Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel yöntemsel bilgileri gerçek araştırma problemleri bağlamında sunarak, öğrencilere psikolojinin farklı alanlarında kullanılan veri toplama yöntemleri, özellikle deneysel yöntem hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, araştırma raporlarının eleştirel bir gözle nasıl okunacağı ve nasıl yazılacağını uygulamalı olarak göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Psikolojide Açıklama,Araştırma Teknikleri: Gözlem ve Korelasyon,Araştırma Teknikleri: Gözlem ve Korelasyon,Araştırma Teknikleri: Deneysel Yönteme Giriş,Araştırma Teknikleri: Deneysel Desenler,Makale Okuma ve Tartışma,ARA SINAV,Faktöryel Deney Desenleri,Örneklem belirleme, Tip I ve II Hataları, Güç analizi,ANOVA, Post Hoc Testler, Faktöryel ANOVA,Makale okuma ve tartışma,Psikoloji Araştırmalarında Etik Kurallar, Araştırma Raporları Nasıl Okunur ve Nasıl Yazılır ,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel psikolojideki temel kavramları anlar.A, E
Literatür taraması yapar.A, E
Deneysel desenlerin temel ilkelerini kavrar.A, E
Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle ve test eder.A, E
Deney tasarımlarını eleştirir.A, E
Bilimsel araştırma yapar ve sonuçları APA tarzında raporlar. A, E
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Psikolojide AçıklamaKantowitz (Bölüm 1)
2Araştırma Teknikleri: Gözlem ve KorelasyonKantowitz (Bölüm 2)
3Araştırma Teknikleri: Gözlem ve KorelasyonKantowitz (Bölüm 2)
4Araştırma Teknikleri: Deneysel Yönteme GirişKantowitz (Bölüm 3)
5Araştırma Teknikleri: Deneysel DesenlerKantowitz (Bölüm 7-10)
6Makale Okuma ve TartışmaOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce sisteme yüklenecektir.
7ARA SINAV
8Faktöryel Deney DesenleriKantowitz (Bölüm 8-10)
9Örneklem belirleme, Tip I ve II Hataları, Güç analiziDers notu
10ANOVA, Post Hoc Testler, Faktöryel ANOVADers notu
11Makale okuma ve tartışmaOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce sisteme yüklenecektir.
12Psikoloji Araştırmalarında Etik Kurallar, Araştırma Raporları Nasıl Okunur ve Nasıl Yazılır Kantowitz (Bölüm 4)
13Öğrenci proje sunumları
14Öğrenci proje sunumları
Kaynak
Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloj. Çev. Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan. Ankara: Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel yöntemsel bilgileri gerçek araştırma problemleri bağlamında sunarak, öğrencilere psikolojinin farklı alanlarında kullanılan veri toplama yöntemleri, özellikle deneysel yöntem hakkında bilgi ve beceri kazandırmak, araştırma raporlarının eleştirel bir gözle nasıl okunacağı ve nasıl yazılacağını uygulamalı olarak göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Psikolojide Açıklama,Araştırma Teknikleri: Gözlem ve Korelasyon,Araştırma Teknikleri: Gözlem ve Korelasyon,Araştırma Teknikleri: Deneysel Yönteme Giriş,Araştırma Teknikleri: Deneysel Desenler,Makale Okuma ve Tartışma,ARA SINAV,Faktöryel Deney Desenleri,Örneklem belirleme, Tip I ve II Hataları, Güç analizi,ANOVA, Post Hoc Testler, Faktöryel ANOVA,Makale okuma ve tartışma,Psikoloji Araştırmalarında Etik Kurallar, Araştırma Raporları Nasıl Okunur ve Nasıl Yazılır ,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel psikolojideki temel kavramları anlar.A, E
Literatür taraması yapar.A, E
Deneysel desenlerin temel ilkelerini kavrar.A, E
Deneysel yöntemler kullanarak bir hipotezi formüle ve test eder.A, E
Deney tasarımlarını eleştirir.A, E
Bilimsel araştırma yapar ve sonuçları APA tarzında raporlar. A, E
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Psikolojide AçıklamaKantowitz (Bölüm 1)
2Araştırma Teknikleri: Gözlem ve KorelasyonKantowitz (Bölüm 2)
3Araştırma Teknikleri: Gözlem ve KorelasyonKantowitz (Bölüm 2)
4Araştırma Teknikleri: Deneysel Yönteme GirişKantowitz (Bölüm 3)
5Araştırma Teknikleri: Deneysel DesenlerKantowitz (Bölüm 7-10)
6Makale Okuma ve TartışmaOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce sisteme yüklenecektir.
7ARA SINAV
8Faktöryel Deney DesenleriKantowitz (Bölüm 8-10)
9Örneklem belirleme, Tip I ve II Hataları, Güç analiziDers notu
10ANOVA, Post Hoc Testler, Faktöryel ANOVADers notu
11Makale okuma ve tartışmaOkunacak makale öğretim elemanı tarafından dersten önce sisteme yüklenecektir.
12Psikoloji Araştırmalarında Etik Kurallar, Araştırma Raporları Nasıl Okunur ve Nasıl Yazılır Kantowitz (Bölüm 4)
13Öğrenci proje sunumları
14Öğrenci proje sunumları
Kaynak
Kantowitz, B. H., Roediger, H. L., & Elmes, D. G. (2016). Deneysel Psikoloj. Çev. Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan. Ankara: Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33