Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GLOBAL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, çağdaş insan hakları kavramı ve algısı için eleştirel bakış sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Global Toplumda İnsan Hakları: Güncel Durum,İnsan Hakları Kavramı,Kimlik(ler) ve İnsan Hakları,Hümaniter İlkeler ve İnsan Hakları,İnsan Hakları Siyaseti,Özgürlük ve İnsan Hakları Kurumları,Tartışma ve Tekrar,Kozmopolitanizm,Antik, Modern ve Postmodern Tercümeler,“Değer-siz Bir Dünyada Değer",Uluslararası Hukukun İnişleri ve Çıkışları,Şiddet'in Ötesi,Kozmopolitanizm ve Egemenlik,Tartışma ve Kapanış; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste, öğrenci çağdaş insan hakları kavramı ve küresel toplum arasındaki ilişkiselliği tanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğrenci merakını formüle ederek bilimsel bir yaklaşımla incelemeyi deneyimler. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenci bir vaka ile nasıl çalışılacağını tanır. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenci mukayeseli okumayı deneyimler. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenci bildiklerini bir terminoloji dahilinde ifade etme deneyimi kazanır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Global Toplumda İnsan Hakları: Güncel Durum | - |
2 | İnsan Hakları Kavramı | İlgili okuma |
3 | Kimlik(ler) ve İnsan Hakları | İlgili okuma |
4 | Hümaniter İlkeler ve İnsan Hakları | İlgili okuma |
5 | İnsan Hakları Siyaseti | İlgili okuma |
6 | Özgürlük ve İnsan Hakları Kurumları | İlgili okuma |
7 | Tartışma ve Tekrar | İlgili okuma |
8 | Kozmopolitanizm | İlgili okuma |
9 | Antik, Modern ve Postmodern Tercümeler | İlgili okuma |
10 | “Değer-siz Bir Dünyada Değer" | İlgili okuma |
11 | Uluslararası Hukukun İnişleri ve Çıkışları | İlgili okuma |
12 | Şiddet'in Ötesi | İlgili okuma |
13 | Kozmopolitanizm ve Egemenlik | İlgili okuma |
14 | Tartışma ve Kapanış | - |
Kaynak |
Costas Douzinas - Human Rights and Empire: The Political Philosophy of Cosmopolitanism |
Ek okumalar MEBİS'e yüklenecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GLOBAL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, çağdaş insan hakları kavramı ve algısı için eleştirel bakış sunar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Global Toplumda İnsan Hakları: Güncel Durum,İnsan Hakları Kavramı,Kimlik(ler) ve İnsan Hakları,Hümaniter İlkeler ve İnsan Hakları,İnsan Hakları Siyaseti,Özgürlük ve İnsan Hakları Kurumları,Tartışma ve Tekrar,Kozmopolitanizm,Antik, Modern ve Postmodern Tercümeler,“Değer-siz Bir Dünyada Değer",Uluslararası Hukukun İnişleri ve Çıkışları,Şiddet'in Ötesi,Kozmopolitanizm ve Egemenlik,Tartışma ve Kapanış; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste, öğrenci çağdaş insan hakları kavramı ve küresel toplum arasındaki ilişkiselliği tanır. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğrenci merakını formüle ederek bilimsel bir yaklaşımla incelemeyi deneyimler. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenci bir vaka ile nasıl çalışılacağını tanır. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenci mukayeseli okumayı deneyimler. | 10, 16, 9 | A |
Öğrenci bildiklerini bir terminoloji dahilinde ifade etme deneyimi kazanır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Global Toplumda İnsan Hakları: Güncel Durum | - |
2 | İnsan Hakları Kavramı | İlgili okuma |
3 | Kimlik(ler) ve İnsan Hakları | İlgili okuma |
4 | Hümaniter İlkeler ve İnsan Hakları | İlgili okuma |
5 | İnsan Hakları Siyaseti | İlgili okuma |
6 | Özgürlük ve İnsan Hakları Kurumları | İlgili okuma |
7 | Tartışma ve Tekrar | İlgili okuma |
8 | Kozmopolitanizm | İlgili okuma |
9 | Antik, Modern ve Postmodern Tercümeler | İlgili okuma |
10 | “Değer-siz Bir Dünyada Değer" | İlgili okuma |
11 | Uluslararası Hukukun İnişleri ve Çıkışları | İlgili okuma |
12 | Şiddet'in Ötesi | İlgili okuma |
13 | Kozmopolitanizm ve Egemenlik | İlgili okuma |
14 | Tartışma ve Kapanış | - |
Kaynak |
Costas Douzinas - Human Rights and Empire: The Political Philosophy of Cosmopolitanism |
Ek okumalar MEBİS'e yüklenecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |