Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kenan BODUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim ,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları ,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri ,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi ,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki ,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık ,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları ,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması ,Türkiye'nin Stratejik Konuları ,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri ,TBMM'nin Kuruluşu ,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar. | 9 | A |
Islahat/İnkılap/İhtilal kavramlarını açıklar. | 9 | A |
Atatürk'ün temel ilke ve prensiplerini anlayarak Türk milletinin aydınlanma sürecini açıklar. | 9 | A |
Atatürk ilke ve inkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş ve gelişimine etkisini anlar | 9 | A |
Atatürk dönemindeki siyasi ve sosyal değişimleri inceleyerek Türkiye'nin modernleşme sürecini anlar. | 9 | A |
Atatürk'ün reformlarının Türk toplumuna etkisini ve dönemin politikalarını değerlendir ve Atatürk devrimlerini anlar. | 9 | A |
Atatürk ilkelerinin günümüz türkiye'sindeki yansımalarını inceler. | 9 | A |
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceler. | 9 | A |
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlar. | 9 | A |
Atatürk ilkelerinin günümüz Türkiye'sindeki yansımalarını inceler ve Türkiye'nin çağdaşlaşma sürecini anlar | 9 | A |
Atatürk ilke ve inkılaplarının günümüzdeki toplumsal ve siyasi bağlamlardaki etkilerini değerlendirerek Türkiye'nin güncel meselelerini anlar. | 9 | A |
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceleyerek Türkiye'nin uluslararası ilişkilerini anlayacaktır. | 9 | A |
Atatürk'ün dış politika stratejilerini değerlendir ve Türkiye'nin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesini anlar. | 9 | A |
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlayarak Türkiye'nin eğitim ve kültürel gelişimini kavrar. | 9 | A |
Atatürk'ün eğitim ve kültür alanındaki reformlarının Türk toplumuna etkisini değerlendirir ve Türkiye'nin eğitim ve kültürdeki dönüşümünü anlayabilecektir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim | Mebis Notu |
2 | 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları | Mebis Notu |
3 | Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri | Mebis Notu |
4 | II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi | Mebis Notu |
5 | II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki | Mebis Notu |
6 | Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık | Mebis Notu |
7 | Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları | Mebis Notu |
8 | Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri | Mebis Notu |
9 | Zararlı Cemiyetler | Mebis Notu |
10 | Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması | Mebis Notu |
11 | Türkiye'nin Stratejik Konuları | Mebis Notu |
12 | Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri | Mebis Notu |
13 | TBMM'nin Kuruluşu | Mebis Notu |
14 | Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri | Mebis Notu |
Kaynak |
Öğrenciye mebis notu verilecektir. |
-Türk Siyasi Tarihi, Siyasi Tarihin Evrimi, Prof. Dr. Kemal H. KARPAT (2021) -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. -Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 7 | 2 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 14 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kenan BODUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim ,19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları ,Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri ,II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi ,II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki ,Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık ,Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları ,Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri ,Zararlı Cemiyetler ,Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması ,Türkiye'nin Stratejik Konuları ,Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri ,TBMM'nin Kuruluşu ,Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Atatürk İlkeleri ve inkılap tarihine ilişkin temel kavramları açıklar. | 9 | A |
Islahat/İnkılap/İhtilal kavramlarını açıklar. | 9 | A |
Atatürk'ün temel ilke ve prensiplerini anlayarak Türk milletinin aydınlanma sürecini açıklar. | 9 | A |
Atatürk ilke ve inkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş ve gelişimine etkisini anlar | 9 | A |
Atatürk dönemindeki siyasi ve sosyal değişimleri inceleyerek Türkiye'nin modernleşme sürecini anlar. | 9 | A |
Atatürk'ün reformlarının Türk toplumuna etkisini ve dönemin politikalarını değerlendir ve Atatürk devrimlerini anlar. | 9 | A |
Atatürk ilkelerinin günümüz türkiye'sindeki yansımalarını inceler. | 9 | A |
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceler. | 9 | A |
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlar. | 9 | A |
Atatürk ilkelerinin günümüz Türkiye'sindeki yansımalarını inceler ve Türkiye'nin çağdaşlaşma sürecini anlar | 9 | A |
Atatürk ilke ve inkılaplarının günümüzdeki toplumsal ve siyasi bağlamlardaki etkilerini değerlendirerek Türkiye'nin güncel meselelerini anlar. | 9 | A |
Atatürk'ün dış politika anlayışını inceleyerek Türkiye'nin uluslararası ilişkilerini anlayacaktır. | 9 | A |
Atatürk'ün dış politika stratejilerini değerlendir ve Türkiye'nin bağımsızlık ve egemenlik mücadelesini anlar. | 9 | A |
Atatürk'ün eğitim ve kültür politikalarını anlayarak Türkiye'nin eğitim ve kültürel gelişimini kavrar. | 9 | A |
Atatürk'ün eğitim ve kültür alanındaki reformlarının Türk toplumuna etkisini değerlendirir ve Türkiye'nin eğitim ve kültürdeki dönüşümünü anlayabilecektir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 19. Yüzyıl Dünyasındaki Gelişmeler ve Değişim | Mebis Notu |
2 | 19. Yüzyılın İlk Yarısında Osmanlı Devleti'nde Modernleşme Çabaları | Mebis Notu |
3 | Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve Anayasacılık Hareketleri | Mebis Notu |
4 | II. Abdülhamid Dönemi Modernleşmesi | Mebis Notu |
5 | II. Meşrutiyete Giden Yol, Muhalefet Hareketleri, İttihat ve Terakki | Mebis Notu |
6 | Ülke İçin Aranan Kurtuluş Çareleri: Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık | Mebis Notu |
7 | Savaş Dönemi: Trabulusgarp-Balkan-Birinci Dünya Savaşları | Mebis Notu |
8 | Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri | Mebis Notu |
9 | Zararlı Cemiyetler | Mebis Notu |
10 | Mondros Mütarekesi, İşgaller, Mustafa Kemal Paşa ve Kurtuluş Savaşı'nın Planlanması | Mebis Notu |
11 | Türkiye'nin Stratejik Konuları | Mebis Notu |
12 | Türk - Ermeni İlişkileri, Türk - Yunan İlişkileri | Mebis Notu |
13 | TBMM'nin Kuruluşu | Mebis Notu |
14 | Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri | Mebis Notu |
Kaynak |
Öğrenciye mebis notu verilecektir. |
-Türk Siyasi Tarihi, Siyasi Tarihin Evrimi, Prof. Dr. Kemal H. KARPAT (2021) -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. -Nutuk. -Atatürk'in Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara, 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara, 1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |