Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I3+036
Ders Programı Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüArş.Gör. Figen EROĞLU ADA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şerife Sema KARAKELLE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin gelişimsel süreçlerinin doğasına ilişkin temel bir kavrayış kazanmasını ve yaşam boyu bilişsel gelişim ve değişimleri çeşitli kuramlar açısından yorumlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişimsel süreçler ile ilgili temel kavramlar; temel ilkeler ,Gelişim psikolojinin tarihçesi ve temel tartışmalar,Gelişim ve değişimi anlamak ve açıklamak ,Doğum öncesi gelişim, doğum ve yeni doğan ,Yaşam boyu bedensel değişmeler,Yaşam boyu duyusal değişmeler ,Yaşam boyu algı ve hareketlerdeki değişmeler ,Dinamik Sistemler Kuramı ,Yaşam boyu bilişsel değişmeler ,J.Piaget ve bakış açısı,L.S. VYgotsky ve bakış açısı ,Zihin Kuramı araştırmaları ,M. Tomasello ve bakış açısı ,Dil gelişimindeki yaşam boyu değişmeler ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar1, 2, 3A
2.Gelişim psikolojisinin tarihsel gelişimini özetler. 1, 2, 3A
5.Bedensel, duyusal, algısal ve bilişsel alanlarda yaşam boyu görülen değişimleri tanımlar.1, 2, 3A
6.Yaşam boyu gelişimin döngüsel yapısını kavramıştır.1, 2, 3A
3. Doğum öncesi dönem gelişimini ve yeni doğanın özelliklerini açıklar. 1, 2, 3A
4. Bilişsel gelişimi açıklayan kuramları karşılaştırır. 1, 2, 3A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişimsel süreçler ile ilgili temel kavramlar; temel ilkeler YBG
2Gelişim psikolojinin tarihçesi ve temel tartışmalarYBG
3Gelişim ve değişimi anlamak ve açıklamak YBG
4Doğum öncesi gelişim, doğum ve yeni doğan YBG
5Yaşam boyu bedensel değişmelerYBG
6Yaşam boyu duyusal değişmeler YBG
7Yaşam boyu algı ve hareketlerdeki değişmeler YBG
8Dinamik Sistemler Kuramı YBG
9Yaşam boyu bilişsel değişmeler YBG
10J.Piaget ve bakış açısıYBG
11L.S. VYgotsky ve bakış açısı YBG
12Zihin Kuramı araştırmaları YBG
13M. Tomasello ve bakış açısı YBG
14Dil gelişimindeki yaşam boyu değişmeler YBG
Kaynak
Santrock, J. (2012). Yaşam Boyu Gelişim, Ankara, Nobel Yayınları .
Aydın, Göksun, Küntay ve Tahiroğlu (2017). Aklın Çocuk Hali, İstanbul, Koç Üniversitesi Yayınları Onur, B. ( ) Yetişkinlik, Yaşlılık ve Ölüm, Ankara, İmge Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu