Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel Lacancı kavramlarla tanışmasını sağlamaktır. Bu kavramları, okumaların derslerde tartışılması ile anlaşılması sağlanacaktır. Aynı zamanda bu kavramların nevroz, perversiyon ve psikozun tedavisinde nasıl ilişkilendirileceğinin öğrenilmesi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Giriş,Genel Giriş: Lacancı Psikanaliz,Lacan'In Çalışmalarına Giriş,Lacancı Terimlere Giriş: Analizde Arzu,Analitik İlişki,Analizde Yorum,Tanıya Lacancı Bir Yaklaşım,Psikoz,Nevroz,Nevroz,Sapkınlık,Jouissance,Lacancı Özne-Simgesel, İmgesel-Gerçek,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel Lacancı kavramlarla tanışmasını sağlamaktır. Bu kavramları, okumaların derslerde tartışılması ile anlaşılması sağlanacaktır. Aynı zamanda bu kavramların nevroz, perversiyon ve psikozun tedavisinde nasıl ilişkilendirileceğinin öğrenilmesi amaçlamaktadır. | 1, 10, 12, 14, 19, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş | |
2 | Genel Giriş: Lacancı Psikanaliz | |
3 | Lacan'In Çalışmalarına Giriş | |
4 | Lacancı Terimlere Giriş: Analizde Arzu | |
5 | Analitik İlişki | Fink (2016), 1. 2. 3. Bölüm |
6 | Analizde Yorum | Fink (2016). 4. 5. Bölüm |
7 | Tanıya Lacancı Bir Yaklaşım | Fink (2016). 6. Bölüm |
8 | Psikoz | Fink (2016). 7. Bölüm |
9 | Nevroz | Fink (2016). 8. Bölüm |
10 | Nevroz | Fink (2016). 8. bölüm |
11 | Sapkınlık | Fink (2016). 9. Bölüm |
12 | Jouissance | Fink (2016). 10. bölüm |
13 | Lacancı Özne-Simgesel, İmgesel-Gerçek | Fink (2020). 3. bölüm |
14 | Genel Tekrar |
Kaynak |
Fink, Bruce (2016). Lacancı Psikanalize Bir Giriş. Çev. Özgür Öğütçen. Encore yay. İstanbul. Fink, Bruce (2020). Lacancı Özne. Çev: Kemal Güleç. Encore yay. İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |