Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETİCİLİK VE LİDERLİK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKamu hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarda üst düzey yönetici olarak görev yapan atanmış kamu görevlilerinin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim faaliyetleri güncel örnekler bağlamında irdelenecektir. Ayrıca, kamu alanında yaşanan son dönem gelişmeler ve dönüşüm ile ortaya çıkan kamu sektöründe liderlik perspektifi siyasi liderlik, politika yapımında liderlik ve idari liderlik süreçlerini kapsayacak şekilde incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içerik ve akışının tanıtımı,Türk Kamu Yönetiminde kamu görevlisi olarak seçilmiş ve atanmışlar,Kamu sektörü ve Kamu Yönetimi: Tanım ve Elamanlar,Kamu sektöründe yönetimi özel sektörden ayıran özellikler,Türk kamu yönetiminin örgütlenmesi ve temel özellikleri,Türk kamu yönetimi sistemi ve mülki idare amirliği,Ara Sınav,Yönetim ve Yöneticilik: Kavram, önem ve özellikleri ,Kamu sektöründe karar alma ve yönetim süreci,Liderlik olgu, kuram, süreç ve aktörleri,Kamu sektöründe liderlik kapasite ve alanı,Kamu sektöründe yöneticilik ve liderlik karşılaştırması,Türk kamu yönetiminde yöneticilik ve liderlik kapasitesi,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kamu sektörü örgütlerinde yönetim uygulamalarını kavramak16, 19, 9A
2. Kamu sektörü örgütlerinde yöneticilik ve Türk Kamu yönetiminde idare amirliğinin alanını tarif edebilme16, 19, 9A
3. Kamu sektörü ile özel sektör yönetim ve yönetiliciği arasında farkları sıralayabilme16, 19, 9A
4. Kamu sektörü örgütlerinde liderlik alanı ve uygulamalarını değerlendirebilme16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içerik ve akışının tanıtımı-
2Türk Kamu Yönetiminde kamu görevlisi olarak seçilmiş ve atanmışlarGünay, s. 13-23
3Kamu sektörü ve Kamu Yönetimi: Tanım ve ElamanlarEryılmaz, s. 1-15
4Kamu sektöründe yönetimi özel sektörden ayıran özelliklerEryılmaz, s. 16-23
5Türk kamu yönetiminin örgütlenmesi ve temel özellikleriEryılmaz, s. 125-133
6Türk kamu yönetimi sistemi ve mülki idare amirliğiTaşdan ve Gül, s. 131-146
7Ara Sınav-
8Yönetim ve Yöneticilik: Kavram, önem ve özellikleri Açıköğretim, s. 3-16
9Kamu sektöründe karar alma ve yönetim süreci
10Liderlik olgu, kuram, süreç ve aktörleriTaşdan ve Gül, s. 13-35
11Kamu sektöründe liderlik kapasite ve alanıTaşdan ve Gül, s. 36-42
12Kamu sektöründe yöneticilik ve liderlik karşılaştırmasıTaşdan ve Gül, s. 43-54
13Türk kamu yönetiminde yöneticilik ve liderlik kapasitesiTaşdan ve Gül, s. 147-169
14Final-
Kaynak
Prof. Dr. Bilal Eryılmaz. Kamu Yönetimi. 9. Baskı, 2016, Umuttepe Yayınları. Nevzat Taşdan ve Hüseyin Gül, Kamu Yönetiminde Liderlik ve Kaymakamlık, 2013, Detay Yayıncılık. Ö. Faruk Günay, Üst-Düzey Kamu Yöneticilerinin Yetiştirilmesi, Doktora Tezi, 2004, Ankara Üniversitesi. Yönetim ve Organizasyon, T.C. Açıköğretim Üniversitesi Yayını: 2944, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETİCİLİK VE LİDERLİK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKamu hizmeti sunan kurum ve kuruluşlarda üst düzey yönetici olarak görev yapan atanmış kamu görevlilerinin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim faaliyetleri güncel örnekler bağlamında irdelenecektir. Ayrıca, kamu alanında yaşanan son dönem gelişmeler ve dönüşüm ile ortaya çıkan kamu sektöründe liderlik perspektifi siyasi liderlik, politika yapımında liderlik ve idari liderlik süreçlerini kapsayacak şekilde incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içerik ve akışının tanıtımı,Türk Kamu Yönetiminde kamu görevlisi olarak seçilmiş ve atanmışlar,Kamu sektörü ve Kamu Yönetimi: Tanım ve Elamanlar,Kamu sektöründe yönetimi özel sektörden ayıran özellikler,Türk kamu yönetiminin örgütlenmesi ve temel özellikleri,Türk kamu yönetimi sistemi ve mülki idare amirliği,Ara Sınav,Yönetim ve Yöneticilik: Kavram, önem ve özellikleri ,Kamu sektöründe karar alma ve yönetim süreci,Liderlik olgu, kuram, süreç ve aktörleri,Kamu sektöründe liderlik kapasite ve alanı,Kamu sektöründe yöneticilik ve liderlik karşılaştırması,Türk kamu yönetiminde yöneticilik ve liderlik kapasitesi,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kamu sektörü örgütlerinde yönetim uygulamalarını kavramak16, 19, 9A
2. Kamu sektörü örgütlerinde yöneticilik ve Türk Kamu yönetiminde idare amirliğinin alanını tarif edebilme16, 19, 9A
3. Kamu sektörü ile özel sektör yönetim ve yönetiliciği arasında farkları sıralayabilme16, 19, 9A
4. Kamu sektörü örgütlerinde liderlik alanı ve uygulamalarını değerlendirebilme16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içerik ve akışının tanıtımı-
2Türk Kamu Yönetiminde kamu görevlisi olarak seçilmiş ve atanmışlarGünay, s. 13-23
3Kamu sektörü ve Kamu Yönetimi: Tanım ve ElamanlarEryılmaz, s. 1-15
4Kamu sektöründe yönetimi özel sektörden ayıran özelliklerEryılmaz, s. 16-23
5Türk kamu yönetiminin örgütlenmesi ve temel özellikleriEryılmaz, s. 125-133
6Türk kamu yönetimi sistemi ve mülki idare amirliğiTaşdan ve Gül, s. 131-146
7Ara Sınav-
8Yönetim ve Yöneticilik: Kavram, önem ve özellikleri Açıköğretim, s. 3-16
9Kamu sektöründe karar alma ve yönetim süreci
10Liderlik olgu, kuram, süreç ve aktörleriTaşdan ve Gül, s. 13-35
11Kamu sektöründe liderlik kapasite ve alanıTaşdan ve Gül, s. 36-42
12Kamu sektöründe yöneticilik ve liderlik karşılaştırmasıTaşdan ve Gül, s. 43-54
13Türk kamu yönetiminde yöneticilik ve liderlik kapasitesiTaşdan ve Gül, s. 147-169
14Final-
Kaynak
Prof. Dr. Bilal Eryılmaz. Kamu Yönetimi. 9. Baskı, 2016, Umuttepe Yayınları. Nevzat Taşdan ve Hüseyin Gül, Kamu Yönetiminde Liderlik ve Kaymakamlık, 2013, Detay Yayıncılık. Ö. Faruk Günay, Üst-Düzey Kamu Yöneticilerinin Yetiştirilmesi, Doktora Tezi, 2004, Ankara Üniversitesi. Yönetim ve Organizasyon, T.C. Açıköğretim Üniversitesi Yayını: 2944, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52