Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ETİK-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri etik alanının tanımı, çalışma alanı, kavramları, soruları, tarihi ve tartışmaları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Normatif Etik,Kant'ın Etik Yaklaşımı,Aristo'nu Etik Yaklaşımı,Thomas Aquinas,Fletcher,Metaetik Teoriler,Uygulamalı Etik: Ötenazi,Uygulamalı Etik: İş Etiği,Vicdan,Stealing,Simulated Killing,Telling Lies,Eating Animals; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Siyaset etiği, tıp etiği, çevre etiği, eğitim etiği ve medya etiği konularını tartışır.10, 16, 9A
2. Teleolojik ve deontolojik etik anlayışları arasındaki farkları ayırt eder. 10, 16, 19, 9A
3. Siyaset bilimi teorisyenlerinin ve siyaset filozoflarından etik konusuna odaklananların çeşitli yaklaşımlarını ayırt eder.10, 16, 9A
4. Normatif, metaetik ve uygulamalı etik arasındaki farkları ayırt eder.10, 16, 9A
5. Tartışma yoluyla karşı tarafı ikna etme becerisi gösterir. 10, 15, 16, 4, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişGiriş Bölümü
2Normatif Etik1. Bölüm
3Kant'ın Etik Yaklaşımı2. Bölüm
4Aristo'nu Etik Yaklaşımı3. Bölüm
5Thomas Aquinas4. Bölüm
6Fletcher5. Bölüm
7Metaetik Teoriler6. Bölüm
8Uygulamalı Etik: Ötenazi7. Bölüm
9Uygulamalı Etik: İş Etiği8. Bölüm
10Vicdan9. Bölüm
10Stealing11. Bölüm
11Simulated Killing12. Bölüm
12Telling Lies13. Bölüm
13Eating Animals14. Bölüm
Kaynak
Ethics for A-Level by Mark Dimmock and Andrew Fisher
+The Fundamentals of Ethics by Russ Shafer-Landau

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı3618
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ETİK-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri etik alanının tanımı, çalışma alanı, kavramları, soruları, tarihi ve tartışmaları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Normatif Etik,Kant'ın Etik Yaklaşımı,Aristo'nu Etik Yaklaşımı,Thomas Aquinas,Fletcher,Metaetik Teoriler,Uygulamalı Etik: Ötenazi,Uygulamalı Etik: İş Etiği,Vicdan,Stealing,Simulated Killing,Telling Lies,Eating Animals; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Siyaset etiği, tıp etiği, çevre etiği, eğitim etiği ve medya etiği konularını tartışır.10, 16, 9A
2. Teleolojik ve deontolojik etik anlayışları arasındaki farkları ayırt eder. 10, 16, 19, 9A
3. Siyaset bilimi teorisyenlerinin ve siyaset filozoflarından etik konusuna odaklananların çeşitli yaklaşımlarını ayırt eder.10, 16, 9A
4. Normatif, metaetik ve uygulamalı etik arasındaki farkları ayırt eder.10, 16, 9A
5. Tartışma yoluyla karşı tarafı ikna etme becerisi gösterir. 10, 15, 16, 4, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişGiriş Bölümü
2Normatif Etik1. Bölüm
3Kant'ın Etik Yaklaşımı2. Bölüm
4Aristo'nu Etik Yaklaşımı3. Bölüm
5Thomas Aquinas4. Bölüm
6Fletcher5. Bölüm
7Metaetik Teoriler6. Bölüm
8Uygulamalı Etik: Ötenazi7. Bölüm
9Uygulamalı Etik: İş Etiği8. Bölüm
10Vicdan9. Bölüm
10Stealing11. Bölüm
11Simulated Killing12. Bölüm
12Telling Lies13. Bölüm
13Eating Animals14. Bölüm
Kaynak
Ethics for A-Level by Mark Dimmock and Andrew Fisher
+The Fundamentals of Ethics by Russ Shafer-Landau

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20