Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin ALPTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders akademik çalışmaları anlayabilecek ve üretebilecek temel kriter ve tekniklerin öğrenilmesi ve bu çerçevede öğrencinin gerek küresel düzeyde ve gerekse de yaşadığı ülkede siyaset bilimi literatürünü anlamasına ve bu literatüre katkı sunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu ders; akademik kaynaklara ulaşma, literatür taraması yapma, literatürdeki teorik ve metodolojik yaklaşımları sınıflandırma, literatürden referans gösterme, araştırma sorusu geliştirme, argüman üretme, argümanı teorik bir zemine yerleştirme, kavramsallaştırma, ve kavramları ölçmeye dair giriş mahiyetindeki konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazıya Giriş, Yazım Süreci,Yazının Aşamaları,Revize ve geliştirme,Tanımlama, anlatım, örneklendirme,Süreç. Neden ve sonuç. Karşılaştırma. ,Tanım. Bölüm klasifikasyonu. Tartışma. ,Bilgi okuryazarlığı. Özetleme ve metni başka sözcüklerle anlatma. Kaynak-odaklı yazı hazırlama. ,Araştırma Yazısı Yazımı,Özneler ve fiiller. Cümle parçaları. ,Birleşik cümleler, kurallı ve kuralsız fiiller. Özne-fiil mutabakatı,Kusursuz yazı için ek konular,Kusursuz yazı için ek konular,Literature Taraması,Araştırma Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Literatür taraması yapar. | 11, 16, 9 | A, E |
2. Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 11, 16, 9 | A, E |
3. Akademik yazım ve sunum ile ilgili etik ilkeleri uygular. | 11, 16, 9 | A, E |
4. Yazma kaygısı başta olmak üzere akademik çalışma için içten gelen psikolojik engellerle baş etme becerisi kazanır. | 11, 16, 9 | A, E |
5. Dilbilgisi ve cümle yapısı üzerine derin öğrenir. | 11, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazıya Giriş, Yazım Süreci | 1. ve 2. Bölümler |
2 | Yazının Aşamaları | 3., 4., ve 5. Bölümler |
3 | Revize ve geliştirme | 6. ve 7. Bölümler |
4 | Tanımlama, anlatım, örneklendirme | 8., 9., 10. Bölümler |
5 | Süreç. Neden ve sonuç. Karşılaştırma. | 11., 12., ve 13. Bölümler |
6 | Tanım. Bölüm klasifikasyonu. Tartışma. | 14., 15., ve 16. Bölümler |
7 | Bilgi okuryazarlığı. Özetleme ve metni başka sözcüklerle anlatma. Kaynak-odaklı yazı hazırlama. | 17., 18., ve 19. Bölümler |
8 | Araştırma Yazısı Yazımı | 20. Bölüm |
9 | Özneler ve fiiller. Cümle parçaları. | 20. ve 21. Bölümler |
10 | Birleşik cümleler, kurallı ve kuralsız fiiller. Özne-fiil mutabakatı | 23., 24., ve 25. Bölümler |
11 | Kusursuz yazı için ek konular | 26., 27., 28., 29., 30., 31., ve 32., Bölümler |
12 | Kusursuz yazı için ek konular | 33, 34, 35, 36, 37, 38, ve 39. Bölümler |
13 | Literature Taraması | Seçki makale |
14 | Araştırma Sunumu | Önceden paylaşılan öğrenci sunum belgeleri |
Kaynak |
College Writing Skills with Readings by Zoe L. Albright and John Langan, 11e (McGraw Hill) |
seçilmiş akademik makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 3 | 45 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 6 | 84 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Okan AKMEHMET |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin ALPTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders akademik çalışmaları anlayabilecek ve üretebilecek temel kriter ve tekniklerin öğrenilmesi ve bu çerçevede öğrencinin gerek küresel düzeyde ve gerekse de yaşadığı ülkede siyaset bilimi literatürünü anlamasına ve bu literatüre katkı sunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Bu ders; akademik kaynaklara ulaşma, literatür taraması yapma, literatürdeki teorik ve metodolojik yaklaşımları sınıflandırma, literatürden referans gösterme, araştırma sorusu geliştirme, argüman üretme, argümanı teorik bir zemine yerleştirme, kavramsallaştırma, ve kavramları ölçmeye dair giriş mahiyetindeki konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yazıya Giriş, Yazım Süreci,Yazının Aşamaları,Revize ve geliştirme,Tanımlama, anlatım, örneklendirme,Süreç. Neden ve sonuç. Karşılaştırma. ,Tanım. Bölüm klasifikasyonu. Tartışma. ,Bilgi okuryazarlığı. Özetleme ve metni başka sözcüklerle anlatma. Kaynak-odaklı yazı hazırlama. ,Araştırma Yazısı Yazımı,Özneler ve fiiller. Cümle parçaları. ,Birleşik cümleler, kurallı ve kuralsız fiiller. Özne-fiil mutabakatı,Kusursuz yazı için ek konular,Kusursuz yazı için ek konular,Literature Taraması,Araştırma Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Literatür taraması yapar. | 11, 16, 9 | A, E |
2. Akademik yazım ve sunum ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 11, 16, 9 | A, E |
3. Akademik yazım ve sunum ile ilgili etik ilkeleri uygular. | 11, 16, 9 | A, E |
4. Yazma kaygısı başta olmak üzere akademik çalışma için içten gelen psikolojik engellerle baş etme becerisi kazanır. | 11, 16, 9 | A, E |
5. Dilbilgisi ve cümle yapısı üzerine derin öğrenir. | 11, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazıya Giriş, Yazım Süreci | 1. ve 2. Bölümler |
2 | Yazının Aşamaları | 3., 4., ve 5. Bölümler |
3 | Revize ve geliştirme | 6. ve 7. Bölümler |
4 | Tanımlama, anlatım, örneklendirme | 8., 9., 10. Bölümler |
5 | Süreç. Neden ve sonuç. Karşılaştırma. | 11., 12., ve 13. Bölümler |
6 | Tanım. Bölüm klasifikasyonu. Tartışma. | 14., 15., ve 16. Bölümler |
7 | Bilgi okuryazarlığı. Özetleme ve metni başka sözcüklerle anlatma. Kaynak-odaklı yazı hazırlama. | 17., 18., ve 19. Bölümler |
8 | Araştırma Yazısı Yazımı | 20. Bölüm |
9 | Özneler ve fiiller. Cümle parçaları. | 20. ve 21. Bölümler |
10 | Birleşik cümleler, kurallı ve kuralsız fiiller. Özne-fiil mutabakatı | 23., 24., ve 25. Bölümler |
11 | Kusursuz yazı için ek konular | 26., 27., 28., 29., 30., 31., ve 32., Bölümler |
12 | Kusursuz yazı için ek konular | 33, 34, 35, 36, 37, 38, ve 39. Bölümler |
13 | Literature Taraması | Seçki makale |
14 | Araştırma Sunumu | Önceden paylaşılan öğrenci sunum belgeleri |
Kaynak |
College Writing Skills with Readings by Zoe L. Albright and John Langan, 11e (McGraw Hill) |
seçilmiş akademik makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |