Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEORİ VE PRATİKTE AVRUPA İNSAN HAKLARI HUKUKU-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAvrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS) ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) gibi Avrupa insan hakları mekanizmalarını, bunların işleyişini ve bu mekanizmaların nasıl ortaya çıktığına ilişkin tarihsel arka planı anlatmak; Avrupa İnsan Hakları Hukukunun temel kavramlarını, ilgili yasaları ve tartışmaları öğretmek; insan haklarına ilişkin konulara duyarlı bireyler olarak yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hakları ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile İlgili Temel Kavramlar,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları - 2,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi - 2,İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları,İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları - 2,Kişi Hakları ve Temel Özgürlükler,Eşitlik ve Ayrımcılık Yasağı,İşkence Yasağı ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması,Özgürlük ve Güvenlik Hakkı,Adil Yargılanma Hakkı,Özel Hayata ve Aile Hayatına Saygı Hakkı,Düşünce, Vicdan ve Din Hürriyeti; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS) ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) gibi insan hakları mekanizmalarını açıklar.10, 16, 9A
2. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin hükümlerinin uygulanmasında sorumlu olan Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin işleyişini izah eder.10, 16, 9A
3. AİHM davaları çerçevesinde insan hakları ihlallerini tespit eder.10, 16, 9A
4. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'ni kabul eden Avrupa ülkelerindeki insan hakları durumlarını analiz eder.10, 16, 9A
5. İnsan hakları savunuculuğu ve insan haklarına ilişkin konularda farkındalık kazanır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hakları ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile İlgili Temel Kavramlar
2Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları
3Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları - 2
4Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi
5Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi - 2
6İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları
7İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları - 2
8Kişi Hakları ve Temel Özgürlükler
9Eşitlik ve Ayrımcılık Yasağı
10İşkence Yasağı ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması
11Özgürlük ve Güvenlik Hakkı
12Adil Yargılanma Hakkı
13Özel Hayata ve Aile Hayatına Saygı Hakkı
14Düşünce, Vicdan ve Din Hürriyeti
Kaynak
İnsan Hakları Hukuku, İzzet Özgenç, 2018. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları Işığında İnsan Hakları, Ayşe Kılıçarslan, 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)176
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEORİ VE PRATİKTE AVRUPA İNSAN HAKLARI HUKUKU-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAvrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS) ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) gibi Avrupa insan hakları mekanizmalarını, bunların işleyişini ve bu mekanizmaların nasıl ortaya çıktığına ilişkin tarihsel arka planı anlatmak; Avrupa İnsan Hakları Hukukunun temel kavramlarını, ilgili yasaları ve tartışmaları öğretmek; insan haklarına ilişkin konulara duyarlı bireyler olarak yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hakları ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile İlgili Temel Kavramlar,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları - 2,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi - 2,İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları,İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları - 2,Kişi Hakları ve Temel Özgürlükler,Eşitlik ve Ayrımcılık Yasağı,İşkence Yasağı ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması,Özgürlük ve Güvenlik Hakkı,Adil Yargılanma Hakkı,Özel Hayata ve Aile Hayatına Saygı Hakkı,Düşünce, Vicdan ve Din Hürriyeti; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi (AİHS) ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) gibi insan hakları mekanizmalarını açıklar.10, 16, 9A
2. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin hükümlerinin uygulanmasında sorumlu olan Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin işleyişini izah eder.10, 16, 9A
3. AİHM davaları çerçevesinde insan hakları ihlallerini tespit eder.10, 16, 9A
4. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'ni kabul eden Avrupa ülkelerindeki insan hakları durumlarını analiz eder.10, 16, 9A
5. İnsan hakları savunuculuğu ve insan haklarına ilişkin konularda farkındalık kazanır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hakları ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile İlgili Temel Kavramlar
2Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları
3Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Standartları - 2
4Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi
5Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve İşleyişi - 2
6İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları
7İnsan Hakları İhlalleri ve AİHM Kararları - 2
8Kişi Hakları ve Temel Özgürlükler
9Eşitlik ve Ayrımcılık Yasağı
10İşkence Yasağı ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması
11Özgürlük ve Güvenlik Hakkı
12Adil Yargılanma Hakkı
13Özel Hayata ve Aile Hayatına Saygı Hakkı
14Düşünce, Vicdan ve Din Hürriyeti
Kaynak
İnsan Hakları Hukuku, İzzet Özgenç, 2018. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları Işığında İnsan Hakları, Ayşe Kılıçarslan, 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20