Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, oluşumundan değerlendirme aşamalarına kadar kamu politikası sürecine odaklanmaktadır. Dönem sonunda öğrenciler konuyla ilgili daha geniş bir bakış açısı kazanmış olacak ve kamu politikalarının tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmelerine ilişkin derin tartışmalara hazır hale geleceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş,Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş,Disiplinin Kökeni ve Aktörler,Disiplinin Kökeni ve Aktörler,Kamu Politika Sürecinin Temelleri,Kamu Politika Sürecinin Temelleri,Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma,Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma,Politika Tasarımı ve Formulasyonu,Politika Tasarımı ve Formulasyonu,Politika Uygulama,Politika Uygulama ,Politika Analizi ve Değerlendirmesi,Politika Analizi ve Değerlendirmesi,Türkiye'de Kamu Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu yönetimi alanının temel kavramlarını izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Kamu yönetiminin yapı ve örgütlenmesini açıklar. | 10, 14, 16, 2, 9 | A |
3. Seçilmiş ve atanmış kamu görevlilerinin kamu politikası oluşumu ve uygulama süreçlerindeki rollerini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Çağdaş kamu yönetimi uygulamalarını açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
5. Kamu yönetimi ve organizasyonuna odaklanan teorileri tartışır. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş | Martin et. al., 1. Bölüm |
2 | Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş | Martin et. al., 1. Bölüm |
3 | Disiplinin Kökeni ve Aktörler | Martin et. al., 2. Bölüm |
4 | Disiplinin Kökeni ve Aktörler | Martin et. al., 2. Bölüm |
5 | Kamu Politika Sürecinin Temelleri | Martin et. al., 3. Bölüm |
6 | Kamu Politika Sürecinin Temelleri | Martin et. al., 3. Bölüm |
7 | Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma | Martin et. al., 4. Bölüm |
8 | Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma | Martin et. al., 4. Bölüm |
9 | Politika Tasarımı ve Formulasyonu | Martin et. al., 5. Bölüm |
10 | Politika Tasarımı ve Formulasyonu | Martin et. al., 5. Bölüm |
11 | Politika Uygulama | Martin et. al., 6. Bölüm |
12 | Politika Uygulama | Martin et. al., 6. Bölüm |
13 | Politika Analizi ve Değerlendirmesi | Martin et. al., 7. Bölüm |
14 | Politika Analizi ve Değerlendirmesi | Martin et. al., 7. Bölüm |
15 | Türkiye'de Kamu Yönetimi | Üstüner, Y., and Yavuz, N. (2017). Turkey’s Public Administration Today: An Overview and Appraisal. International Journal of Public Administration, 41(10), 820-831. Turkish Taxation System. Available at: www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/taxation_system2016.pdf |
Kaynak |
*MAIN TEXTBOOK: Public Policy: Origins, Practice, and Analysis by Kimberly Martin, Keith E. Lee Jr and John Powell Hall **Turkish Taxation System. Available at: www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/taxation_system2016.pdf ***Üstüner, Y., and Yavuz, N. (2017). Turkey’s Public Administration Today: An Overview and Appraisal. International Journal of Public Administration, 41(10), 820-831. |
+B. Guy Peters (2017): The Politics of Bureaucracy: An Introduction to Comparative Public Administration, Routledge. +Introduction to Public Administration. Edited by Goldfrey Edwards, 2017, Library Press. +The Handbook of Public Administration. Editors: Prof. Dr. Bekir PARLAK Assoc. Prof. Dr. Kadir Caner DOĞAN, 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 139 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, oluşumundan değerlendirme aşamalarına kadar kamu politikası sürecine odaklanmaktadır. Dönem sonunda öğrenciler konuyla ilgili daha geniş bir bakış açısı kazanmış olacak ve kamu politikalarının tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmelerine ilişkin derin tartışmalara hazır hale geleceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş,Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş,Disiplinin Kökeni ve Aktörler,Disiplinin Kökeni ve Aktörler,Kamu Politika Sürecinin Temelleri,Kamu Politika Sürecinin Temelleri,Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma,Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma,Politika Tasarımı ve Formulasyonu,Politika Tasarımı ve Formulasyonu,Politika Uygulama,Politika Uygulama ,Politika Analizi ve Değerlendirmesi,Politika Analizi ve Değerlendirmesi,Türkiye'de Kamu Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu yönetimi alanının temel kavramlarını izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Kamu yönetiminin yapı ve örgütlenmesini açıklar. | 10, 14, 16, 2, 9 | A |
3. Seçilmiş ve atanmış kamu görevlilerinin kamu politikası oluşumu ve uygulama süreçlerindeki rollerini tanımlar. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Çağdaş kamu yönetimi uygulamalarını açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
5. Kamu yönetimi ve organizasyonuna odaklanan teorileri tartışır. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş | Martin et. al., 1. Bölüm |
2 | Kamu Yönetimi ve Kamu Politikalarına Giriş | Martin et. al., 1. Bölüm |
3 | Disiplinin Kökeni ve Aktörler | Martin et. al., 2. Bölüm |
4 | Disiplinin Kökeni ve Aktörler | Martin et. al., 2. Bölüm |
5 | Kamu Politika Sürecinin Temelleri | Martin et. al., 3. Bölüm |
6 | Kamu Politika Sürecinin Temelleri | Martin et. al., 3. Bölüm |
7 | Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma | Martin et. al., 4. Bölüm |
8 | Problem Tanımlama ve Gündem Oluşturma | Martin et. al., 4. Bölüm |
9 | Politika Tasarımı ve Formulasyonu | Martin et. al., 5. Bölüm |
10 | Politika Tasarımı ve Formulasyonu | Martin et. al., 5. Bölüm |
11 | Politika Uygulama | Martin et. al., 6. Bölüm |
12 | Politika Uygulama | Martin et. al., 6. Bölüm |
13 | Politika Analizi ve Değerlendirmesi | Martin et. al., 7. Bölüm |
14 | Politika Analizi ve Değerlendirmesi | Martin et. al., 7. Bölüm |
15 | Türkiye'de Kamu Yönetimi | Üstüner, Y., and Yavuz, N. (2017). Turkey’s Public Administration Today: An Overview and Appraisal. International Journal of Public Administration, 41(10), 820-831. Turkish Taxation System. Available at: www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/taxation_system2016.pdf |
Kaynak |
*MAIN TEXTBOOK: Public Policy: Origins, Practice, and Analysis by Kimberly Martin, Keith E. Lee Jr and John Powell Hall **Turkish Taxation System. Available at: www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/taxation_system2016.pdf ***Üstüner, Y., and Yavuz, N. (2017). Turkey’s Public Administration Today: An Overview and Appraisal. International Journal of Public Administration, 41(10), 820-831. |
+B. Guy Peters (2017): The Politics of Bureaucracy: An Introduction to Comparative Public Administration, Routledge. +Introduction to Public Administration. Edited by Goldfrey Edwards, 2017, Library Press. +The Handbook of Public Administration. Editors: Prof. Dr. Bekir PARLAK Assoc. Prof. Dr. Kadir Caner DOĞAN, 2022. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |