Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKODRAMA3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Öğr.Gör. Mehmet Arif YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere online eğitim ve psikodramatik ısınma, protagonist oyunu, grup oyunu teknikleri aracılığıyla psikodramaya ilişkin teorik altyapının ve empati, güven ilişkisi kurma, içgörü, farkındalık, spontanlık ve yaratıcılığın geliştirilmesi gibi grup görüşme becerilerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikodramaya Giriş ve Tanıtım,Temel Psikodrama Teknikleri : Aynalama, Rol Değiştirme Eşleşme,Grup Çalışmasında Etik İlkeler,Protagonist ,Sahne,Yönetici,Grup,Yardımcı Egolar,Paylaşım,İşlemleme ve Süreç,Spontanlık,Yaratıcılık ,Nesnel Davranma,Rol Teorisi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Psikodramanın tanımını yapabilirler.1A
2. Psikodramanın temel unsurlarını açıklayabilirler.1A
3. Psikodramanın temel tekniklerini tanımlayabilirler.1, 4, 5, 7, 8A
4. Etik ilke ve uygulamaları kavrayabilirler.1, 4, 5, 7, 8A
5. Spontanlık ve yaratıcılık becerilerini geliştireceklerdir. 1, 4, 5, 7, 8A
6. Empatik dinleme becerilerini kullanmaya yönelik bilgi edineceklerdir1, 4, 5, 7, 8A
7. Yaşantısal olarak grup terapi tekniklerinin nasıl uygulandığı konusunda deneyim kazanacaklar.1, 4, 5, 7, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikodramaya Giriş ve TanıtımPG
2Temel Psikodrama Teknikleri : Aynalama, Rol Değiştirme EşleşmePG
3Grup Çalışmasında Etik İlkelerPG
4Protagonist PG
5SahnePG
6YöneticiPG
7GrupPG
8Yardımcı EgolarPG
9PaylaşımPG
10İşlemleme ve SüreçPG
11SpontanlıkPG
12Yaratıcılık PG
13Nesnel DavranmaPG
14Rol TeorisiPG
Kaynak
Karp, M. (2013) Psikodramaya Giriş. (N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) M. Karp, P. Holmes & K. B. Tauvon, (Eds) Ankara : Nobel Yayınları. Karp, M., Holmes, P.& Tauvon, K.B. (2005) The Handbook of Psychodrama. Routledge: London and New York. 15-31.
Blatner, A. (2002) Psikodramanın temelleri (G. Şen, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2013). Sosyometri ve psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kellermann, P. T. (2013) Psikodramaya derinlemesine bakış: Psikodramanın terapötik yanları (1.Baskı), (Gökler, B., Gökler-Danışman, I., Mavili Aktaş, A. Çev. Ed.). Ankara: Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu