Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri etik alanının tanımı, çalışma alanı, kavramları, soruları, tarihi ve tartışmaları hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Normatif Etik,Kant'ın Etik Yaklaşımı,Aristo'nu Etik Yaklaşımı,Thomas Aquinas,Fletcher,Metaetik Teoriler,Uygulamalı Etik: Ötenazi,Uygulamalı Etik: İş Etiği,Vicdan,Stealing,Simulated Killing,Telling Lies,Eating Animals; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset etiği, tıp etiği, çevre etiği, eğitim etiği ve medya etiği konularını tartışır. | 10, 16, 9 | A |
2. Teleolojik ve deontolojik etik anlayışları arasındaki farkları ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. Siyaset bilimi teorisyenlerinin ve siyaset filozoflarından etik konusuna odaklananların çeşitli yaklaşımlarını ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Normatif, metaetik ve uygulamalı etik arasındaki farkları ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
5. Tartışma yoluyla karşı tarafı ikna etme becerisi gösterir. | 10, 15, 16, 4, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Giriş Bölümü |
2 | Normatif Etik | 1. Bölüm |
3 | Kant'ın Etik Yaklaşımı | 2. Bölüm |
4 | Aristo'nu Etik Yaklaşımı | 3. Bölüm |
5 | Thomas Aquinas | 4. Bölüm |
6 | Fletcher | 5. Bölüm |
7 | Metaetik Teoriler | 6. Bölüm |
8 | Uygulamalı Etik: Ötenazi | 7. Bölüm |
9 | Uygulamalı Etik: İş Etiği | 8. Bölüm |
10 | Vicdan | 9. Bölüm |
10 | Stealing | 11. Bölüm |
11 | Simulated Killing | 12. Bölüm |
12 | Telling Lies | 13. Bölüm |
13 | Eating Animals | 14. Bölüm |
Kaynak |
Ethics for A-Level by Mark Dimmock and Andrew Fisher |
+The Fundamentals of Ethics by Russ Shafer-Landau |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 3 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri etik alanının tanımı, çalışma alanı, kavramları, soruları, tarihi ve tartışmaları hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Normatif Etik,Kant'ın Etik Yaklaşımı,Aristo'nu Etik Yaklaşımı,Thomas Aquinas,Fletcher,Metaetik Teoriler,Uygulamalı Etik: Ötenazi,Uygulamalı Etik: İş Etiği,Vicdan,Stealing,Simulated Killing,Telling Lies,Eating Animals; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset etiği, tıp etiği, çevre etiği, eğitim etiği ve medya etiği konularını tartışır. | 10, 16, 9 | A |
2. Teleolojik ve deontolojik etik anlayışları arasındaki farkları ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
3. Siyaset bilimi teorisyenlerinin ve siyaset filozoflarından etik konusuna odaklananların çeşitli yaklaşımlarını ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Normatif, metaetik ve uygulamalı etik arasındaki farkları ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
5. Tartışma yoluyla karşı tarafı ikna etme becerisi gösterir. | 10, 15, 16, 4, 9 | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Giriş Bölümü |
2 | Normatif Etik | 1. Bölüm |
3 | Kant'ın Etik Yaklaşımı | 2. Bölüm |
4 | Aristo'nu Etik Yaklaşımı | 3. Bölüm |
5 | Thomas Aquinas | 4. Bölüm |
6 | Fletcher | 5. Bölüm |
7 | Metaetik Teoriler | 6. Bölüm |
8 | Uygulamalı Etik: Ötenazi | 7. Bölüm |
9 | Uygulamalı Etik: İş Etiği | 8. Bölüm |
10 | Vicdan | 9. Bölüm |
10 | Stealing | 11. Bölüm |
11 | Simulated Killing | 12. Bölüm |
12 | Telling Lies | 13. Bölüm |
13 | Eating Animals | 14. Bölüm |
Kaynak |
Ethics for A-Level by Mark Dimmock and Andrew Fisher |
+The Fundamentals of Ethics by Russ Shafer-Landau |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |