Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASİ HAYATI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türk siyasetindeki güncel meseleler hakkında, öğrencisine eleştirel bir yaklaşım ve kapsayıcı argümantasyon becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş - Tanışma,Modernleşme,Muhalefet & Demokrasi,Gençliğin Katılımı,Kürt Mesellesi ve Çözüm Süreci,(Seküler?) Milliyetçilik,Tartışma ve Tekrar,Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP),Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi),Siyasal Partiler III: HDP ve Konumu,Yeni Anayasanın İmkanı,Kuvvetler Ayrılığı,Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni Siyaset,Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, Türk siyasetinde 1980 sonrası güncel meseleler üstüne, eleştirel bir okuma yapma becerisi ve meselelerin kökeni ve bugün hakkında telakki kazanır. | 10, 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Tanışma | - |
2 | Modernleşme | Niyazi Berkes, “Chapter 16 – Kemalist Reforms”, The Development of Secularism in Turkey, (McGill, 1964), pp. 461-78. Aylin Özman, “Law, Ideology and Modernization in Turkey: Kemalist Legal Reforms in Perspective”, Social & Legal Studies, 2010, Vol. 19(1), 67-84 DOI: 10.1177/0964663909346196. |
3 | Muhalefet & Demokrasi | Şerif Mardin, “Opposition and Control in Turkey”, Government and Opposition Vol. 1, No. 3 (May 1966), pp. 375-387. |
4 | Gençliğin Katılımı | Emre Erdoğan & Pınar Uyan-Semerci, “Understanding young citizens’ political participation in Turkey: does ‘being young’ matter?”, Southeast European and Black Sea Studies, 2017, 17:1, 57-75, DOI: 10.1080/14683857.2016.1235000. |
5 | Kürt Mesellesi ve Çözüm Süreci | Talha Köse – Rise & Fall of the AK Party’s Kurdish Peace Initiatives (https://www.insightturkey.com/file/87/rise-and-fall-of- the-ak-partys-kurdish-peace-initiatives-spring-2017- vol19-no2 ) |
6 | (Seküler?) Milliyetçilik | Niyazi Berkes, “Ziya Gökalp: His Contribution to Turkish Nationalism”, Middle East Journal, Vol. 8, No. 4 (Autumn, 1954), pp. 375-390. |
7 | Tartışma ve Tekrar | - |
8 | Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP) | Oğuzhan Bilgin, “Change of Game in Turkish Politics: The New Political Blocs”, Politics Today, 13.05.2019, https://politicstoday.org/change-of-game-in-turkish- politics-the-new-political-blocs/ . Fazıl Hüsnü Erdem, “The People’s Allience: AK Party and MHP”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 17-26. |
9 | Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi) | Ödül Celep – How Can Akşener’s IYI Party Contribute to Turkey’s Democracy? (http://turkishpolicy.com/article/899/how-can-akseners- iyi-parti-contribute-to-turkeys-democracy ) Can Selçuki, “How Turks Pick Their Political Side in Turkey?”, 28.08.2020, https://www.duvarenglish.com/columns/2020/08/28/how- turks-pick-their-political-side-in-turkey . |
10 | Siyasal Partiler III: HDP ve Konumu | Fazıl Hüsnü Erdem, “HDP: Against People’s Allience, Close to the Nation Allience”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 36-48. |
11 | Yeni Anayasanın İmkanı | Ergun Özbudun & Ömer Faruk Gençkaya, “Chapter 1” and “Conclusion”, Democratization and the Politics of Constitution-Making in Turkey, 2009, CEUPress, pp. 7-30 and 113-6. |
12 | Kuvvetler Ayrılığı | Ergun Özbudun, “Turkey’s Judiciary and the Drift Toward Competitive Authoritarianism”, The International Spectator, 2015, 50:2, 42-55, DOI: 10.1080/03932729.2015.1020651. |
13 | Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni Siyaset | Mustafa Erdogan, “Islam in Turkish politics: Turkey's quest for democracy without Islam”, Critique: Journal for Critical Studies of the Middle East, 8:15, 25-49, DOI: 10.1080/10669929908720149. |
14 | Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter? | Halime S. Atalay, Paper-draft: "Trivialisation of the Truth and Vulgarisation of Daily Discourse", 2020. |
Kaynak |
