Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODERN SİYASİ DÜŞÜNCELER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | This course is an introduction to political ideas of modern political philosophers to understand the development of modern political thought. Close reading of works of prominent political philosophers and thinkers through the course will provide us some clues regarding the major issues of the contemporary political world like authority, government, liberty, etc. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to the course and class rules,Politics, political philosophy, political theory, political science and political thought. What is "modern" political thought? ,Machiavelli (Power and authority),Hobbes (Government as social contract),Hobbes,Locke (Government as social contract),Locke,Rousseau (Government as social contract),Rousseau ,Kant (Progress and cosmopolitanism),Mill (Progress and liberty),Burke (Anti-revolution),Hegel (History and politics),Marx (Historical materialism and ideology); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modern siyasi düşüncenin temel kavramlarını izah eder. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
2. Modern siyaset teorisinin gelişimine yol açan temel kavram ve konuları analiz eder. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
3. Modern siyasi düşüncenin etkili düşünürlerini ve eserlerini inceler. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
4. Çağdaş siyaset teorisinin tarihsel kökenlerini ve teorilerini tartışır. | 10, 16, 5, 9 | A |
5. Modern ideolojiler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course and class rules | Kymlicka, Contemporary Political Philosophy, Chapter 1. |
2 | Politics, political philosophy, political theory, political science and political thought. What is "modern" political thought? | Morrow, John. (1998) Western political thinking: a brief overview, History of Political Thought: A Thematic Introduction, Palgrave, New York, pp. 5-12. |
3 | Machiavelli (Power and authority) | Machiavelli, The Prince |
4 | Hobbes (Government as social contract) | Hobbes, Leviathan |
5 | Hobbes | Hobbes, Leviathan |
6 | Locke (Government as social contract) | Locke, Two Treatise of Government (First Treatise) |
7 | Locke | Locke, Two Treatise of Government (Second Treatise) |
8 | Rousseau (Government as social contract) | Rousseau, The Social Contract |
9 | Rousseau | Rousseau, The Social Contract |
10 | Kant (Progress and cosmopolitanism) | Kant, “An Answer to the Question: What is Enlightenment?” Kant, Perpetual Peace Kant, “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Intent.” |
11 | Mill (Progress and liberty) | Mill, On Liberty |
12 | Burke (Anti-revolution) | Burke, Reflections on the Revolution in France |
13 | Hegel (History and politics) | Hegel, Lectures on the Philosophy of History |
14 | Marx (Historical materialism and ideology) | Marx & Engels, Manifesto of the Communist Party |
Kaynak |
Kymlicka, W. 2006. Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları; Ball, T. & Bellamy, R. 2013. 20. Yüzyıl Siyasal Düşünceler Tarihi. Babil Yayınları; Başdemir, H. Y. & Kalkan, B. 2017. Siyasi İdeolojiler. Adres Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 81 | 81 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODERN SİYASİ DÜŞÜNCELER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | This course is an introduction to political ideas of modern political philosophers to understand the development of modern political thought. Close reading of works of prominent political philosophers and thinkers through the course will provide us some clues regarding the major issues of the contemporary political world like authority, government, liberty, etc. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to the course and class rules,Politics, political philosophy, political theory, political science and political thought. What is "modern" political thought? ,Machiavelli (Power and authority),Hobbes (Government as social contract),Hobbes,Locke (Government as social contract),Locke,Rousseau (Government as social contract),Rousseau ,Kant (Progress and cosmopolitanism),Mill (Progress and liberty),Burke (Anti-revolution),Hegel (History and politics),Marx (Historical materialism and ideology); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modern siyasi düşüncenin temel kavramlarını izah eder. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
2. Modern siyaset teorisinin gelişimine yol açan temel kavram ve konuları analiz eder. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
3. Modern siyasi düşüncenin etkili düşünürlerini ve eserlerini inceler. | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
4. Çağdaş siyaset teorisinin tarihsel kökenlerini ve teorilerini tartışır. | 10, 16, 5, 9 | A |
5. Modern ideolojiler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the course and class rules | Kymlicka, Contemporary Political Philosophy, Chapter 1. |
2 | Politics, political philosophy, political theory, political science and political thought. What is "modern" political thought? | Morrow, John. (1998) Western political thinking: a brief overview, History of Political Thought: A Thematic Introduction, Palgrave, New York, pp. 5-12. |
3 | Machiavelli (Power and authority) | Machiavelli, The Prince |
4 | Hobbes (Government as social contract) | Hobbes, Leviathan |
5 | Hobbes | Hobbes, Leviathan |
6 | Locke (Government as social contract) | Locke, Two Treatise of Government (First Treatise) |
7 | Locke | Locke, Two Treatise of Government (Second Treatise) |
8 | Rousseau (Government as social contract) | Rousseau, The Social Contract |
9 | Rousseau | Rousseau, The Social Contract |
10 | Kant (Progress and cosmopolitanism) | Kant, “An Answer to the Question: What is Enlightenment?” Kant, Perpetual Peace Kant, “Idea for a Universal History with a Cosmopolitan Intent.” |
11 | Mill (Progress and liberty) | Mill, On Liberty |
12 | Burke (Anti-revolution) | Burke, Reflections on the Revolution in France |
13 | Hegel (History and politics) | Hegel, Lectures on the Philosophy of History |
14 | Marx (Historical materialism and ideology) | Marx & Engels, Manifesto of the Communist Party |
Kaynak |
Kymlicka, W. 2006. Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları; Ball, T. & Bellamy, R. 2013. 20. Yüzyıl Siyasal Düşünceler Tarihi. Babil Yayınları; Başdemir, H. Y. & Kalkan, B. 2017. Siyasi İdeolojiler. Adres Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |