Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine Türkiye'nin toplumsal yapısına dair temel konularda bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,İmparatorluktan Ulusa,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet,Türkiye'de Mezhep: Alevilik,Türkiye'de İslam ve Siyaset,Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi,Sunum Gorusmeleri,Türkiye'de Göç,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder. | 10, 16 | A, F |
2. Türkiye'nin toplumsal yapısı hakkında bir bakış açısı geliştirir. | 10, 16, 5 | A |
3. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi gelişimine dair tarihsel bir perspektif geliştirir. | 10, 16 | A, F |
4. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi yapısı arasındaki ilişkileri çözümler. | 10, 16, 9 | A, F |
5. Türkiye'de Cumhuriyet'in kuruluşundan beri gerçekleşen toplumsal dönüşümü açıklar. | 10, 16 | A, F |
6. Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder. | 10, 16 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | 19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler | Findley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111. |
3 | 19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler | Findley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111. |
4 | İmparatorluktan Ulusa | Çağaptay, S. (2006). “Kemalism Par Excellence in the 1930s: The Rise of Turkish Nationalism.” Islam, Secularism and Nationalism in Modern Turkey: Who is a Turk? London: Routledge, 41-64 |
5 | Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi | Bozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357. |
6 | Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi | Bozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357. |
7 | Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet | Arat, Y. (2008). “Contestation and Collaboration: Women’s Struggles for Empowerment in Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 388-418. |
8 | Türkiye'de Mezhep: Alevilik | Açikel, F. and Ateş, K., (2011). “Ambivalent Citizens: the Alevi as the 'Authentic Self' and the 'Stigmatized Other' of Turkish Nationalism.” European Societies, 13 (5), 713-733. |
9 | Türkiye'de İslam ve Siyaset | White, J. (2008). “Islam and Politics in Contemporary Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 357-380. |
10 | Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi | |
11 | Sunum Gorusmeleri | Ogrencilerin sunum icin konu ve makale arastirmasi |
12 | Türkiye'de Göç | Kirişci, K. (2008). “Migration and Turkey: The Dynamics of State, Society and Politics.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 175-198. |
13 | Öğrenci Sunumları | _____ |
14 | Öğrenci Sunumları | _____ |
Kaynak |
Dersin programda belirtilen makaleleri dersi veren öğretim üyesi tarafından online olarak sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine Türkiye'nin toplumsal yapısına dair temel konularda bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,İmparatorluktan Ulusa,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet,Türkiye'de Mezhep: Alevilik,Türkiye'de İslam ve Siyaset,Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi,Sunum Gorusmeleri,Türkiye'de Göç,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder. | 10, 16 | A, F |
2. Türkiye'nin toplumsal yapısı hakkında bir bakış açısı geliştirir. | 10, 16, 5 | A |
3. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi gelişimine dair tarihsel bir perspektif geliştirir. | 10, 16 | A, F |
4. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi yapısı arasındaki ilişkileri çözümler. | 10, 16, 9 | A, F |
5. Türkiye'de Cumhuriyet'in kuruluşundan beri gerçekleşen toplumsal dönüşümü açıklar. | 10, 16 | A, F |
6. Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder. | 10, 16 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | 19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler | Findley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111. |
3 | 19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler | Findley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111. |
4 | İmparatorluktan Ulusa | Çağaptay, S. (2006). “Kemalism Par Excellence in the 1930s: The Rise of Turkish Nationalism.” Islam, Secularism and Nationalism in Modern Turkey: Who is a Turk? London: Routledge, 41-64 |
5 | Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi | Bozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357. |
6 | Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi | Bozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357. |
7 | Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet | Arat, Y. (2008). “Contestation and Collaboration: Women’s Struggles for Empowerment in Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 388-418. |
8 | Türkiye'de Mezhep: Alevilik | Açikel, F. and Ateş, K., (2011). “Ambivalent Citizens: the Alevi as the 'Authentic Self' and the 'Stigmatized Other' of Turkish Nationalism.” European Societies, 13 (5), 713-733. |
9 | Türkiye'de İslam ve Siyaset | White, J. (2008). “Islam and Politics in Contemporary Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 357-380. |
10 | Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi | |
11 | Sunum Gorusmeleri | Ogrencilerin sunum icin konu ve makale arastirmasi |
12 | Türkiye'de Göç | Kirişci, K. (2008). “Migration and Turkey: The Dynamics of State, Society and Politics.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 175-198. |
13 | Öğrenci Sunumları | _____ |
14 | Öğrenci Sunumları | _____ |
Kaynak |
Dersin programda belirtilen makaleleri dersi veren öğretim üyesi tarafından online olarak sağlanacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |