Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şerife Sema KARAKELLE, Dr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin gelişimsel süreçlerinin doğasına ilişkin temel bir kavrayış kazanmasını ve yaşam boyu sosyal, duygusal gelişim ve değişimleri çeşitli kuramlar açısından yorumlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve ,Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.Freud,Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson ,Bağlanma Kuramı ve J. Bowlby,Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme ,Mizaç,Arkadaşlık ilişkileri ,Yetişkin kime denilir? ,İlk yetişkinlik döneminin özellikleri ,İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri,Orta yetişkinlik döneminin özellikleri ,Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri ,İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri ,Ölüm, ölüme hazırlık ve yas ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Sosyal-duygusal gelişimi açıklayan belli başlı kuramları karşılaştırır. 10, 16, 9A
6.Yaşam boyu gelişimin döngüsel yapısını tanımlar.10, 16, 9A
2. Yaşam dönemleri boyunca görülen sosyal ve duygusal değişimleri tanımlar. 10, 16, 9A
3. Kendini düzenleme becerisinin gelişimini açıklar. 10, 16, 9A
4. Yetişkinlik dönemlerini ele almak için gereken kavramları tanımlar. 10, 16, 9A
5. Ölüm, ölüme hazırlık ve yas tepkilerini açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve YBG
2Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.FreudYBG
3Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson YBG
4Bağlanma Kuramı ve J. BowlbyYBG
5Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme YBG
6MizaçYBG
7Arkadaşlık ilişkileri YBG
8Yetişkin kime denilir? YBG
9İlk yetişkinlik döneminin özellikleri YBG
10İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleriYBG
11Orta yetişkinlik döneminin özellikleri YBG
12Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri YBG
13İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri YBG
14Ölüm, ölüme hazırlık ve yas YBG
Kaynak
Santrock, J. (2012). Yaşam Boyu Gelişim, Ankara, Nobel Yayınları .
Onur, B. ( ) Yetişkinlik, Yaşlılık ve Ölüm, Ankara, İmge Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)149
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(149/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şerife Sema KARAKELLE, Dr.Öğr.Üye. Figen EROĞLU ADA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin gelişimsel süreçlerinin doğasına ilişkin temel bir kavrayış kazanmasını ve yaşam boyu sosyal, duygusal gelişim ve değişimleri çeşitli kuramlar açısından yorumlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve ,Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.Freud,Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson ,Bağlanma Kuramı ve J. Bowlby,Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme ,Mizaç,Arkadaşlık ilişkileri ,Yetişkin kime denilir? ,İlk yetişkinlik döneminin özellikleri ,İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri,Orta yetişkinlik döneminin özellikleri ,Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri ,İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri ,Ölüm, ölüme hazırlık ve yas ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Sosyal-duygusal gelişimi açıklayan belli başlı kuramları karşılaştırır. 10, 16, 9A
6.Yaşam boyu gelişimin döngüsel yapısını tanımlar.10, 16, 9A
2. Yaşam dönemleri boyunca görülen sosyal ve duygusal değişimleri tanımlar. 10, 16, 9A
3. Kendini düzenleme becerisinin gelişimini açıklar. 10, 16, 9A
4. Yetişkinlik dönemlerini ele almak için gereken kavramları tanımlar. 10, 16, 9A
5. Ölüm, ölüme hazırlık ve yas tepkilerini açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve YBG
2Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.FreudYBG
3Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson YBG
4Bağlanma Kuramı ve J. BowlbyYBG
5Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme YBG
6MizaçYBG
7Arkadaşlık ilişkileri YBG
8Yetişkin kime denilir? YBG
9İlk yetişkinlik döneminin özellikleri YBG
10İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleriYBG
11Orta yetişkinlik döneminin özellikleri YBG
12Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri YBG
13İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri YBG
14Ölüm, ölüme hazırlık ve yas YBG
Kaynak
Santrock, J. (2012). Yaşam Boyu Gelişim, Ankara, Nobel Yayınları .
Onur, B. ( ) Yetişkinlik, Yaşlılık ve Ölüm, Ankara, İmge Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33