Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AHLAK PSİKOLOJİSİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ KAVADAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, ahlakla ilgili temel yaklaşımlar ve konuya dair kültürler arası çalışmalar le ilgili bilgi aktarımını ve temel metinlerin tartışılmasını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ahlak tanımı, felsefi tartışmalar,Ahlaka bilişsel gelişimsel yaklaşımlar,Gilligan'ın ahlaka yaklaşımı & Sosyal alan kuramı,NeoKohlbergci yaklaşım,Bandura'nın ahlaki uzaklaşma kuramı,Ahlaka antropolojik yaklaşımlar,Ahlaka antropolojik yaklaşımlar,Vize ,Ahlaki temeller kuramı,Ahlaka psikanalitik yaklaşım,Ahlaka evrimsel yaklaşım,Ahlaka postmodernist yaklaşım,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı toplumlardaki örf ve adet, gelenek-görenek, etik değerlere paralel olarak değişen insan davranışlarını değerlendirmek. | 1, 10, 2, 3, 8 | A, D, E |
Ahlakla ilgili meseleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır. | 1, 10, 2, 3, 8 | A, D, E |
İnsan davranışlarını kuramsal ve ampirik olarak analiz etmek; özümsenen bilgileri kullanmak. | 1, 10, 2, 3, 8 | A, D, E |
Ahlak alanını ve ilgilendiği konuları tanımlar. | 1, 10, 2, 3, 8 | A, D |
Ahlakla ilgili kuramları bilir. | 1, 10, 2, 3, 8 | A, D, E |
Ahlakla ilgili meseleleri ilgili kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde yorumlar. | 1, 10, 2, 3, 8 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ahlak tanımı, felsefi tartışmalar | - |
2 | Ahlaka bilişsel gelişimsel yaklaşımlar | - |
3 | Gilligan'ın ahlaka yaklaşımı & Sosyal alan kuramı | - |
4 | NeoKohlbergci yaklaşım | - |
5 | Bandura'nın ahlaki uzaklaşma kuramı | - |
6 | Ahlaka antropolojik yaklaşımlar | - |
7 | Ahlaka antropolojik yaklaşımlar | - |
8 | Vize | - |
9 | Ahlaki temeller kuramı | - |
10 | Ahlaka psikanalitik yaklaşım | - |
11 | Ahlaka evrimsel yaklaşım | - |
12 | Ahlaka postmodernist yaklaşım | - |
13 | Proje sunumları | - |
14 | Proje sunumları | - |
Kaynak |
Cesur, S. (2018). Ahlakın sosyal psikolojisi. Pales Yayınevi, İstanbul. Cesur, S. (2017). Sosyal Psikolojide Değerler ve Ahlak: Kuramlar ve Ölçekler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Makale ve sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |