Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BORÇLAR HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Borçlar Kanunu'nun kişiler arasındaki borç ilişkilerini modern hukukun verileri ışığında teori ve uygulamada oluşan gelişmelerin gözetilmesi suretiyle incelemek , Borçlar Hukukunun kaynaklarını ve temel kavramlarını pratik çalışmalarla birlikte açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Borçlar hukukunun temel kavramları,Borcun kaynakları,Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk,Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum,Temsil,Sözleşmelerin yorumlanması,Sözleşme Vaadi- İlan yoluyla ödül,Haksız fiilden doğan borçlar,Kusursuz Sorumluluk halleri,Haksız fiilin hüküm ve sonuçları,Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar,İfa,Borç ilişkisinde özel durumlar,Borcu sona erdiren haller; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Borçlar Hukukunun konusuna giren hukuki ilişkileri ve borçlar hukukunun kaynaklarını kavrar. | 13, 16, 9 | A |
Sözleşmenin kuruluşunu ve geçerliliğini hatırlar. | 13, 16, 9 | A |
Haksız fiil ve sebepsiz zenginleşmenin şartlarını ve sonuçlarını açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Borcun ve borç ilişkisinin sona erme hallerini özetler. | 13, 16, 9 | A |
Borç ilişkisindeki özel durumları açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Sözleşmenin ifasını ve sözleşmenin ifa edilmemesinin sonuçlarını açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Borçlar Hukukunun önemini ve diğer hukuk dallarıyla olan ilişkisini analiz eder. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Borçlar hukukunun temel kavramları | |
2 | Borcun kaynakları | |
3 | Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk | |
4 | Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum | |
5 | Temsil | |
6 | Sözleşmelerin yorumlanması | |
7 | Sözleşme Vaadi- İlan yoluyla ödül | |
8 | Haksız fiilden doğan borçlar | |
9 | Kusursuz Sorumluluk halleri | |
10 | Haksız fiilin hüküm ve sonuçları | |
11 | Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar | |
12 | İfa | |
13 | Borç ilişkisinde özel durumlar | |
14 | Borcu sona erdiren haller |
Kaynak |
Prof. Dr. Haluk Nami Nomer - Borçlar Hukuku Genel Hükümler / Prof. Dr. Şahin Akıncı - Borçlar Hukuku Bilgisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 3 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 3 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BORÇLAR HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Borçlar Kanunu'nun kişiler arasındaki borç ilişkilerini modern hukukun verileri ışığında teori ve uygulamada oluşan gelişmelerin gözetilmesi suretiyle incelemek , Borçlar Hukukunun kaynaklarını ve temel kavramlarını pratik çalışmalarla birlikte açıklayabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Borçlar hukukunun temel kavramları,Borcun kaynakları,Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk,Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum,Temsil,Sözleşmelerin yorumlanması,Sözleşme Vaadi- İlan yoluyla ödül,Haksız fiilden doğan borçlar,Kusursuz Sorumluluk halleri,Haksız fiilin hüküm ve sonuçları,Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar,İfa,Borç ilişkisinde özel durumlar,Borcu sona erdiren haller; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Borçlar Hukukunun konusuna giren hukuki ilişkileri ve borçlar hukukunun kaynaklarını kavrar. | 13, 16, 9 | A |
Sözleşmenin kuruluşunu ve geçerliliğini hatırlar. | 13, 16, 9 | A |
Haksız fiil ve sebepsiz zenginleşmenin şartlarını ve sonuçlarını açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Borcun ve borç ilişkisinin sona erme hallerini özetler. | 13, 16, 9 | A |
Borç ilişkisindeki özel durumları açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Sözleşmenin ifasını ve sözleşmenin ifa edilmemesinin sonuçlarını açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Borçlar Hukukunun önemini ve diğer hukuk dallarıyla olan ilişkisini analiz eder. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Borçlar hukukunun temel kavramları | |
2 | Borcun kaynakları | |
3 | Sözleşmeden doğan borçlar, Sözleşme özgürlüğü, Sözleşme öncesi sorumluluk | |
4 | Sözleşmenin geçerliliği- İrade ve beyan arasındaki uyum | |
5 | Temsil | |
6 | Sözleşmelerin yorumlanması | |
7 | Sözleşme Vaadi- İlan yoluyla ödül | |
8 | Haksız fiilden doğan borçlar | |
9 | Kusursuz Sorumluluk halleri | |
10 | Haksız fiilin hüküm ve sonuçları | |
11 | Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar | |
12 | İfa | |
13 | Borç ilişkisinde özel durumlar | |
14 | Borcu sona erdiren haller |
Kaynak |
Prof. Dr. Haluk Nami Nomer - Borçlar Hukuku Genel Hükümler / Prof. Dr. Şahin Akıncı - Borçlar Hukuku Bilgisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |