Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖÇ VE SİYASET-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencileri göç ve siyaset hakkındaki anahtar meselelere aşina kılmaktır. Ayrıca, göç ve siyasetle alakalı temel kavramları ve yaklaşımları; göç olgusunun tarihi gelişimini ve tanımlarını; göçün iç ve dış dinamiklerini konu alır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve Kurumlar,İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine Giriş,Göç Tarihi: Temel Parametreleri Belirlemek,Bir Hak ve Özgürlük Olarak Göç,Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci Hakları,Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Diaspora,Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç Yönetimi,Dünyada Göç Politikaları,Dünyada Göç Politikaları,Göç Politikası,Göç Politikası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Göç olgusuna ilişkin kavram, kurum ve kuramları kavrar.10, 16, 19, 9A
2. Göç tarihi ile göç olgusunun parametreleri arasında ilişki kurar.10, 16, 19, 9A
3. Göç ve insan hakları ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi analiz eder. 10, 16, 19, 9A
4. Göç olgusunu güvenlik, ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarıyla tartışır.10, 16, 19, 9A
5. Hem dünyada hem de Türkiye’de göç politikalarını ve göç yönetiminin parametrelerini inceler.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve KurumlarCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
2İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine GirişCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
3Göç Tarihi: Temel Parametreleri BelirlemekBrettel, C. & Hollifield, J. (2005). Migration Theory: Talking Across Disciplines,Routledge. New York.
4Bir Hak ve Özgürlük Olarak GöçGoodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546.
5Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci HaklarıGoodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546.
6Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel KatılımFreeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2
7Göçmenler ve Siyasal KatılımCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
8Göçmenler ve Siyasal KatılımCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
9Göçmenler ve DiasporaCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
10Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç YönetimiCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
11Dünyada Göç PolitikalarıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
12Dünyada Göç PolitikalarıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
13Göç PolitikasıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
14Göç PolitikasıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
Kaynak
Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. Diğer Kaynaklar Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar, Bağlam Yayınları, İstanbul. Mangalam, J.J. (1968). Human Migration: A Guide to Migration Literature in English 1955-1962. The University of Kentucky Press, Lexington. Brettel, C. & Hollifield, J. (2015) Migration Theory: Talking Across Disciplines, Routledge, New York. UNHCR. (2008) Climate Change, Natural Disasters and Human Displacement: A UNHCR Perspective. The UN Refugee Agency. Stark, O. (1991) The Migration of Labor. Blackwell Publications, Cambridge. Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2. Williams, A. (2008). “Turning the Tide: Recognizing Climate Change Refugees in International Law”, Law&Policy,Vol. 30, No. 4, s. 502-529.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7428
Genel Sınav ve Hazırlığı14798
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖÇ VE SİYASET-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencileri göç ve siyaset hakkındaki anahtar meselelere aşina kılmaktır. Ayrıca, göç ve siyasetle alakalı temel kavramları ve yaklaşımları; göç olgusunun tarihi gelişimini ve tanımlarını; göçün iç ve dış dinamiklerini konu alır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve Kurumlar,İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine Giriş,Göç Tarihi: Temel Parametreleri Belirlemek,Bir Hak ve Özgürlük Olarak Göç,Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci Hakları,Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Siyasal Katılım,Göçmenler ve Diaspora,Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç Yönetimi,Dünyada Göç Politikaları,Dünyada Göç Politikaları,Göç Politikası,Göç Politikası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Göç olgusuna ilişkin kavram, kurum ve kuramları kavrar.10, 16, 19, 9A
2. Göç tarihi ile göç olgusunun parametreleri arasında ilişki kurar.10, 16, 19, 9A
3. Göç ve insan hakları ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi analiz eder. 10, 16, 19, 9A
4. Göç olgusunu güvenlik, ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel boyutlarıyla tartışır.10, 16, 19, 9A
5. Hem dünyada hem de Türkiye’de göç politikalarını ve göç yönetiminin parametrelerini inceler.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Niçin Göç Çalışıyoruz? Kavramlar ve KurumlarCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
2İnsanlar Niçin Göç Eder? Göç Teorisine GirişCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
3Göç Tarihi: Temel Parametreleri BelirlemekBrettel, C. & Hollifield, J. (2005). Migration Theory: Talking Across Disciplines,Routledge. New York.
4Bir Hak ve Özgürlük Olarak GöçGoodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546.
5Sınır Politikaları: İltica, Koruma ve Mülteci HaklarıGoodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546.
6Göçmenler ve Sosyal Uyum: İktisadi, Sosyal ve Kültürel KatılımFreeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2
7Göçmenler ve Siyasal KatılımCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
8Göçmenler ve Siyasal KatılımCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
9Göçmenler ve DiasporaCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
10Uluslararası Örgütler ve Küresel Göç YönetimiCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
11Dünyada Göç PolitikalarıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
12Dünyada Göç PolitikalarıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
13Göç PolitikasıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
14Göç PolitikasıCastles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London.
Kaynak
Castles, S. and Miller, M. J. (1998). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World.Macmillan Press Ltd., London. Diğer Kaynaklar Faist, T. (2003). Uluslararası Göç ve Ulusaşırı Toplumsal Alanlar, Bağlam Yayınları, İstanbul. Mangalam, J.J. (1968). Human Migration: A Guide to Migration Literature in English 1955-1962. The University of Kentucky Press, Lexington. Brettel, C. & Hollifield, J. (2015) Migration Theory: Talking Across Disciplines, Routledge, New York. UNHCR. (2008) Climate Change, Natural Disasters and Human Displacement: A UNHCR Perspective. The UN Refugee Agency. Stark, O. (1991) The Migration of Labor. Blackwell Publications, Cambridge. Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2. Williams, A. (2008). “Turning the Tide: Recognizing Climate Change Refugees in International Law”, Law&Policy,Vol. 30, No. 4, s. 502-529.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20