Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKROEKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makroekonomiye giriş,Milli gelirin hesaplanması,Ekonomik büyüme,Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,Para arzı ve talebi,İşgücü piyasası ve işsizlik,Mal ve para piyasalarındaki toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyi,Finansal krizler,Maliye ve para politikası,Uluslararası Ticaret,Uluslararası finans,Makroekonomide alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Uluslararası ekonomik gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
1. Ekonominin genel olarak nasıl çalıştığını açıklar. | 10, 14, 9 | A, G |
1.1 Finansal piyasaların nasıl çalıştığını anlatır. | 10, 14, 9 | |
1.2 Ekonomiyi milli gelir ve istihdam düzeyi açısından değerlendirir. | 10, 12, 14, 9 | |
1.3 Finansal piyasalar ile reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar. | 10, 14, 9 | |
2. Ekonomi politikasına ilişkin önerilerde bulunur. | 10, 13, 14, 9 | |
2.1 Merkez bankasının aldığı kararları değerlendirir | 10, 13, 14, 9 | |
2.2 Teorik olarak uygulanan para politikası ve maliye politikasını eleştirir. | 10, 13, 14, 9 | |
2.3 Ekonomik kalkınma için gerekli olan uzun vadeli ekonomi politikalarını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerdeki değişiklikleri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | |
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal değişkenlerin ekonomi üzerindeki etkilerini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | |
3.3 Ekonomideki değişimler ışığında Türkiye ekonomisinin genel durumunu analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
4. İktisadi düşünce ekollerini farklı yönlerden karşılaştırır. | 10, 14, 9 | |
4.1 Klasik ekolün iktisat bilimine genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.2 Keynesyen okulun ekonomiye genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.3 Give suggestions regarding the economic policy of the other schools of economic thought. | 10, 14, 9 | |
5.1 Gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin temel dinamiklerini açıklar. | 10, 13, 14, 9 | |
5.2 Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
5.3 Küresel ticari ilişkiler hakkında yorumlar yapar. | 10, 13, 14, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye giriş | |
2 | Milli gelirin hesaplanması | |
3 | Ekonomik büyüme | |
4 | Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | Para arzı ve talebi | |
7 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
8 | Mal ve para piyasalarındaki toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyi | |
10 | Finansal krizler | |
11 | Maliye ve para politikası | |
12 | Uluslararası Ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makroekonomide alternatif görüşler |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKROEKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makroekonomiye giriş,Milli gelirin hesaplanması,Ekonomik büyüme,Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,Para arzı ve talebi,İşgücü piyasası ve işsizlik,Mal ve para piyasalarındaki toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyi,Finansal krizler,Maliye ve para politikası,Uluslararası Ticaret,Uluslararası finans,Makroekonomide alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Uluslararası ekonomik gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
1. Ekonominin genel olarak nasıl çalıştığını açıklar. | 10, 14, 9 | A, G |
1.1 Finansal piyasaların nasıl çalıştığını anlatır. | 10, 14, 9 | |
1.2 Ekonomiyi milli gelir ve istihdam düzeyi açısından değerlendirir. | 10, 12, 14, 9 | |
1.3 Finansal piyasalar ile reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar. | 10, 14, 9 | |
2. Ekonomi politikasına ilişkin önerilerde bulunur. | 10, 13, 14, 9 | |
2.1 Merkez bankasının aldığı kararları değerlendirir | 10, 13, 14, 9 | |
2.2 Teorik olarak uygulanan para politikası ve maliye politikasını eleştirir. | 10, 13, 14, 9 | |
2.3 Ekonomik kalkınma için gerekli olan uzun vadeli ekonomi politikalarını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerdeki değişiklikleri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | |
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal değişkenlerin ekonomi üzerindeki etkilerini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | |
3.3 Ekonomideki değişimler ışığında Türkiye ekonomisinin genel durumunu analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
4. İktisadi düşünce ekollerini farklı yönlerden karşılaştırır. | 10, 14, 9 | |
4.1 Klasik ekolün iktisat bilimine genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.2 Keynesyen okulun ekonomiye genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.3 Give suggestions regarding the economic policy of the other schools of economic thought. | 10, 14, 9 | |
5.1 Gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin temel dinamiklerini açıklar. | 10, 13, 14, 9 | |
5.2 Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
5.3 Küresel ticari ilişkiler hakkında yorumlar yapar. | 10, 13, 14, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye giriş | |
2 | Milli gelirin hesaplanması | |
3 | Ekonomik büyüme | |
4 | Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | Para arzı ve talebi | |
7 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
8 | Mal ve para piyasalarındaki toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyi | |
10 | Finansal krizler | |
11 | Maliye ve para politikası | |
12 | Uluslararası Ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makroekonomide alternatif görüşler |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |