Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE SİYASİ HAYATI II-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türk siyasetindeki güncel meseleler hakkında, öğrencisine eleştirel bir yaklaşım ve kapsayıcı argümantasyon becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş - Tanışma,Modernleşme,Muhalefet & Demokrasi,Gençliğin Katılımı,Kürt Mesellesi ve Çözüm Süreci,(Seküler?) Milliyetçilik,Tartışma ve Tekrar,Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP),Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi),Siyasal Partiler III: HDP ve Konumu,Yeni Anayasanın İmkanı,Kuvvetler Ayrılığı,Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni Siyaset,Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, Türk siyasetinde 1980 sonrası güncel meseleler üstüne, eleştirel bir okuma yapma becerisi ve meselelerin kökeni ve bugün hakkında telakki kazanır.10, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş - Tanışma-
2ModernleşmeNiyazi Berkes, “Chapter 16 – Kemalist Reforms”, The Development of Secularism in Turkey, (McGill, 1964), pp. 461-78. Aylin Özman, “Law, Ideology and Modernization in Turkey: Kemalist Legal Reforms in Perspective”, Social & Legal Studies, 2010, Vol. 19(1), 67-84
DOI: 10.1177/0964663909346196.
3Muhalefet & DemokrasiŞerif Mardin, “Opposition and Control in Turkey”, Government and Opposition Vol. 1, No. 3 (May 1966), pp. 375-387.
4Gençliğin KatılımıEmre Erdoğan & Pınar Uyan-Semerci, “Understanding young citizens’ political participation in Turkey: does ‘being young’ matter?”, Southeast European and Black Sea Studies, 2017, 17:1, 57-75, DOI: 10.1080/14683857.2016.1235000.
5Kürt Mesellesi ve Çözüm SüreciTalha Köse – Rise & Fall of the AK Party’s Kurdish Peace Initiatives (https://www.insightturkey.com/file/87/rise-and-fall-of- the-ak-partys-kurdish-peace-initiatives-spring-2017- vol19-no2 )
6(Seküler?) MilliyetçilikNiyazi Berkes, “Ziya Gökalp: His Contribution to Turkish Nationalism”, Middle East Journal, Vol. 8, No. 4 (Autumn, 1954), pp. 375-390.
7Tartışma ve Tekrar-
8Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP)Oğuzhan Bilgin, “Change of Game in Turkish Politics: The New Political Blocs”, Politics Today, 13.05.2019, https://politicstoday.org/change-of-game-in-turkish- politics-the-new-political-blocs/ . Fazıl Hüsnü Erdem, “The People’s Allience: AK Party and MHP”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 17-26.
9Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi)Ödül Celep – How Can Akşener’s IYI Party Contribute to Turkey’s Democracy? (http://turkishpolicy.com/article/899/how-can-akseners- iyi-parti-contribute-to-turkeys-democracy ) Can Selçuki, “How Turks Pick Their Political Side in Turkey?”, 28.08.2020, https://www.duvarenglish.com/columns/2020/08/28/how- turks-pick-their-political-side-in-turkey .
10Siyasal Partiler III: HDP ve KonumuFazıl Hüsnü Erdem, “HDP: Against People’s Allience, Close to the Nation Allience”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 36-48.
11Yeni Anayasanın İmkanıErgun Özbudun & Ömer Faruk Gençkaya, “Chapter 1” and “Conclusion”, Democratization and the Politics of Constitution-Making in Turkey, 2009, CEUPress, pp. 7-30 and 113-6.
12Kuvvetler AyrılığıErgun Özbudun, “Turkey’s Judiciary and the Drift Toward Competitive Authoritarianism”, The International Spectator, 2015, 50:2, 42-55, DOI: 10.1080/03932729.2015.1020651.
13Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni SiyasetMustafa Erdogan, “Islam in Turkish politics: Turkey's quest for democracy without Islam”, Critique: Journal for Critical Studies of the Middle East, 8:15, 25-49, DOI: 10.1080/10669929908720149.
14Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter?Halime S. Atalay, Paper-draft: "Trivialisation of the Truth and Vulgarisation of Daily Discourse", 2020.
Kaynak
İlgili okumalar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14228
Ara Sınav ve Hazırlığı7535
Genel Sınav ve Hazırlığı14570
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)175
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE SİYASİ HAYATI II-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türk siyasetindeki güncel meseleler hakkında, öğrencisine eleştirel bir yaklaşım ve kapsayıcı argümantasyon becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş - Tanışma,Modernleşme,Muhalefet & Demokrasi,Gençliğin Katılımı,Kürt Mesellesi ve Çözüm Süreci,(Seküler?) Milliyetçilik,Tartışma ve Tekrar,Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP),Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi),Siyasal Partiler III: HDP ve Konumu,Yeni Anayasanın İmkanı,Kuvvetler Ayrılığı,Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni Siyaset,Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci, Türk siyasetinde 1980 sonrası güncel meseleler üstüne, eleştirel bir okuma yapma becerisi ve meselelerin kökeni ve bugün hakkında telakki kazanır.10, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş - Tanışma-
2ModernleşmeNiyazi Berkes, “Chapter 16 – Kemalist Reforms”, The Development of Secularism in Turkey, (McGill, 1964), pp. 461-78. Aylin Özman, “Law, Ideology and Modernization in Turkey: Kemalist Legal Reforms in Perspective”, Social & Legal Studies, 2010, Vol. 19(1), 67-84
DOI: 10.1177/0964663909346196.
3Muhalefet & DemokrasiŞerif Mardin, “Opposition and Control in Turkey”, Government and Opposition Vol. 1, No. 3 (May 1966), pp. 375-387.
4Gençliğin KatılımıEmre Erdoğan & Pınar Uyan-Semerci, “Understanding young citizens’ political participation in Turkey: does ‘being young’ matter?”, Southeast European and Black Sea Studies, 2017, 17:1, 57-75, DOI: 10.1080/14683857.2016.1235000.
5Kürt Mesellesi ve Çözüm SüreciTalha Köse – Rise & Fall of the AK Party’s Kurdish Peace Initiatives (https://www.insightturkey.com/file/87/rise-and-fall-of- the-ak-partys-kurdish-peace-initiatives-spring-2017- vol19-no2 )
6(Seküler?) MilliyetçilikNiyazi Berkes, “Ziya Gökalp: His Contribution to Turkish Nationalism”, Middle East Journal, Vol. 8, No. 4 (Autumn, 1954), pp. 375-390.
7Tartışma ve Tekrar-
8Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP)Oğuzhan Bilgin, “Change of Game in Turkish Politics: The New Political Blocs”, Politics Today, 13.05.2019, https://politicstoday.org/change-of-game-in-turkish- politics-the-new-political-blocs/ . Fazıl Hüsnü Erdem, “The People’s Allience: AK Party and MHP”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 17-26.
9Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi)Ödül Celep – How Can Akşener’s IYI Party Contribute to Turkey’s Democracy? (http://turkishpolicy.com/article/899/how-can-akseners- iyi-parti-contribute-to-turkeys-democracy ) Can Selçuki, “How Turks Pick Their Political Side in Turkey?”, 28.08.2020, https://www.duvarenglish.com/columns/2020/08/28/how- turks-pick-their-political-side-in-turkey .
10Siyasal Partiler III: HDP ve KonumuFazıl Hüsnü Erdem, “HDP: Against People’s Allience, Close to the Nation Allience”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 36-48.
11Yeni Anayasanın İmkanıErgun Özbudun & Ömer Faruk Gençkaya, “Chapter 1” and “Conclusion”, Democratization and the Politics of Constitution-Making in Turkey, 2009, CEUPress, pp. 7-30 and 113-6.
12Kuvvetler AyrılığıErgun Özbudun, “Turkey’s Judiciary and the Drift Toward Competitive Authoritarianism”, The International Spectator, 2015, 50:2, 42-55, DOI: 10.1080/03932729.2015.1020651.
13Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni SiyasetMustafa Erdogan, “Islam in Turkish politics: Turkey's quest for democracy without Islam”, Critique: Journal for Critical Studies of the Middle East, 8:15, 25-49, DOI: 10.1080/10669929908720149.
14Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter?Halime S. Atalay, Paper-draft: "Trivialisation of the Truth and Vulgarisation of Daily Discourse", 2020.
Kaynak
İlgili okumalar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20