İlgili okumalar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASİ HAYATI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türk siyasetindeki güncel meseleler hakkında, öğrencisine eleştirel bir yaklaşım ve kapsayıcı argümantasyon becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş - Tanışma,Modernleşme,Muhalefet & Demokrasi,Gençliğin Katılımı,Kürt Mesellesi ve Çözüm Süreci,(Seküler?) Milliyetçilik,Tartışma ve Tekrar,Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP),Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi),Siyasal Partiler III: HDP ve Konumu,Yeni Anayasanın İmkanı,Kuvvetler Ayrılığı,Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni Siyaset,Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, Türk siyasetinde 1980 sonrası güncel meseleler üstüne, eleştirel bir okuma yapma becerisi ve meselelerin kökeni ve bugün hakkında telakki kazanır. | 10, 16, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Tanışma | - |
2 | Modernleşme | Niyazi Berkes, “Chapter 16 – Kemalist Reforms”, The Development of Secularism in Turkey, (McGill, 1964), pp. 461-78. Aylin Özman, “Law, Ideology and Modernization in Turkey: Kemalist Legal Reforms in Perspective”, Social & Legal Studies, 2010, Vol. 19(1), 67-84 DOI: 10.1177/0964663909346196. |
3 | Muhalefet & Demokrasi | Şerif Mardin, “Opposition and Control in Turkey”, Government and Opposition Vol. 1, No. 3 (May 1966), pp. 375-387. |
4 | Gençliğin Katılımı | Emre Erdoğan & Pınar Uyan-Semerci, “Understanding young citizens’ political participation in Turkey: does ‘being young’ matter?”, Southeast European and Black Sea Studies, 2017, 17:1, 57-75, DOI: 10.1080/14683857.2016.1235000. |
5 | Kürt Mesellesi ve Çözüm Süreci | Talha Köse – Rise & Fall of the AK Party’s Kurdish Peace Initiatives (https://www.insightturkey.com/file/87/rise-and-fall-of- the-ak-partys-kurdish-peace-initiatives-spring-2017- vol19-no2 ) |
6 | (Seküler?) Milliyetçilik | Niyazi Berkes, “Ziya Gökalp: His Contribution to Turkish Nationalism”, Middle East Journal, Vol. 8, No. 4 (Autumn, 1954), pp. 375-390. |
7 | Tartışma ve Tekrar | - |
8 | Siyasal Partiler I: Cumhur İttifakı (AK Parti & MHP) | Oğuzhan Bilgin, “Change of Game in Turkish Politics: The New Political Blocs”, Politics Today, 13.05.2019, https://politicstoday.org/change-of-game-in-turkish- politics-the-new-political-blocs/ . Fazıl Hüsnü Erdem, “The People’s Allience: AK Party and MHP”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 17-26. |
9 | Siyasal Partiler II: Millet İttifakı (CHP & İYİ Parti & Saadet Partisi) | Ödül Celep – How Can Akşener’s IYI Party Contribute to Turkey’s Democracy? (http://turkishpolicy.com/article/899/how-can-akseners- iyi-parti-contribute-to-turkeys-democracy ) Can Selçuki, “How Turks Pick Their Political Side in Turkey?”, 28.08.2020, https://www.duvarenglish.com/columns/2020/08/28/how- turks-pick-their-political-side-in-turkey . |
10 | Siyasal Partiler III: HDP ve Konumu | Fazıl Hüsnü Erdem, “HDP: Against People’s Allience, Close to the Nation Allience”, Changes In A New Era of Turkey’s Politics”, Democratic Progress Institute, 2019, pp. 36-48. |
11 | Yeni Anayasanın İmkanı | Ergun Özbudun & Ömer Faruk Gençkaya, “Chapter 1” and “Conclusion”, Democratization and the Politics of Constitution-Making in Turkey, 2009, CEUPress, pp. 7-30 and 113-6. |
12 | Kuvvetler Ayrılığı | Ergun Özbudun, “Turkey’s Judiciary and the Drift Toward Competitive Authoritarianism”, The International Spectator, 2015, 50:2, 42-55, DOI: 10.1080/03932729.2015.1020651. |
13 | Memuriyetin Dini Olur mu? - Eski Korkular ve Yeni Siyaset | Mustafa Erdogan, “Islam in Turkish politics: Turkey's quest for democracy without Islam”, Critique: Journal for Critical Studies of the Middle East, 8:15, 25-49, DOI: 10.1080/10669929908720149. |
14 | Otoriterlik ve Post-Modernizm: Nerede Başlar? Nerede Biter? | Halime S. Atalay, Paper-draft: "Trivialisation of the Truth and Vulgarisation of Daily Discourse", 2020. |
Kaynak |
İlgili okumalar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |