Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOPATOLOJİ, EDEBİYAT VE FENOMENOLOJİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerProf.Dr. Hayrettin KARA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı çeşitli edebi metin türlerini (şiir, öykü, roman, deneme, destan, mektup, roman, vb.) psikopatoloji ve fenomenoloji temelinde incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Tanımları ,Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Kesişim Noktası,Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele Alınışı,Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele Alınışı,Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele Alınışı,Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele Alınışı,Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele Alınışı,Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele Alınışı ,Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele Alınışı,Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele Alınışı,Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele Alınışı,Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele Alınışı,Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele Alınışı,Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele Alınışı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikopatolojiyle ilgili yaşantı odaklı bir bakış geliştirebilir.A
2. Çeşitli türlerde edebi metinlerin içeriğindeki psikopatolojik durumları fenomenolojik bakış açısıyla yorumlayabilir.A
3. Fenomenolojinin tanımını, felsefi alt yapısını ve tekniklerini tartışabilir.A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Tanımları Arıkan, Eagleton, Zahavi
2Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Kesişim NoktasıArıkan, Eagleton, Zahavi
3Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele AlınışıDostoyevski (Suç ve Ceza)
4Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele AlınışıDostoyevski, (Karamazov Kardeşler)
5Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele AlınışıDuralı
6Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele AlınışıDuralı
7Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele AlınışıDickinson
8Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele Alınışı Dickinson
9Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele AlınışıAtılgan
10Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele AlınışıAtılgan
11Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele AlınışıÇelebi
12Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele AlınışıÇelebi
13Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele AlınışıYunus Emre
14Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele AlınışıYunus Emre
Kaynak
Arıkan, H. H. (2019). Edebiyat ve fenomenolojik edebiyat eleştirisi üzerine. Dinlenen Ben Rüya ve Terapi Dergisi, 6, 41-45. Atılgan, Y. (2017). Bütün öyküleri. İstanbul: Can. Çelebi, A. H. (2020). Bütün şiirleri. İstanbul: Everest. Dickinson, E. (2020). Seçme şiirler. (D. Körpe, Çev.). İstanbul: İthaki. Dostoyevski, F. M. (2009). Karamazov kardeşler. (N. Y. Taluy, Çev.). İstanbul: İş Bankası. Dostoyevski, F. M. (2011). Suç ve ceza. (M. Beyhan, Çev.). İstanbul: İş Bankası. Duralı, Ş. T. (2007). Gılgamış destanı. İstanbul: Dergah. Eagleton, T. (2008). Literary theory: An introduction. Minneapolis: University of Minnesota Press. Tatcı, M. (2005). Yûnus Emre Külliyatı. Yûnus Emre Divânı Tenkitli Metin. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı. Zahavi, D. (2019). Phenomenology: The basics. New York: Routledge.
https://fgokhanozcan.blogspot.com/2020/09/klinik-edebiyat-oznelligin-pesinde-bir.html

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOPATOLOJİ, EDEBİYAT VE FENOMENOLOJİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerProf.Dr. Hayrettin KARA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı çeşitli edebi metin türlerini (şiir, öykü, roman, deneme, destan, mektup, roman, vb.) psikopatoloji ve fenomenoloji temelinde incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Tanımları ,Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Kesişim Noktası,Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele Alınışı,Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele Alınışı,Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele Alınışı,Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele Alınışı,Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele Alınışı,Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele Alınışı ,Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele Alınışı,Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele Alınışı,Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele Alınışı,Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele Alınışı,Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele Alınışı,Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele Alınışı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikopatolojiyle ilgili yaşantı odaklı bir bakış geliştirebilir.A
2. Çeşitli türlerde edebi metinlerin içeriğindeki psikopatolojik durumları fenomenolojik bakış açısıyla yorumlayabilir.A
3. Fenomenolojinin tanımını, felsefi alt yapısını ve tekniklerini tartışabilir.A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Tanımları Arıkan, Eagleton, Zahavi
2Psikoloji, Psikopatoloji, Edebiyat ve Fenomenolojinin Kesişim NoktasıArıkan, Eagleton, Zahavi
3Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele AlınışıDostoyevski (Suç ve Ceza)
4Psikozun Tanımı ve Dostoyevski Edebiyatında Psikozun Ele AlınışıDostoyevski, (Karamazov Kardeşler)
5Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele AlınışıDuralı
6Anksiyetenin Tanımı ve Gılgamış Destanı’nda Ölüm Anksiyetesinin Ele AlınışıDuralı
7Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele AlınışıDickinson
8Depresyonun Tanımı ve Emily Dickinson Şiirinde Depresyonun Ele Alınışı Dickinson
9Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele AlınışıAtılgan
10Depresyonun Tanımı ve Yusuf Atılgan’ın Öykülerinde Depresyonun Ele AlınışıAtılgan
11Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele AlınışıÇelebi
12Disosiyasyonun Tanımı ve Asaf Halet Çelebi’nin Şiirlerinde Disosiyasyonun Ele AlınışıÇelebi
13Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele AlınışıYunus Emre
14Duygudurum Bozuklukları ve Yunus Emre Şiirinde Bipolar Bozukluğun Ele AlınışıYunus Emre
Kaynak
Arıkan, H. H. (2019). Edebiyat ve fenomenolojik edebiyat eleştirisi üzerine. Dinlenen Ben Rüya ve Terapi Dergisi, 6, 41-45. Atılgan, Y. (2017). Bütün öyküleri. İstanbul: Can. Çelebi, A. H. (2020). Bütün şiirleri. İstanbul: Everest. Dickinson, E. (2020). Seçme şiirler. (D. Körpe, Çev.). İstanbul: İthaki. Dostoyevski, F. M. (2009). Karamazov kardeşler. (N. Y. Taluy, Çev.). İstanbul: İş Bankası. Dostoyevski, F. M. (2011). Suç ve ceza. (M. Beyhan, Çev.). İstanbul: İş Bankası. Duralı, Ş. T. (2007). Gılgamış destanı. İstanbul: Dergah. Eagleton, T. (2008). Literary theory: An introduction. Minneapolis: University of Minnesota Press. Tatcı, M. (2005). Yûnus Emre Külliyatı. Yûnus Emre Divânı Tenkitli Metin. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı. Zahavi, D. (2019). Phenomenology: The basics. New York: Routledge.
https://fgokhanozcan.blogspot.com/2020/09/klinik-edebiyat-oznelligin-pesinde-bir.html

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33