Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SUÇ PSİKOLOJİSİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu BUĞA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı suç kavramına ilişkin temel psikolojik kavramları, suç davranışına vurgu yaparak aktarmak; adli süreçte yapılan psikolojik değerlendirmeye ilişkin teorik bilgilendirmenin yanında temel pratikleri de kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Dersin amaçları ve içeriği, ders programının değerlendirilmesi,Suç psikolojisi, hukuk ve diğer ilgili alanların ve uygulamaların tanıtılması,Aile İçi Şiddet,Aile İçi Şiddet,Flört Şiddeti,Cinsel Saldırı,Cinsel Saldırı,Yaşlı İhmal ve İstismarı,Nefret Suçları,Çocuk İhmal ve İstismarı,Çocuk İhmal ve İstismarı,Suça Sürüklenen Çocuk,Hayvana ve Doğaya Şiddet,Dönemin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Güncel konular bağlamında suç psikolojisi alanını, ilgili alanları ve uygulamaları tanımlayabilir. | 1, 10 | A |
2. Suç psikolojisi ile eşitli disiplinler ve alt alanları arasındaki ilişkileri kavrayabilir, suç psikologlarının alanla ilgili rol ve sorumluluklarını kavrayabilir. | 1, 10, 14 | A |
3. Psikoloji bilimi içerisindeki kavramları suç bilimleri ile ilişkilendirebilir, farklı disiplin alanlarından bilgilerle bütünleştirerek adli konuları yorumlayabilir. | 1, 10, 14 | A |
4. Suç psikolojisi alanındaki araştırma bulguları ile ilgili olarak eleştirel düşünme becerisi geliştirebilir. | 1, 10, 14 | A |
5. Suç psikolojisi ile ilgili güncel konulara farklı bakış açılarından ve sonuç odaklı bakarak sorun çözme becerisi geliştirebilir. | 1, 10, 14 | A |
6. Suça, suçluya ve suç mağduruna yönelik tutum ve yaklaşıma dair iç görü elde edebilir, toplumun bakış açısını kavrayabilir. | 1, 10, 14 | A |
7. Meslek hayatında karşılaşılabilecek adli konulara dair donanım sahibi olabilir, derste edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirerek meslek hayatında kullanabilir. | 1, 10, 14 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin amaçları ve içeriği, ders programının değerlendirilmesi | |
2 | Suç psikolojisi, hukuk ve diğer ilgili alanların ve uygulamaların tanıtılması | Ders notları |
3 | Aile İçi Şiddet | Ders notları |
4 | Aile İçi Şiddet | Ders notları |
5 | Flört Şiddeti | Ders notları |
6 | Cinsel Saldırı | Ders notları |
7 | Cinsel Saldırı | Ders notları |
8 | Yaşlı İhmal ve İstismarı | Ders notları |
9 | Nefret Suçları | Ders notları |
10 | Çocuk İhmal ve İstismarı | Ders notları |
11 | Çocuk İhmal ve İstismarı | Ders notları |
12 | Suça Sürüklenen Çocuk | Ders notları |
13 | Hayvana ve Doğaya Şiddet | Ders notları |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Yasal Mevzuat, makaleler ve raporlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |