Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU MALİYESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Recep YÜCEDOĞRU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Devletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Maliyesinin Konusu ve Temel Kavramlar,İktisadi düşünceler- teoriler ve ekonomik sistemler,Kamunun ekonomik faaliyet nedenleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri,Kamu harcamaları,Kamu harcamaları - 2,Kamu gelirleri,Vergi,Vergi - 2,Devlet borçları,Bütçe, bütçenin ilkeleri,Bütçe süreci,Maliye politikası: Enflasyonla nedir? Enflasyonla mücadele politikaları nelerdir?,Maliye politikası: Durgunlukla nedir? Durgunlukla mücadele politikaları nelerdir?,Maliye politikası: Stagflasyon nedir? Stagflasyonla mücadele politikaları nelerdir?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenerek mali olayları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Kamu ekonomik faaliyetlerini sebepleriyle birlikte saptar. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Kamunun gelir ve gider kaynaklarını bilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Bütçe ve bütçeleme sürecini bilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Maliye politikalarını nedenlerini anlar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin Konusu ve Temel Kavramlar | |
2 | İktisadi düşünceler- teoriler ve ekonomik sistemler | |
3 | Kamunun ekonomik faaliyet nedenleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri | |
4 | Kamu harcamaları | |
5 | Kamu harcamaları - 2 | |
6 | Kamu gelirleri | |
7 | Vergi | |
8 | Vergi - 2 | |
9 | Devlet borçları | |
10 | Bütçe, bütçenin ilkeleri | |
11 | Bütçe süreci | |
12 | Maliye politikası: Enflasyonla nedir? Enflasyonla mücadele politikaları nelerdir? | |
13 | Maliye politikası: Durgunlukla nedir? Durgunlukla mücadele politikaları nelerdir? | |
14 | Maliye politikası: Stagflasyon nedir? Stagflasyonla mücadele politikaları nelerdir? |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 14 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU MALİYESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Recep YÜCEDOĞRU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Devletin, hangi ekonomik faaliyetlere, neden katılması gerektiği, bu faaliyetlerin boyutları, türleri ve iktisadi etkileri anlatılarak; öğrencilerin, devletin ekonomik faaliyetleri ile kaynakların etkinliğine ve kullanım alanlarına nasıl şekil verebileceğini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Maliyesinin Konusu ve Temel Kavramlar,İktisadi düşünceler- teoriler ve ekonomik sistemler,Kamunun ekonomik faaliyet nedenleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri,Kamu harcamaları,Kamu harcamaları - 2,Kamu gelirleri,Vergi,Vergi - 2,Devlet borçları,Bütçe, bütçenin ilkeleri,Bütçe süreci,Maliye politikası: Enflasyonla nedir? Enflasyonla mücadele politikaları nelerdir?,Maliye politikası: Durgunlukla nedir? Durgunlukla mücadele politikaları nelerdir?,Maliye politikası: Stagflasyon nedir? Stagflasyonla mücadele politikaları nelerdir?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu maliyesi ile ilgili kavramlarını ve kamu maliyesinin gelişimini öğrenerek mali olayları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Kamu ekonomik faaliyetlerini sebepleriyle birlikte saptar. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Kamunun gelir ve gider kaynaklarını bilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Bütçe ve bütçeleme sürecini bilir. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Maliye politikalarını nedenlerini anlar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin Konusu ve Temel Kavramlar | |
2 | İktisadi düşünceler- teoriler ve ekonomik sistemler | |
3 | Kamunun ekonomik faaliyet nedenleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri | |
4 | Kamu harcamaları | |
5 | Kamu harcamaları - 2 | |
6 | Kamu gelirleri | |
7 | Vergi | |
8 | Vergi - 2 | |
9 | Devlet borçları | |
10 | Bütçe, bütçenin ilkeleri | |
11 | Bütçe süreci | |
12 | Maliye politikası: Enflasyonla nedir? Enflasyonla mücadele politikaları nelerdir? | |
13 | Maliye politikası: Durgunlukla nedir? Durgunlukla mücadele politikaları nelerdir? | |
14 | Maliye politikası: Stagflasyon nedir? Stagflasyonla mücadele politikaları nelerdir? |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |