Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil toplum kuruluşları siyasal sistemlerde önemli bir rol oynamaktadır. Kalkınma, insan hakları, çevre, insani müdahale vb. konuları takip eden kilit üçüncü sektör aktörleri olarak hükümetlerden bağımsız olarak faaliyet gösterirler. Bu ders sivil toplum kuruluşlarını, rollerini ve nasıl yönetildiklerini tanıtmaktadır. Ders, STK yönetimiyle ilgili önemli konulara eleştirel bir genel bakış sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse ilişkin temel kavramlar ve konular,Yönetim, yöneticilik ve yönetim kuramları,Sivil toplum kuruluşları ve temel nitelikleri,STK'lar ve “sivil toplum”,STK'lar ve küreselleşme,STK'lar ve kalkınma,STK'lar ve yardım sistemi,STK'lar ve uluslararası insani yardım eylemi,STK yönetimi nedir?,STK yönetiminde kültür,STK yönetiminde savunuculuk ve hizmet sunumu,STK ilişkilerinin yönetimi,STK'ların iç dinamiklerinin yönetimi,Türkiye'de faaliyet gösteren sivil toplum örgütü örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve yöneticilik kavramlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Sivil toplum kuruluşlarının ayırt edici yönlerini izah eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Sivil toplum kuruluşlarının ulusal ve uluslararası boyutlardaki etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Sivil toplum ve küreselleşme ilişkisini yorumlar. | ||
3.2. İnsani yardım eyleminin etkisini yorumlar. | ||
4. Sivil toplumun yapı ve işleyişini inceler. | 10, 16, 9 | A |
5. Sivil toplum ile kalkınma arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse ilişkin temel kavramlar ve konular | |
2 | Yönetim, yöneticilik ve yönetim kuramları | |
3 | Sivil toplum kuruluşları ve temel nitelikleri | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Introduction |
4 | STK'lar ve “sivil toplum” | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 6 |
5 | STK'lar ve küreselleşme | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 7 |
6 | STK'lar ve kalkınma | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 4 |
7 | STK'lar ve yardım sistemi | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 8 |
8 | STK'lar ve uluslararası insani yardım eylemi | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 9 |
9 | STK yönetimi nedir? | Lewis, David. 2005. Introduction |
10 | STK yönetiminde kültür | Lewis, David. 2005. Chapter 4 |
11 | STK yönetiminde savunuculuk ve hizmet sunumu | Lewis, David. 2005. Chapter 5 |
12 | STK ilişkilerinin yönetimi | Lewis, David. 2005. Chapter 6 |
13 | STK'ların iç dinamiklerinin yönetimi | Lewis, David. 2005. Chapter 7 |
14 | Türkiye'de faaliyet gösteren sivil toplum örgütü örnekleri |
Kaynak |
Lewis, David. 2005. The Management of Non-Governmental Development Organizations, Taylor & Francis. Lewis, D. Kanji, N. 2009. Non-Governmental Organizations and Development, Taylor & Francis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 75 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sivil toplum kuruluşları siyasal sistemlerde önemli bir rol oynamaktadır. Kalkınma, insan hakları, çevre, insani müdahale vb. konuları takip eden kilit üçüncü sektör aktörleri olarak hükümetlerden bağımsız olarak faaliyet gösterirler. Bu ders sivil toplum kuruluşlarını, rollerini ve nasıl yönetildiklerini tanıtmaktadır. Ders, STK yönetimiyle ilgili önemli konulara eleştirel bir genel bakış sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse ilişkin temel kavramlar ve konular,Yönetim, yöneticilik ve yönetim kuramları,Sivil toplum kuruluşları ve temel nitelikleri,STK'lar ve “sivil toplum”,STK'lar ve küreselleşme,STK'lar ve kalkınma,STK'lar ve yardım sistemi,STK'lar ve uluslararası insani yardım eylemi,STK yönetimi nedir?,STK yönetiminde kültür,STK yönetiminde savunuculuk ve hizmet sunumu,STK ilişkilerinin yönetimi,STK'ların iç dinamiklerinin yönetimi,Türkiye'de faaliyet gösteren sivil toplum örgütü örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim ve yöneticilik kavramlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Sivil toplum kuruluşlarının ayırt edici yönlerini izah eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Sivil toplum kuruluşlarının ulusal ve uluslararası boyutlardaki etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
3.1. Sivil toplum ve küreselleşme ilişkisini yorumlar. | ||
3.2. İnsani yardım eyleminin etkisini yorumlar. | ||
4. Sivil toplumun yapı ve işleyişini inceler. | 10, 16, 9 | A |
5. Sivil toplum ile kalkınma arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse ilişkin temel kavramlar ve konular | |
2 | Yönetim, yöneticilik ve yönetim kuramları | |
3 | Sivil toplum kuruluşları ve temel nitelikleri | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Introduction |
4 | STK'lar ve “sivil toplum” | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 6 |
5 | STK'lar ve küreselleşme | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 7 |
6 | STK'lar ve kalkınma | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 4 |
7 | STK'lar ve yardım sistemi | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 8 |
8 | STK'lar ve uluslararası insani yardım eylemi | Lewis, D. Kanji, N. 2009. Chapter 9 |
9 | STK yönetimi nedir? | Lewis, David. 2005. Introduction |
10 | STK yönetiminde kültür | Lewis, David. 2005. Chapter 4 |
11 | STK yönetiminde savunuculuk ve hizmet sunumu | Lewis, David. 2005. Chapter 5 |
12 | STK ilişkilerinin yönetimi | Lewis, David. 2005. Chapter 6 |
13 | STK'ların iç dinamiklerinin yönetimi | Lewis, David. 2005. Chapter 7 |
14 | Türkiye'de faaliyet gösteren sivil toplum örgütü örnekleri |
Kaynak |
Lewis, David. 2005. The Management of Non-Governmental Development Organizations, Taylor & Francis. Lewis, D. Kanji, N. 2009. Non-Governmental Organizations and Development, Taylor & Francis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |