, akademik yazım mantığı; akademik yazım süreci ve safhalarına genel bir bakış | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 1. |
2 | Akademik yazım süreci ve safhaları: Konu seçme; literatür tarama; konuyu sınırlandırma; kavramsal çerçeve oluşturma; geçici plan hazırlama, taslak yazımlar; nihai metin | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 2. |
3 | Düşünce-Duygu-Davranış oluşum sürecini anlamak; insanın kendi kendisiyle ileşitişimi; akademik yazımı zorlaştıran içsel engellerle baş edebilme teknikleri | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 3. |
4 | Akademik metnin dış mimarisi; Akademik makalenin yapısı ve bileşenleri : Başlık, Öz (kısa özet), Giriş, Sonuç, Kaynakça. | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 4. |
5 | Metin yazabilmenin temelleri: İyi okur olmak; eleştirel okuma; not alma teknikleri ; Feynman tekniği ile öğrenmeyi öğrenmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 5. |
6 | Seçilen makale özlerinin derste analizi Seçilen makaleyi analiz etmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 6. |
7 | İyi yazmak: Yazma korkusunu yenmek, yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 7; Maurer, R, Kaizen Yolu: Küçük Bir Adım Hayatınızı Değiştirebilir, Klan Yayınları, 2012. |
8 | Yazma alışkanlığı kazanmak, yazma becerisini geliştirmek | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 7; Maurer, R, Kaizen Yolu: Küçük Bir Adım Hayatınızı Değiştirebilir, Klan Yayınları, 2012. |
9 | Akademik metnin iç mimarisi | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 8. |
10 | Akademik metnin iç mimarisi | TDK Yazım Kuralları |
11 | Etik ilkeler; Akademik yazım ihlalleri | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 9. |
12 | Metinde ve kaynakçada kaynak gösterme sistemleri; APA sisteminin ilkeleri | Güleda DOĞAN, İpek ŞENCAN, Bilimsel Yayınlarda Kaynak Gösterme, Tablo ve Şekil Oluşturma Rehberi: APA 6 Kuralları, Türk Kütüphaneciler Derneği Yayınları, Ankara, 2017 |
13 | Sözlü ve görsel sunumun ilkeleri ve hazırlık yapmak | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 10. |
14 | Görsel sunum powerpoint için başarı kriterleri | Creswell, Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Bölüm 11. |
Kaynak |
John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi. EDAM. 2017. Robert A. DAY. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?. çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK yayınları; Zuhal BALTAŞ. (2003). Akılda ve Yürekte İZ BIRAKAN SUNUŞ – Etki Yaratan Konuşmacının El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi; Halil SEYİDOĞLU. (1995). Bilimsel ARAŞTIRMA ve YAZMA EL KİTABI. Altıncı Baskı, İstanbul: Kurtiş Matbaası; Howard, S. Becker. (2013). Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi –Yazımın Sosyal Organizasyon Kuramı. Üçüncü. baskı. çev. Şerife Geniş. Ankara: Heretik Yayınları. |
Selçuk ALKAN. (2017). Yazma Sanatı ve Yazma Teknikleri. İstanbul: Az Kitap; Jacques BARZUN ve Henry F. GRAFF. (1999). Modern Araştırmacı, Sekizinci Basım. çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK yayınları; Serkan DİNÇER. (2018). Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler. İstanbul: Pegem Yayınevi; Orhan DOĞAN. (2017). Makale, Tez, Proje YAZMAK – Psikoloji ve Psikiyatri Alanlarında. İstanbul: Detay Yayıncılık; Umberto ECO. Tez Nasıl Yazılır? (2018). Dördüncü baskı. çev. Betül Parlak. İstanbul: Can Yayınları; C. KAVCAR, F. OĞUZKAN, Ö. AKSOY. (2015).Yazılı ve Sözlü Anlatım. 10. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık; Gary T. MARX. (2004). Genç Toplumbilimcilere 37 Ahlaki Buyruk. Çevirmen Nurçay Türkoğlu. İstanbul: Babil Yayınevi; Fevziye Abdullah TANSEL.(1978). İyi ve Doğru Yazma Usulleri – Edebiyat, Kompozisyon, İlmi Araştırma ve Metodları. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |