Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSTATİSTİK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere istatistiğin araçlarını kullanarak veri analizi yapabilmelerini sağlayacak gerekli bilgiyi vermektir. Bu ders; İstatistik Nedir?, Tanımlayıcı İstatistik: Frekans Dağılımları ve Yüzdelikler, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Tanımlayıcı İstatistik: Yaygınlık Ölçüleri, Normal Dağılım, Çıkarımsal İstatistik: Örneklem Alma, Korelasyon, Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (1 Örneklem Durumu), Hipotez test etme (2 Örneklem Durumu), Hipotez test etme (Varyans Analizi), Hipotez test etme (Ki-Kare Testi), Regresyon, Toplu SPSS uygulaması konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Örnekleme ve Veri,Betimleyici İstatistik,Olasılık ,Discrete Random Variables,Continuous Random Variables,Çan Eğrisi (Normal Dağılım),Central Limit Theorem,Güven Aralıkları,Tek Örneklem Hipotez Testi,İki Örneklemli Hiptez Testi,Ki-kare Dağılımı,Doğrusal Regresyon ve Korelasyon,F-Distribution and One-Way Anova,SPSS Projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mevcut verileri tanımlamak/analiz etmek ve sonuçları bilimsel İngilizce ile açıklamak için istatistiksel araçları kullanır.10, 11, 12, 13, 14, 2, 9A, G
2. Bir popülasyonun ortalaması ve oranlarından yola çıkarak çıkarımlarda bulunur.10, 11, 12, 13, 2, 9A, E, G
3. Faydalanabileceği akademik makaleleri anlayabilme becerisini geliştirir.16, 2, 9A, E
4. Temel istatistiksel kavramları tartır ve İngilizce anlamlarını açıklar.10, 12, 14, 9A, D, E, G
5. SPSS kullanarak verileri analiz eder ve daha yüksek bir istatistiksel okuryazarlık düzeyine ulaşır.11, 12, 13, 14, 16, 6, 9A, F, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Örnekleme ve Veri1. Bölüm
2Betimleyici İstatistik2. Bölüm
3Olasılık 3. Bölüm
4Discrete Random Variables4. Bölüm
5Continuous Random Variables5. Bölüm
6Çan Eğrisi (Normal Dağılım)6. Bölüm
7Central Limit Theorem7. Bölüm
8Güven Aralıkları8. Bölüm
9Tek Örneklem Hipotez Testi9. Bölüm
10İki Örneklemli Hiptez Testi10. Bölüm
11Ki-kare Dağılımı11. Bölüm
12Doğrusal Regresyon ve Korelasyon12. Bölüm
13F-Distribution and One-Way Anova13. Bölüm
14SPSS ProjesiDuyurulacak
Kaynak
Illowsky, Barbara & Dean, Susan. Introductory Statistics 2e

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15345
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSTATİSTİK-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere istatistiğin araçlarını kullanarak veri analizi yapabilmelerini sağlayacak gerekli bilgiyi vermektir. Bu ders; İstatistik Nedir?, Tanımlayıcı İstatistik: Frekans Dağılımları ve Yüzdelikler, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Tanımlayıcı İstatistik: Yaygınlık Ölçüleri, Normal Dağılım, Çıkarımsal İstatistik: Örneklem Alma, Korelasyon, Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (1 Örneklem Durumu), Hipotez test etme (2 Örneklem Durumu), Hipotez test etme (Varyans Analizi), Hipotez test etme (Ki-Kare Testi), Regresyon, Toplu SPSS uygulaması konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Örnekleme ve Veri,Betimleyici İstatistik,Olasılık ,Discrete Random Variables,Continuous Random Variables,Çan Eğrisi (Normal Dağılım),Central Limit Theorem,Güven Aralıkları,Tek Örneklem Hipotez Testi,İki Örneklemli Hiptez Testi,Ki-kare Dağılımı,Doğrusal Regresyon ve Korelasyon,F-Distribution and One-Way Anova,SPSS Projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mevcut verileri tanımlamak/analiz etmek ve sonuçları bilimsel İngilizce ile açıklamak için istatistiksel araçları kullanır.10, 11, 12, 13, 14, 2, 9A, G
2. Bir popülasyonun ortalaması ve oranlarından yola çıkarak çıkarımlarda bulunur.10, 11, 12, 13, 2, 9A, E, G
3. Faydalanabileceği akademik makaleleri anlayabilme becerisini geliştirir.16, 2, 9A, E
4. Temel istatistiksel kavramları tartır ve İngilizce anlamlarını açıklar.10, 12, 14, 9A, D, E, G
5. SPSS kullanarak verileri analiz eder ve daha yüksek bir istatistiksel okuryazarlık düzeyine ulaşır.11, 12, 13, 14, 16, 6, 9A, F, G, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Örnekleme ve Veri1. Bölüm
2Betimleyici İstatistik2. Bölüm
3Olasılık 3. Bölüm
4Discrete Random Variables4. Bölüm
5Continuous Random Variables5. Bölüm
6Çan Eğrisi (Normal Dağılım)6. Bölüm
7Central Limit Theorem7. Bölüm
8Güven Aralıkları8. Bölüm
9Tek Örneklem Hipotez Testi9. Bölüm
10İki Örneklemli Hiptez Testi10. Bölüm
11Ki-kare Dağılımı11. Bölüm
12Doğrusal Regresyon ve Korelasyon12. Bölüm
13F-Distribution and One-Way Anova13. Bölüm
14SPSS ProjesiDuyurulacak
Kaynak
Illowsky, Barbara & Dean, Susan. Introductory Statistics 2e

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20