Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Öğrenciler, iş yerlerinde yaşanılan problemleri öğrendikleri kuramlarla açıklayabilir ve iş yaşamında karşılaşılan sorunlara (birey-grup-örgüt) edindikleri bilgiler çerçevesinde çözüm getirebilir hale gelecekler. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş & EÖ psikoloji araştırma yöntemleri tarihi,İş analizi ölçme kriterleri,İşe Alımlar ve Değerlendirmeler,Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları,Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları,Motivasyon,İşe yönelik tutumlar,Stres ve İşe Yönelik Tutumlar,Liderlik, takımlar ve çalışma grupları,Liderlik, takımlar ve çalışma grupları,Örgütsel değişim ve gelişme,Örgütsel Kültür ,Örgütsel Adalet,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde yer alan temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.10, 16, 9A
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.10, 16, 9A
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tanıyabilir.10, 16, 9A
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tartışabilir.10, 16, 9A
Örgütsel Psikoloji konularına ilişkin temel olguları tanıyabilir.10, 16, 9A
Örgütsel Psikoloji konularına ilişkin temel olguları tartışabilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş & EÖ psikoloji araştırma yöntemleri tarihiÖn hazırlık gerekmez
2İş analizi ölçme kriterleri Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
3İşe Alımlar ve Değerlendirmeler Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
4Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
5Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
6Motivasyon Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
7İşe yönelik tutumlar Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
8Stres ve İşe Yönelik Tutumlar Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
9Liderlik, takımlar ve çalışma grupları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
10Liderlik, takımlar ve çalışma grupları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
11Örgütsel değişim ve gelişme Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
12Örgütsel Kültür Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
13Örgütsel Adalet Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
14Genel tekrar Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
Kaynak
*Riggio, R. (2014). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş: Nobel. Eren, E. (2013). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınları Bingöl, D. (2013). Insan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)171
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Öğrenciler, iş yerlerinde yaşanılan problemleri öğrendikleri kuramlarla açıklayabilir ve iş yaşamında karşılaşılan sorunlara (birey-grup-örgüt) edindikleri bilgiler çerçevesinde çözüm getirebilir hale gelecekler. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş & EÖ psikoloji araştırma yöntemleri tarihi,İş analizi ölçme kriterleri,İşe Alımlar ve Değerlendirmeler,Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları,Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları,Motivasyon,İşe yönelik tutumlar,Stres ve İşe Yönelik Tutumlar,Liderlik, takımlar ve çalışma grupları,Liderlik, takımlar ve çalışma grupları,Örgütsel değişim ve gelişme,Örgütsel Kültür ,Örgütsel Adalet,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde yer alan temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.10, 16, 9A
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.10, 16, 9A
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tanıyabilir.10, 16, 9A
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tartışabilir.10, 16, 9A
Örgütsel Psikoloji konularına ilişkin temel olguları tanıyabilir.10, 16, 9A
Örgütsel Psikoloji konularına ilişkin temel olguları tartışabilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş & EÖ psikoloji araştırma yöntemleri tarihiÖn hazırlık gerekmez
2İş analizi ölçme kriterleri Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
3İşe Alımlar ve Değerlendirmeler Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
4Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
5Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
6Motivasyon Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
7İşe yönelik tutumlar Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
8Stres ve İşe Yönelik Tutumlar Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
9Liderlik, takımlar ve çalışma grupları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
10Liderlik, takımlar ve çalışma grupları Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
11Örgütsel değişim ve gelişme Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
12Örgütsel Kültür Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
13Örgütsel Adalet Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
14Genel tekrar Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması
Kaynak
*Riggio, R. (2014). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş: Nobel. Eren, E. (2013). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınları Bingöl, D. (2013). Insan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33