Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASET SOSYOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine siyaset sosyolojisinin temel kavramlarını, yaklaşımlarını ve konularını tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyaset sosyolojisi nedir?,Elite Teorisi,Çoğulculuk,Elite Teorisi,Marksizm ve Neo-Marksizm,Marksizm ve Neo-Marksizm,Toplumsal Hareketler,Toplumsal Hareketler,Siyasi Kültür ,Vatandaşlık,Sunum Toplantıları,Küreselleşme,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Siyaset sosyolojisinin konuları hakkında bir bakış açısı geliştirir.10, 19, 4, 9A
2. Siyaset sosyolojisinin teorilerini siyasi ve toplumsal çözümlemelerde kullanır.10, 16, 4, 9A, F
3. Siyaset sosyolojisi ve genel olarak siyaset bilimi arasındaki ilişkileri çözümler.10, 16, 9A
4. Siyaset sosyolojisinin temel konularına dair soru sorar.10, 13, 9A, F
5. Siyasi ve toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder.19, 4, 9F
6. Siyasi ve sosyal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder.19, 4, 9F
7. Siyasi süreçlerin ve kurumların toplumsal süreçler ve kurumlar üstündeki etkisini çözümler.16, 4, 9A, F
8. Siyasi kurumların ve süreçlerin toplumsal yapı ve süreçlerden nasıl açıklar.16, 4, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyaset sosyolojisi nedir?Acar ve Uslu. (2016). “Giriş”, 13-19
2Elite TeorisiAcar ve Uslu. (2016). “Seçkincilik (Elitism) ve Seçkinci Kuramcılar”, 21-48.
3ÇoğulculukAcar ve Uslu. (2016). “Çoğulculuk (Pluralism) ve Çoğulcu Düşünürler”, 49-70.
4Elite TeorisiAcar ve Uslu. (2016). “Seçkincilik (Elitism) ve Seçkinci Kuramcılar”, 21-48.
5Marksizm ve Neo-MarksizmAcar ve Uslu. (2016). “Marks ve Klasik Marksizm: Toplumsal Dönüşüm ve İktidar Çözümlemesi”, 71-94. Acar ve Uslu. (2016). “Batı Marksizmi: Üstyapının Sahne Alışı”, 95-142.
6Marksizm ve Neo-MarksizmAcar ve Uslu. (2016). “Marks ve Klasik Marksizm: Toplumsal Dönüşüm ve İktidar Çözümlemesi”, 71-94. Acar ve Uslu. (2016). “Batı Marksizmi: Üstyapının Sahne Alışı”, 95-142.
7Toplumsal HareketlerAcar ve Uslu. (2016). “Toplumsal Hareketler Sosyolojisi”, 233-254.
8Toplumsal HareketlerAcar ve Uslu. (2016). “Toplumsal Hareketler Sosyolojisi”, 233-254.
9Siyasi Kültür Acar ve Uslu. (2016). “Siyasi Kültür”, 299-328.
10VatandaşlıkAcar ve Uslu. (2016). “Kimlik ve Vatandaşlık Tartışmaları”, 273-297.
11Sunum ToplantılarıÖğrencilerin konu ile ilgili bulduğu makaleler
12KüreselleşmeMcMichael, P. (2013). “Küreselleşme”. Siyaset Sosyolojisi, içinde, T. Janoski, R. Alford, A. Hicks ve M.A. Schwartz (ed.). Ankara: Phoenix, 765-790.
13Öğrenci SunumlarıArticles that students choose about the subject
14Öğrenci SunumlarıÖğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler
Kaynak
Acar, F. ve H.F. Uslu. (2016). Siyaset Sosyolojisi: Temel Yaklaşımlar, Yeni Tartışmalar. Ankara: Dipnot.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)139
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİYASET SOSYOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine siyaset sosyolojisinin temel kavramlarını, yaklaşımlarını ve konularını tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyaset sosyolojisi nedir?,Elite Teorisi,Çoğulculuk,Elite Teorisi,Marksizm ve Neo-Marksizm,Marksizm ve Neo-Marksizm,Toplumsal Hareketler,Toplumsal Hareketler,Siyasi Kültür ,Vatandaşlık,Sunum Toplantıları,Küreselleşme,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Siyaset sosyolojisinin konuları hakkında bir bakış açısı geliştirir.10, 19, 4, 9A
2. Siyaset sosyolojisinin teorilerini siyasi ve toplumsal çözümlemelerde kullanır.10, 16, 4, 9A, F
3. Siyaset sosyolojisi ve genel olarak siyaset bilimi arasındaki ilişkileri çözümler.10, 16, 9A
4. Siyaset sosyolojisinin temel konularına dair soru sorar.10, 13, 9A, F
5. Siyasi ve toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder.19, 4, 9F
6. Siyasi ve sosyal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder.19, 4, 9F
7. Siyasi süreçlerin ve kurumların toplumsal süreçler ve kurumlar üstündeki etkisini çözümler.16, 4, 9A, F
8. Siyasi kurumların ve süreçlerin toplumsal yapı ve süreçlerden nasıl açıklar.16, 4, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyaset sosyolojisi nedir?Acar ve Uslu. (2016). “Giriş”, 13-19
2Elite TeorisiAcar ve Uslu. (2016). “Seçkincilik (Elitism) ve Seçkinci Kuramcılar”, 21-48.
3ÇoğulculukAcar ve Uslu. (2016). “Çoğulculuk (Pluralism) ve Çoğulcu Düşünürler”, 49-70.
4Elite TeorisiAcar ve Uslu. (2016). “Seçkincilik (Elitism) ve Seçkinci Kuramcılar”, 21-48.
5Marksizm ve Neo-MarksizmAcar ve Uslu. (2016). “Marks ve Klasik Marksizm: Toplumsal Dönüşüm ve İktidar Çözümlemesi”, 71-94. Acar ve Uslu. (2016). “Batı Marksizmi: Üstyapının Sahne Alışı”, 95-142.
6Marksizm ve Neo-MarksizmAcar ve Uslu. (2016). “Marks ve Klasik Marksizm: Toplumsal Dönüşüm ve İktidar Çözümlemesi”, 71-94. Acar ve Uslu. (2016). “Batı Marksizmi: Üstyapının Sahne Alışı”, 95-142.
7Toplumsal HareketlerAcar ve Uslu. (2016). “Toplumsal Hareketler Sosyolojisi”, 233-254.
8Toplumsal HareketlerAcar ve Uslu. (2016). “Toplumsal Hareketler Sosyolojisi”, 233-254.
9Siyasi Kültür Acar ve Uslu. (2016). “Siyasi Kültür”, 299-328.
10VatandaşlıkAcar ve Uslu. (2016). “Kimlik ve Vatandaşlık Tartışmaları”, 273-297.
11Sunum ToplantılarıÖğrencilerin konu ile ilgili bulduğu makaleler
12KüreselleşmeMcMichael, P. (2013). “Küreselleşme”. Siyaset Sosyolojisi, içinde, T. Janoski, R. Alford, A. Hicks ve M.A. Schwartz (ed.). Ankara: Phoenix, 765-790.
13Öğrenci SunumlarıArticles that students choose about the subject
14Öğrenci SunumlarıÖğrencilerin konu ile ilgili seçtiği makaleler
Kaynak
Acar, F. ve H.F. Uslu. (2016). Siyaset Sosyolojisi: Temel Yaklaşımlar, Yeni Tartışmalar. Ankara: Dipnot.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52