Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖÇ VE SİYASET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri göç ve siyaset hakkındaki anahtar meselelere aşina kılmaktır. Ayrıca, göç ve siyasetle alakalı temel kavramları ve yaklaşımları; göç olgusunun tarihi gelişimini ve tanımlarını; göçün iç ve dış dinamiklerini konu alır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve Kurumlar,İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine Giriş,Göç Tarihi: Temel Parametreleri Belirlemek,Bir Hak ve Özgürlük Olarak Göç,Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci Hakları,Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Diaspora,Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç Yönetimi,Dünyada Göç Politikaları,Dünyada Göç Politikaları,Göç Politikası,Göç Politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Göç olgusuna ilişkin kavram, kurum ve kuramları kavrar. | 10, 16, 19, 9 | A |
2. Göç tarihi ile göç olgusunun parametreleri arasında ilişki kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. Göç ve insan hakları ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
4. Göç olgusunu güvenlik, ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarıyla tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
5. Hem dünyada hem de Türkiye’de göç politikalarını ve göç yönetiminin parametrelerini inceler. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve Kurumlar | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
2 | İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine Giriş | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
3 | Göç Tarihi: Temel Parametreleri Belirlemek | Brettel, C. & Hollifield, J. (2005). Migration Theory: Talking Across Disciplines,Routledge. New York. |
4 | Bir Hak ve Özgürlük Olarak Göç | Goodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546. |
5 | Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci Hakları | Goodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546. |
6 | Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel Katılım | Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2 |
7 | Göçmenler ve Siyasal Katılım | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
8 | Göçmenler ve Siyasal Katılım | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
9 | Göçmenler ve Diaspora | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
10 | Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç Yönetimi | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
11 | Dünyada Göç Politikaları | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
12 | Dünyada Göç Politikaları | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
13 | Göç Politikası | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
14 | Göç Politikası | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
Kaynak |
Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. Diğer Kaynaklar Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar, Bağlam Yayınları, İstanbul. Mangalam, J.J. (1968). Human Migration: A Guide to Migration Literature in English 1955-1962. The University of Kentucky Press, Lexington. Brettel, C. & Hollifield, J. (2015) Migration Theory: Talking Across Disciplines, Routledge, New York. UNHCR. (2008) Climate Change, Natural Disasters and Human Displacement: A UNHCR Perspective. The UN Refugee Agency. Stark, O. (1991) The Migration of Labor. Blackwell Publications, Cambridge. Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2. Williams, A. (2008). “Turning the Tide: Recognizing Climate Change Refugees in International Law”, Law&Policy,Vol. 30, No. 4, s. 502-529. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 7 | 98 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖÇ VE SİYASET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri göç ve siyaset hakkındaki anahtar meselelere aşina kılmaktır. Ayrıca, göç ve siyasetle alakalı temel kavramları ve yaklaşımları; göç olgusunun tarihi gelişimini ve tanımlarını; göçün iç ve dış dinamiklerini konu alır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve Kurumlar,İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine Giriş,Göç Tarihi: Temel Parametreleri Belirlemek,Bir Hak ve Özgürlük Olarak Göç,Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci Hakları,Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Diaspora,Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç Yönetimi,Dünyada Göç Politikaları,Dünyada Göç Politikaları,Göç Politikası,Göç Politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Göç olgusuna ilişkin kavram, kurum ve kuramları kavrar. | 10, 16, 19, 9 | A |
2. Göç tarihi ile göç olgusunun parametreleri arasında ilişki kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. Göç ve insan hakları ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
4. Göç olgusunu güvenlik, ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarıyla tartışır. | 10, 16, 19, 9 | A |
5. Hem dünyada hem de Türkiye’de göç politikalarını ve göç yönetiminin parametrelerini inceler. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve Kurumlar | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
2 | İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine Giriş | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
3 | Göç Tarihi: Temel Parametreleri Belirlemek | Brettel, C. & Hollifield, J. (2005). Migration Theory: Talking Across Disciplines,Routledge. New York. |
4 | Bir Hak ve Özgürlük Olarak Göç | Goodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546. |
5 | Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci Hakları | Goodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546. |
6 | Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel Katılım | Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2 |
7 | Göçmenler ve Siyasal Katılım | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
8 | Göçmenler ve Siyasal Katılım | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
9 | Göçmenler ve Diaspora | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
10 | Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç Yönetimi | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
11 | Dünyada Göç Politikaları | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
12 | Dünyada Göç Politikaları | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
13 | Göç Politikası | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
14 | Göç Politikası | Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. |
Kaynak |
Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. Diğer Kaynaklar Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar, Bağlam Yayınları, İstanbul. Mangalam, J.J. (1968). Human Migration: A Guide to Migration Literature in English 1955-1962. The University of Kentucky Press, Lexington. Brettel, C. & Hollifield, J. (2015) Migration Theory: Talking Across Disciplines, Routledge, New York. UNHCR. (2008) Climate Change, Natural Disasters and Human Displacement: A UNHCR Perspective. The UN Refugee Agency. Stark, O. (1991) The Migration of Labor. Blackwell Publications, Cambridge. Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2. Williams, A. (2008). “Turning the Tide: Recognizing Climate Change Refugees in International Law”, Law&Policy,Vol. 30, No. 4, s. 502-529. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |