Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine Türkiye'nin toplumsal yapısına dair temel konularda bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,İmparatorluktan Ulusa,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet,Türkiye'de Mezhep: Alevilik,Türkiye'de İslam ve Siyaset,Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi,Sunum Gorusmeleri,Türkiye'de Göç,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder. 10, 16A, F
2. Türkiye'nin toplumsal yapısı hakkında bir bakış açısı geliştirir.10, 16, 5A
3. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi gelişimine dair tarihsel bir perspektif geliştirir.10, 16A, F
4. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi yapısı arasındaki ilişkileri çözümler.10, 16, 9A, F
5. Türkiye'de Cumhuriyet'in kuruluşundan beri gerçekleşen toplumsal dönüşümü açıklar.10, 16A, F
6. Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder.10, 16A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
219. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi GelişmelerFindley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111.
319. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi GelişmelerFindley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111.
4İmparatorluktan UlusaÇağaptay, S. (2006). “Kemalism Par Excellence in the 1930s: The Rise of Turkish Nationalism.” Islam, Secularism and Nationalism in Modern Turkey: Who is a Turk? London: Routledge, 41-64
5Türkiye'de Etnisite: Kürt MeselesiBozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357.
6Türkiye'de Etnisite: Kürt MeselesiBozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357.
7Türkiye'de Toplumsal CinsiyetArat, Y. (2008). “Contestation and Collaboration: Women’s Struggles for Empowerment in Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 388-418.
8Türkiye'de Mezhep: AlevilikAçikel, F. and Ateş, K., (2011). “Ambivalent Citizens: the Alevi as the 'Authentic Self' and the 'Stigmatized Other' of Turkish Nationalism.” European Societies, 13 (5), 713-733.
9Türkiye'de İslam ve SiyasetWhite, J. (2008). “Islam and Politics in Contemporary Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 357-380.
10Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi
11Sunum GorusmeleriOgrencilerin sunum icin konu ve makale arastirmasi
12Türkiye'de GöçKirişci, K. (2008). “Migration and Turkey: The Dynamics of State, Society and Politics.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 175-198.
13Öğrenci Sunumları_____
14Öğrenci Sunumları_____
Kaynak
Dersin programda belirtilen makaleleri dersi veren öğretim üyesi tarafından online olarak sağlanacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi155
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sema AKBOĞA DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine Türkiye'nin toplumsal yapısına dair temel konularda bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,19. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi Gelişmeler,İmparatorluktan Ulusa,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Etnisite: Kürt Meselesi,Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet,Türkiye'de Mezhep: Alevilik,Türkiye'de İslam ve Siyaset,Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi,Sunum Gorusmeleri,Türkiye'de Göç,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis eder. 10, 16A, F
2. Türkiye'nin toplumsal yapısı hakkında bir bakış açısı geliştirir.10, 16, 5A
3. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi gelişimine dair tarihsel bir perspektif geliştirir.10, 16A, F
4. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi yapısı arasındaki ilişkileri çözümler.10, 16, 9A, F
5. Türkiye'de Cumhuriyet'in kuruluşundan beri gerçekleşen toplumsal dönüşümü açıklar.10, 16A, F
6. Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz eder.10, 16A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
219. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi GelişmelerFindley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111.
319. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal ve Siyasi GelişmelerFindley, C.V. (2008). “The Tanzimat.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 11-27; 30-33; 37. Fortna, B. C. (2008). “The Reign of Abdulhamid II.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 38-53; 58-61. Hanioglu, S. (2008). “The Second Constitutional Period.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 62-111.
4İmparatorluktan UlusaÇağaptay, S. (2006). “Kemalism Par Excellence in the 1930s: The Rise of Turkish Nationalism.” Islam, Secularism and Nationalism in Modern Turkey: Who is a Turk? London: Routledge, 41-64
5Türkiye'de Etnisite: Kürt MeselesiBozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357.
6Türkiye'de Etnisite: Kürt MeselesiBozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 333-357.
7Türkiye'de Toplumsal CinsiyetArat, Y. (2008). “Contestation and Collaboration: Women’s Struggles for Empowerment in Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 388-418.
8Türkiye'de Mezhep: AlevilikAçikel, F. and Ateş, K., (2011). “Ambivalent Citizens: the Alevi as the 'Authentic Self' and the 'Stigmatized Other' of Turkish Nationalism.” European Societies, 13 (5), 713-733.
9Türkiye'de İslam ve SiyasetWhite, J. (2008). “Islam and Politics in Contemporary Turkey.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 357-380.
10Türkiye'de Sivil Toplum ve Demokrasi
11Sunum GorusmeleriOgrencilerin sunum icin konu ve makale arastirmasi
12Türkiye'de GöçKirişci, K. (2008). “Migration and Turkey: The Dynamics of State, Society and Politics.” In Cambridge History of Turkey Vol. 4, edited by Resat Kasaba. Cambridge: Cambridge UP, 175-198.
13Öğrenci Sunumları_____
14Öğrenci Sunumları_____
Kaynak
Dersin programda belirtilen makaleleri dersi veren öğretim üyesi tarafından online olarak sağlanacaktır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:20