Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı iki yönlüdür: 1) Sosyolojik açıdan, öğrencilerin toplumun karşılaştığı sosyal konular ve problemler hakkında eleştirel düşünmelerini, sosyal farklılıkların nedenlerini, sosyal dünyanın düşünme, hissetme ve hareket etme şeklimizi nasıl etkilediğini ve dolayısıyla bireyleri daha iyi anlamalarını sağlamak. . 2) Sosyal psikoloji açısından öğrencilerin kişilik, değerler ve zihnin sosyal yapı ve kültürle olan ilişkisini anlamalarını ve bireylerin düşünce, duygu ve davranışlarının toplum tarafından nasıl etkilendiğini görmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyoloji nedir? Sosyolojik Perspektif, Sosyolojik İmgelem,Sosyolojik düşüncenin, kuramların ve kuramsal yaklaşımların gelişimi, A. Comte,İlk Kuramcılar, E. Durkheim ,İlk Kuramcılar, K. Marx,İlk Kuramcılar, M. Weber ,Modern Teorik Yaklaşımlar Sosyolojide Teorik Düşünce ,Sosyolojik Sorular Neden ve Etki İlişkisi ,Bir farklı sosyolojik teori Post-modernizm, M. Foucault ,Dört Çağdaş Sosyolog J. Habermas, U. Beck ,M.Castels A. Giddens ,Kişi ve Sosyal Durum ,Sosyal Davranış: Başkalarıyla Etkileşim ,Sosyal Biliş: Başkaları Hakkında Düşünme ve Öğrenme Sosyal Etki: Kendimiz ve Başkaları Hakkındaki Duygular ,Sosyal Durum -Güçlü Sosyal Etki ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplumun temel sosyal süreçlerini, sosyal kurumları ve sosyal davranış kalıplarını tanımlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Sosyal süreçlerin, sosyal kurumların ve sosyal etkileşimlerin yaşamlarındaki rolünü objektif olarak yorumlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Bir durumla ilgili sosyal gerçekler ve olaylara ilişkin görüş sağlar ve alternatifler sunar. | 1, 2, 3 | A, C |
Düşüncelerin, duyguların ve davranışların meydana geldiği koşulları ve bu değişkenlerin sosyal etkileşimleri nasıl etkilediğini yorumlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Sosyal hiyerarşilerin ve sosyal gücün günlük yaşamdaki ilişkisini sorgular. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyoloji nedir? Sosyolojik Perspektif, Sosyolojik İmgelem | Ders kitabı |
2 | Sosyolojik düşüncenin, kuramların ve kuramsal yaklaşımların gelişimi, A. Comte | Ders kitabı |
3 | İlk Kuramcılar, E. Durkheim | Ders kitabı |
4 | İlk Kuramcılar, K. Marx | Ders kitabı |
5 | İlk Kuramcılar, M. Weber | Ders kitabı |
6 | Modern Teorik Yaklaşımlar Sosyolojide Teorik Düşünce | Ders kitabı |
7 | Sosyolojik Sorular Neden ve Etki İlişkisi | Ders kitabı |
8 | Bir farklı sosyolojik teori Post-modernizm, M. Foucault | Ders kitabı |
9 | Dört Çağdaş Sosyolog J. Habermas, U. Beck | Ders kitabı |
10 | M.Castels A. Giddens | Ders kitabı |
11 | Kişi ve Sosyal Durum | Ders kitabı |
12 | Sosyal Davranış: Başkalarıyla Etkileşim | Ders kitabı |
13 | Sosyal Biliş: Başkaları Hakkında Düşünme ve Öğrenme Sosyal Etki: Kendimiz ve Başkaları Hakkındaki Duygular | Ders kitabı |
14 | Sosyal Durum -Güçlü Sosyal Etki | Ders kitabı |
Kaynak |
Anthony Giddens, Sociology |
Charles Stangor, Principles Of Social Psychology |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |