Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜNİVERSİTE VE YAŞAM BECERİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri üniversiteye, mezuniyet sonrasına ve hayata hazırlamak; onlara 21. Yüzyılın gerektirdiği becerileri kazandırmaya yönelik bir perspektif kazandırmak; gerek bireysel ve gerekse de kolektif olarak uyumlu ve başarılı bir çalışmaları için ihtiyaç duyacakları değer ve tutumlar hakkında ile barışçı birlikte varoluşun moral zemini ve etik kuralları konusunda bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 21. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi,Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek.,Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi; Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları.,Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler.,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III,Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler,Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri,Özgüven ve kendini ifade edebilme,Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular,Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri,Zaman yönetimi I,Zaman yönetimi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili iletişim kurma ve tartışma becerilerini geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 37, 4, 9 | A |
Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 37, 4, 9 | A |
İş hayatında ve toplumda etik değerleri ve kültürel farklılıkları anlama ve bunlara saygı duyma konusunda da bilgi ve beceriler kazanır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 37, 4, 9 | A |
İngilizce'de konuşma, yazma ve anlamayı geliştirir. | 10, 16, 19, 9 | A |
İş sahalarını ve 21. yüzyıl insanının ihtiyacı olan okuryazarlık (medya, bilgi, teknoloji, sağlık, ekolojik) türlerini ayırt eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 21. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi | |
2 | Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek. | |
3 | Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi; Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları. | |
4 | Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler. | |
5 | Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I | |
6 | Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II | |
7 | Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III | |
8 | Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler | |
9 | Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri | |
10 | Özgüven ve kendini ifade edebilme | |
11 | Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular | |
12 | Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri | |
13 | Zaman yönetimi I | |
14 | Zaman yönetimi II |
Kaynak |
Bekir Berat Özipek, “Akademik Özgürlüğün Anlamı ve Gerekliliği,” http://www.ozgurtoplumundegerleri.com/res/Bekir_Berat_Ozipek_Akademik_Ozgurlugun_Anlami_ve_Gerekliligi.pdf - “Türkiye’nin Eğitim Sorunu Nedir?”, Makale, 2017. - “Ahlakın Altın Kuralı,” pdf. Jack Ma, Dünye Ekonomik Forumu Konuşması, Davos Ömer Demir, Bilim Felsefesi, Alternatif Üniversite, Ağaç Yayınları, İstanbul, 1992, ss. 83-86. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜNİVERSİTE VE YAŞAM BECERİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri üniversiteye, mezuniyet sonrasına ve hayata hazırlamak; onlara 21. Yüzyılın gerektirdiği becerileri kazandırmaya yönelik bir perspektif kazandırmak; gerek bireysel ve gerekse de kolektif olarak uyumlu ve başarılı bir çalışmaları için ihtiyaç duyacakları değer ve tutumlar hakkında ile barışçı birlikte varoluşun moral zemini ve etik kuralları konusunda bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 21. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi,Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek.,Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi; Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları.,Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler.,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III,Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler,Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri,Özgüven ve kendini ifade edebilme,Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular,Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri,Zaman yönetimi I,Zaman yönetimi II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili iletişim kurma ve tartışma becerilerini geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 37, 4, 9 | A |
Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini geliştirir. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 37, 4, 9 | A |
İş hayatında ve toplumda etik değerleri ve kültürel farklılıkları anlama ve bunlara saygı duyma konusunda da bilgi ve beceriler kazanır. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 21, 23, 37, 4, 9 | A |
İngilizce'de konuşma, yazma ve anlamayı geliştirir. | 10, 16, 19, 9 | A |
İş sahalarını ve 21. yüzyıl insanının ihtiyacı olan okuryazarlık (medya, bilgi, teknoloji, sağlık, ekolojik) türlerini ayırt eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 21. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi | |
2 | Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek. | |
3 | Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi; Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları. | |
4 | Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler. | |
5 | Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I | |
6 | Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II | |
7 | Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III | |
8 | Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler | |
9 | Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri | |
10 | Özgüven ve kendini ifade edebilme | |
11 | Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular | |
12 | Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri | |
13 | Zaman yönetimi I | |
14 | Zaman yönetimi II |
Kaynak |
Bekir Berat Özipek, “Akademik Özgürlüğün Anlamı ve Gerekliliği,” http://www.ozgurtoplumundegerleri.com/res/Bekir_Berat_Ozipek_Akademik_Ozgurlugun_Anlami_ve_Gerekliligi.pdf - “Türkiye’nin Eğitim Sorunu Nedir?”, Makale, 2017. - “Ahlakın Altın Kuralı,” pdf. Jack Ma, Dünye Ekonomik Forumu Konuşması, Davos Ömer Demir, Bilim Felsefesi, Alternatif Üniversite, Ağaç Yayınları, İstanbul, 1992, ss. 83-86. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |