Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA TARİHİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere içinde yaşadığımız dünyanın nasıl inşa edildiğini hakkında fikir vermek, ana hatları, kırılma noktaları ve önemli olaylarıyla dünya tarihi hakkında öğrencinin ufkunu geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Uygarlığın doğuşu,Modern öncesi dönem: Antik Yunan,Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve Hristiyanlık,Modern öncesi dönem: Asya,Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişi,Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirler,Avrupa çağı: Devrimler,Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlar,Birinci Dünya Savaşı,Krizler ve totaliter rejimler,İkinci Dünya Savaşı,Soğuk Savaş,Yeni bir dünya,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Önemli tarihsel aktörleri ve kavramları açıklar. 10, 16, 9A
2. Modern dünya tarihindeki önemli tarihsel gelişmeleri açıklar.10, 16, 9A
3. Tarihsel kavramların, süreçlerin ve fenomenlerin rolünü daha geniş siyasi ve sosyo-ekonomik yapılar bağlamında analiz eder.10, 16, 9A
4. Rakip tarihsel kavramların ve açıklamaların tarihsel geçerliliğini analiz eder.10, 16, 9A
5. Modern dünya tarihindeki kriz ve savaşlarda siyasi liderlerin rollerinden sonuç çıkarır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uygarlığın doğuşuDavis, The Human Story, Chapter 2, 3.
2Modern öncesi dönem: Antik YunanFreeman, Egypt, Greece, and Rome, Chapter 6, 7, 8, 9, 10.
3Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve HristiyanlıkFreeman, Egypt, Greece, and Rome, Chapter 17, 18, 19.
4Modern öncesi dönem: AsyaDavis, The Human Story, Chapter 5.
5Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişiDavis, The Human Story, Chapter 7.
6Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirlerDavis, The Human Story, Chapter 8, 14.
7Avrupa çağı: DevrimlerDavis, The Human Story, Chapter 16.
8Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlarDavis, The Human Story, Chapter 17.
9Birinci Dünya SavaşıDavis, The Human Story, Chapter 18.
10Krizler ve totaliter rejimlerDavis, The Human Story, Chapter 19.
11İkinci Dünya SavaşıDavis, The Human Story, Chapter 20.
12Soğuk SavaşDavis, The Human Story, Chapter 22.
13Yeni bir dünyaDavis, The Human Story, Chapter 23.
14Nereye gidiyoruz?Davis, The Human Story, Chapter 24.
Kaynak
James C. Davis, İnsanın Hikâyesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz, İş Bankası Kültür Yayınları; Freeman, Charles. Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları. Dost Kitabevi. 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14545
Genel Sınav ve Hazırlığı18181
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA TARİHİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere içinde yaşadığımız dünyanın nasıl inşa edildiğini hakkında fikir vermek, ana hatları, kırılma noktaları ve önemli olaylarıyla dünya tarihi hakkında öğrencinin ufkunu geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Uygarlığın doğuşu,Modern öncesi dönem: Antik Yunan,Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve Hristiyanlık,Modern öncesi dönem: Asya,Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişi,Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirler,Avrupa çağı: Devrimler,Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlar,Birinci Dünya Savaşı,Krizler ve totaliter rejimler,İkinci Dünya Savaşı,Soğuk Savaş,Yeni bir dünya,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Önemli tarihsel aktörleri ve kavramları açıklar. 10, 16, 9A
2. Modern dünya tarihindeki önemli tarihsel gelişmeleri açıklar.10, 16, 9A
3. Tarihsel kavramların, süreçlerin ve fenomenlerin rolünü daha geniş siyasi ve sosyo-ekonomik yapılar bağlamında analiz eder.10, 16, 9A
4. Rakip tarihsel kavramların ve açıklamaların tarihsel geçerliliğini analiz eder.10, 16, 9A
5. Modern dünya tarihindeki kriz ve savaşlarda siyasi liderlerin rollerinden sonuç çıkarır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uygarlığın doğuşuDavis, The Human Story, Chapter 2, 3.
2Modern öncesi dönem: Antik YunanFreeman, Egypt, Greece, and Rome, Chapter 6, 7, 8, 9, 10.
3Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve HristiyanlıkFreeman, Egypt, Greece, and Rome, Chapter 17, 18, 19.
4Modern öncesi dönem: AsyaDavis, The Human Story, Chapter 5.
5Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişiDavis, The Human Story, Chapter 7.
6Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirlerDavis, The Human Story, Chapter 8, 14.
7Avrupa çağı: DevrimlerDavis, The Human Story, Chapter 16.
8Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlarDavis, The Human Story, Chapter 17.
9Birinci Dünya SavaşıDavis, The Human Story, Chapter 18.
10Krizler ve totaliter rejimlerDavis, The Human Story, Chapter 19.
11İkinci Dünya SavaşıDavis, The Human Story, Chapter 20.
12Soğuk SavaşDavis, The Human Story, Chapter 22.
13Yeni bir dünyaDavis, The Human Story, Chapter 23.
14Nereye gidiyoruz?Davis, The Human Story, Chapter 24.
Kaynak
James C. Davis, İnsanın Hikâyesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz, İş Bankası Kültür Yayınları; Freeman, Charles. Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları. Dost Kitabevi. 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20