Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki temel kavramları ve kuramları yorumlamak, iş yaşamından örneklerle ve kuramsal bilgiyle psikoloji biliminin iş yaşamına nasıl entegre edildiği hakkında fikir sahibi olmaktır. Öğrenciler, iş yerlerinde yaşanılan problemleri öğrendikleri kuramlarla açıklayabilir ve iş yaşamında karşılaşılan sorunlara (birey-grup-örgüt) edindikleri bilgiler çerçevesinde çözüm getirebilir hale gelecekler. Endüstri Psikolojisin temel konuları olan İnsan Kaynakları fonksiyonları ve Örgüt Psikolojisinin ana konuları hakkında açıklama yapabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş & EÖ psikoloji araştırma yöntemleri tarihi,İş analizi ölçme kriterleri,İşe Alımlar ve Değerlendirmeler,Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları,Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları,Motivasyon,İşe yönelik tutumlar,Stres ve İşe Yönelik Tutumlar,Liderlik, takımlar ve çalışma grupları,Liderlik, takımlar ve çalışma grupları,Örgütsel değişim ve gelişme,Örgütsel Kültür ,Örgütsel Adalet,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde yer alan temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 1, 2, 3 | A |
Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 1, 2, 3 | A |
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tanıyabilir. | 1, 2, 3 | A |
Insan Kaynakları fonksiyonlarına ilişkin temel olguları tartışabilir. | 1, 2, 3 | A |
Örgütsel Psikoloji konularına ilişkin temel olguları tanıyabilir. | 1, 2, 3 | A |
Örgütsel Psikoloji konularına ilişkin temel olguları tartışabilir. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş & EÖ psikoloji araştırma yöntemleri tarihi | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İş analizi ölçme kriterleri | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
3 | İşe Alımlar ve Değerlendirmeler | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
4 | Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
5 | Performans iyileştirme ve geliştirme uygulamaları | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
6 | Motivasyon | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
7 | İşe yönelik tutumlar | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
8 | Stres ve İşe Yönelik Tutumlar | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
9 | Liderlik, takımlar ve çalışma grupları | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
10 | Liderlik, takımlar ve çalışma grupları | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
11 | Örgütsel değişim ve gelişme | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
12 | Örgütsel Kültür | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
13 | Örgütsel Adalet | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
14 | Genel tekrar | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
Kaynak |
*Riggio, R. (2014). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş: Nobel. Eren, E. (2013). Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Yayınları Bingöl, D. (2013). Insan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |