Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüz siyasetinin, siyasi kavramlar, kurumlar, aktörler ve meseleler üzerine düşünme biçimimize hala hakim olan antik siyasi düşünceye kadar uzanan temel soruları vardır. Adalet nedir? Hangi siyasi rejim en iyisidir? Bireylerin doğal hakları var mıdır? Bireyler neden hükümet altında yaşar? İdeal bir toplumu ne oluşturur? Bu sorulara verilen yanıtlar her zaman zamanın koşullarına bağlı olmuş ve tarih boyunca doğal olarak değişmiştir. Daha da önemlisi, bu soruların cevapları üzerine yapılan tartışmalar ve anlaşmazlıklar çağdaş siyasi düşüncenin karakterini şekillendirmiştir. Ders boyunca öğrenciler, tarihin önde gelen siyaset filozoflarının fikirleriyle tanışarak bu sorulara yanıt arayacaklardır. Ders, tarihsel dönemlere göre siyasi düşünceye bir bakış açısı getirmeyi amaçlayan kronolojik bir perspektif izlemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction and Review of the Previous Semester,Thomas Jefferson,Sieyes & Robespierre,Burke ,Paine,Discussion,Hegel,Hegel - 2,Bentham,JSMill,Marx,T H Green,Hikayenin kalanı,Son Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler siyasi düşüncenin temel konularını tanımlar. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
2. Öğrenciler, adalet, toplum ve devlet gibi siyaset biliminin temel kavramlarına ilişkin teorileri sınıflandırır. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
3. Öğrenciler siyasi düşünce tarihindeki önemli metinlere ilişkin eleştirel bir anlayış geliştirir. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
4. Öğrenciler siyasi fikirler hakkında felsefi argümanlar geliştirme ve analiz etme becerisi geliştirir. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction and Review of the Previous Semester | McClelland, J. S. (1996) A History of Western Political Thought, Routledge, London Morrow, John. (1998) History of Political Thought: A Thematic Introduction, Palgrave, New York. |
2 | Thomas Jefferson | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
3 | Sieyes & Robespierre | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
4 | Burke | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
5 | Paine | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
6 | Discussion | - |
7 | Hegel | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
8 | Hegel - 2 | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
9 | Bentham | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
10 | JSMill | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
11 | Marx | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
12 | T H Green | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
13 | Hikayenin kalanı | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
14 | Son Tartışma | Plato (380 BC), The Republic … Ryan, Alan. (2013) On Politics: A History of Political Thought from Herodotus to the Present, Penguin Spellman, W. M. (2011) A Short History of Western Political Thought, Palgrave Macmillan, New York. |
Kaynak |
Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
McClelland, J. S. (1996) A History of Western Political Thought, Routledge, London Morrow, John. (1998) History of Political Thought: A Thematic Introduction, Palgrave, New York Plato (380 BC), The Republic … Ryan, Alan. (2013) On Politics: A History of Political Thought from Herodotus to the Present, Penguin Spellman, W. M. (2011) A Short History of Western Political Thought, Palgrave Macmillan, New York. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 8 | 112 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(189/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Halime Safiye ATALAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüz siyasetinin, siyasi kavramlar, kurumlar, aktörler ve meseleler üzerine düşünme biçimimize hala hakim olan antik siyasi düşünceye kadar uzanan temel soruları vardır. Adalet nedir? Hangi siyasi rejim en iyisidir? Bireylerin doğal hakları var mıdır? Bireyler neden hükümet altında yaşar? İdeal bir toplumu ne oluşturur? Bu sorulara verilen yanıtlar her zaman zamanın koşullarına bağlı olmuş ve tarih boyunca doğal olarak değişmiştir. Daha da önemlisi, bu soruların cevapları üzerine yapılan tartışmalar ve anlaşmazlıklar çağdaş siyasi düşüncenin karakterini şekillendirmiştir. Ders boyunca öğrenciler, tarihin önde gelen siyaset filozoflarının fikirleriyle tanışarak bu sorulara yanıt arayacaklardır. Ders, tarihsel dönemlere göre siyasi düşünceye bir bakış açısı getirmeyi amaçlayan kronolojik bir perspektif izlemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction and Review of the Previous Semester,Thomas Jefferson,Sieyes & Robespierre,Burke ,Paine,Discussion,Hegel,Hegel - 2,Bentham,JSMill,Marx,T H Green,Hikayenin kalanı,Son Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler siyasi düşüncenin temel konularını tanımlar. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
2. Öğrenciler, adalet, toplum ve devlet gibi siyaset biliminin temel kavramlarına ilişkin teorileri sınıflandırır. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
3. Öğrenciler siyasi düşünce tarihindeki önemli metinlere ilişkin eleştirel bir anlayış geliştirir. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
4. Öğrenciler siyasi fikirler hakkında felsefi argümanlar geliştirme ve analiz etme becerisi geliştirir. | 10, 16, 5, 9 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction and Review of the Previous Semester | McClelland, J. S. (1996) A History of Western Political Thought, Routledge, London Morrow, John. (1998) History of Political Thought: A Thematic Introduction, Palgrave, New York. |
2 | Thomas Jefferson | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
3 | Sieyes & Robespierre | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
4 | Burke | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
5 | Paine | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
6 | Discussion | - |
7 | Hegel | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
8 | Hegel - 2 | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
9 | Bentham | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
10 | JSMill | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
11 | Marx | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
12 | T H Green | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
13 | Hikayenin kalanı | Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
14 | Son Tartışma | Plato (380 BC), The Republic … Ryan, Alan. (2013) On Politics: A History of Political Thought from Herodotus to the Present, Penguin Spellman, W. M. (2011) A Short History of Western Political Thought, Palgrave Macmillan, New York. |
Kaynak |
Arnhart, Larry. (2015) Political Questions: Political Philosophy from Plato to Pinker, Waveland Press, USA. |
McClelland, J. S. (1996) A History of Western Political Thought, Routledge, London Morrow, John. (1998) History of Political Thought: A Thematic Introduction, Palgrave, New York Plato (380 BC), The Republic … Ryan, Alan. (2013) On Politics: A History of Political Thought from Herodotus to the Present, Penguin Spellman, W. M. (2011) A Short History of Western Political Thought, Palgrave Macmillan, New York. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |