Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 16, 3, 9A
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 19, 3, 9A
1.2 Çalışma alanını kısa cümleler ile tanımlar.10, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 11, 16, 3, 6, 9A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen haber başlıklarını yorumlar.10, 16, 6, 9A
3. Temel seviyedeki metinleri yorumlar. 10, 15, 16, 3, 6, 9A
3.1 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 10, 16, 3, 6, 9A
3.2 Kendisi ve çevresini kısa yazılar ile tanıtır.10, 16, 6, 9A
4. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 3, 6, 9A
4.1 Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 3, 6, 9A
4.2 Hedef dildeki kısa yazıları sözlük yardımıyla analiz eder.10, 16, 6, 9A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar. 10, 16, 3, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 16, 3, 9A
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 19, 3, 9A
1.2 Çalışma alanını kısa cümleler ile tanımlar.10, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 11, 16, 3, 6, 9A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen haber başlıklarını yorumlar.10, 16, 6, 9A
3. Temel seviyedeki metinleri yorumlar. 10, 15, 16, 3, 6, 9A
3.1 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 10, 16, 3, 6, 9A
3.2 Kendisi ve çevresini kısa yazılar ile tanıtır.10, 16, 6, 9A
4. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 3, 6, 9A
4.1 Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 3, 6, 9A
4.2 Hedef dildeki kısa yazıları sözlük yardımıyla analiz eder.10, 16, 6, 9A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar. 10, 16, 3, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52