Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özlem ÜZÜM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminolojiye Giriş,Terminolojiye Giriş,Temel Kavramlar ,Temel Kavramlar,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar ,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar,Alanla İlgili Güncel Konular,Alanla İlgili Güncel Konular,Alanın Geleceği ,Alanın Geleceği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3..1 alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Uluslararsı yayımları yorumlar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminolojiye Giriş | |
2 | Terminolojiye Giriş | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Temel Kavramlar | |
5 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
6 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
7 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
8 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
9 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
10 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
11 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
12 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
13 | Alanın Geleceği | |
14 | Alanın Geleceği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özlem ÜZÜM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminolojiye Giriş,Terminolojiye Giriş,Temel Kavramlar ,Temel Kavramlar,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar ,Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları,Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar ,Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar,Alanla İlgili Güncel Konular,Alanla İlgili Güncel Konular,Alanın Geleceği ,Alanın Geleceği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3..1 alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Uluslararsı yayımları yorumlar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5. alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminolojiye Giriş | |
2 | Terminolojiye Giriş | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Temel Kavramlar | |
5 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
6 | Kariyer Seçenekleri ve İzlenecek Yollar | |
7 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
8 | Vasıf Nitelik ve Sertifika Programları | |
9 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
10 | Alanda Faaliyet Gösteren Şirketler, Dernekler, Mesleki Kuruluşlar ve Kurumlar | |
11 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
12 | Alanla İlgili Güncel Konular | |
13 | Alanın Geleceği | |
14 | Alanın Geleceği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |