Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE İDARİ SİSTEMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Türkiye'deki idari yapı ve işleyişi, merkezi yönetim ile yerel yönetim kurumları arasındaki ilişkileri anayasa ve ilgili kanunlar çerçevesinde açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme,İdare Kavramı ve İçeriği,Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleri,Türk idari sisteminde Kamu Tüzel Kişiliği,Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğü,Türk idari sisteminde merkezi idare,Türk idari sisteminde taşra teşkilatı,Ara sınav,Mahalli idareler ve İl Özel idareleri,Türk idari sisteminde Belediye İdaresi,Türk idari sisteminde köy idaresi,Kamu Kurumları,Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk idare sisteminin anayasal temellerini açıklar.16, 9A
2. Türk idari sistemine hakim olan temel ilkeleri yorumlar.16, 9A
3. Türk idari sistemindeki merkezi ve yerinden yönetim kuruluşlarını karşılaştırır.16, 9A
4. Türk İdari sisteminde yürütmenin idare ile ilişkilerini açıklar.16, 9A
5. Türk idari sisteminde mahalli idarelerin yeri, önemi ve merkezi idare ile ilişkilerini değerlendirir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme
2İdare Kavramı ve İçeriğiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 8-18
3Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleriGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 19-35
4Türk idari sisteminde Kamu Tüzel KişiliğiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 36-60
5Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğüGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 61-84
6Türk idari sisteminde merkezi idareGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 85-135
7Türk idari sisteminde taşra teşkilatıGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 136-147
8Ara sınav
9Mahalli idareler ve İl Özel idareleriGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 148 - 185
10Türk idari sisteminde Belediye İdaresiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 186 - 221
11Türk idari sisteminde köy idaresiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 222 - 237
12Kamu KurumlarıGözler, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, ss, 240-272
13Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek KuruluşlarıGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 273 - 280
14Final Sınavı
Kaynak
Kemal Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı (T.C. İdari Teşkilatı, 2. Baskı), Ekin, Bursa, 2022.
Diğer kaynaklar öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE İDARİ SİSTEMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA
Dersi VerenlerProf.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Türkiye'deki idari yapı ve işleyişi, merkezi yönetim ile yerel yönetim kurumları arasındaki ilişkileri anayasa ve ilgili kanunlar çerçevesinde açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme,İdare Kavramı ve İçeriği,Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleri,Türk idari sisteminde Kamu Tüzel Kişiliği,Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğü,Türk idari sisteminde merkezi idare,Türk idari sisteminde taşra teşkilatı,Ara sınav,Mahalli idareler ve İl Özel idareleri,Türk idari sisteminde Belediye İdaresi,Türk idari sisteminde köy idaresi,Kamu Kurumları,Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk idare sisteminin anayasal temellerini açıklar.16, 9A
2. Türk idari sistemine hakim olan temel ilkeleri yorumlar.16, 9A
3. Türk idari sistemindeki merkezi ve yerinden yönetim kuruluşlarını karşılaştırır.16, 9A
4. Türk İdari sisteminde yürütmenin idare ile ilişkilerini açıklar.16, 9A
5. Türk idari sisteminde mahalli idarelerin yeri, önemi ve merkezi idare ile ilişkilerini değerlendirir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme
2İdare Kavramı ve İçeriğiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 8-18
3Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleriGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 19-35
4Türk idari sisteminde Kamu Tüzel KişiliğiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 36-60
5Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğüGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 61-84
6Türk idari sisteminde merkezi idareGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 85-135
7Türk idari sisteminde taşra teşkilatıGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 136-147
8Ara sınav
9Mahalli idareler ve İl Özel idareleriGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 148 - 185
10Türk idari sisteminde Belediye İdaresiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 186 - 221
11Türk idari sisteminde köy idaresiGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 222 - 237
12Kamu KurumlarıGözler, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, ss, 240-272
13Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek KuruluşlarıGözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 273 - 280
14Final Sınavı
Kaynak
Kemal Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı (T.C. İdari Teşkilatı, 2. Baskı), Ekin, Bursa, 2022.
Diğer kaynaklar öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20