Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Şerife Sema KARAKELLE, Arş.Gör. Figen EROĞLU ADA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin gelişimsel süreçlerinin doğasına ilişkin temel bir kavrayış kazanmasını ve yaşam boyu sosyal, duygusal gelişim ve değişimleri çeşitli kuramlar açısından yorumlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve ,Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.Freud,Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson ,Bağlanma Kuramı ve J. Bowlby,Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme ,Mizaç,Arkadaşlık ilişkileri ,Yetişkin kime denilir? ,İlk yetişkinlik döneminin özellikleri ,İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri,Orta yetişkinlik döneminin özellikleri ,Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri ,İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri ,Ölüm, ölüme hazırlık ve yas ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal-duygusal gelişimi açıklayan belli başlı kuramları karşılaştırır. | 1, 2, 3 | A |
6.Yaşam boyu gelişimin döngüsel yapısını kavramıştır. | ||
2. Yaşam dönemleri boyunca görülen sosyal ve duygusal değişimleri tanımlar. | 1, 2, 3 | A |
3. Kendini düzenleme becerisinin gelişimini açıklar. | 1, 2, 3 | A |
4. Yetişkinlik dönemlerini ele almak için gereken kavramları tanımlar. | 1, 2, 3 | A |
5. Ölüm, ölüme hazırlık ve yas tepkilerini açıklar. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve | YBG |
2 | Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.Freud | YBG |
3 | Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson | YBG |
4 | Bağlanma Kuramı ve J. Bowlby | YBG |
5 | Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme | YBG |
6 | Mizaç | YBG |
7 | Arkadaşlık ilişkileri | YBG |
8 | Yetişkin kime denilir? | YBG |
9 | İlk yetişkinlik döneminin özellikleri | YBG |
10 | İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri | YBG |
11 | Orta yetişkinlik döneminin özellikleri | YBG |
12 | Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri | YBG |
13 | İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri | YBG |
14 | Ölüm, ölüme hazırlık ve yas | YBG |
Kaynak |
Santrock, J. (2012). Yaşam Boyu Gelişim, Ankara, Nobel Yayınları . |
Onur, B. ( ) Yetişkinlik, Yaşlılık ve Ölüm, Ankara, İmge Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |