Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARE HUKUKU II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İdari Yargı Teşkilatının tanınması ile idarenin yargısal denetim yolları ve bu yargısal denetim sürecinin usulüyle denetimin hukuki sonuçlarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri,Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı,İdari Yargı Teşkilatı,İdari Dava Türleri: İptal Davası,İdari Dava Türleri: Tam Yargı Davası,İdarenin Sorumluluğu,İdari Davalarda Süreler,İdari Davalarda Süreler II,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi II,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi III,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları II,İdari Yargı Kararlarının Uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. İdarenin kusur ve kusursuz sorumluluğunu ayırt eder. | 13, 16, 9 | A |
3. İdari uyuşmazlıkları çözümler. | 13, 16, 9 | A |
4. İdari yargı teşkilatını adli yargı teşkilatından ayırt eder. | 13, 16, 9 | A |
5. İdarenin yargısal ve yargı dışı yollardan denetimini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri | |
2 | Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı | |
3 | İdari Yargı Teşkilatı | |
4 | İdari Dava Türleri: İptal Davası | |
5 | İdari Dava Türleri: Tam Yargı Davası | |
6 | İdarenin Sorumluluğu | |
7 | İdari Davalarda Süreler | |
8 | İdari Davalarda Süreler II | |
9 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | |
10 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi II | |
11 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi III | |
12 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | |
13 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları II | |
14 | İdari Yargı Kararlarının Uygulanması |
Kaynak |
BAHTİYAR AKYILMAZ, MURAT SEZGİNER, CEMİL KAYA, İDARİ YARGILAMA HUKUKU, SAVAŞ YAYINLARI |
www.mevzuat.gov.tr adresinden güncel mevzuat takip edilmelidir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARE HUKUKU II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İdari Yargı Teşkilatının tanınması ile idarenin yargısal denetim yolları ve bu yargısal denetim sürecinin usulüyle denetimin hukuki sonuçlarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri,Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı,İdari Yargı Teşkilatı,İdari Dava Türleri: İptal Davası,İdari Dava Türleri: Tam Yargı Davası,İdarenin Sorumluluğu,İdari Davalarda Süreler,İdari Davalarda Süreler II,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi II,Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi III,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları,İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları II,İdari Yargı Kararlarının Uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İdari Yargılama Usulüne ilişkin temel kavramları açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. İdarenin kusur ve kusursuz sorumluluğunu ayırt eder. | 13, 16, 9 | A |
3. İdari uyuşmazlıkları çözümler. | 13, 16, 9 | A |
4. İdari yargı teşkilatını adli yargı teşkilatından ayırt eder. | 13, 16, 9 | A |
5. İdarenin yargısal ve yargı dışı yollardan denetimini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdari Yargının Türkiye’deki Gelişimi ve Özellikleri | |
2 | Yargı Düzenleri ve İdari Yargının Görev Alanı | |
3 | İdari Yargı Teşkilatı | |
4 | İdari Dava Türleri: İptal Davası | |
5 | İdari Dava Türleri: Tam Yargı Davası | |
6 | İdarenin Sorumluluğu | |
7 | İdari Davalarda Süreler | |
8 | İdari Davalarda Süreler II | |
9 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi | |
10 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi II | |
11 | Dava Dilekçesi ve Davaların İncelenmesi III | |
12 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları | |
13 | İdari Yargı Kararlarına Karşı Başvuru Yolları II | |
14 | İdari Yargı Kararlarının Uygulanması |
Kaynak |
BAHTİYAR AKYILMAZ, MURAT SEZGİNER, CEMİL KAYA, İDARİ YARGILAMA HUKUKU, SAVAŞ YAYINLARI |
www.mevzuat.gov.tr adresinden güncel mevzuat takip edilmelidir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |