Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ I | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sevim CESUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları ile ilgili bilgileri aktarmaktır. Kuramsal bilginin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşam olayları karşısında duygu, düşünce ve davranışlarının başkalarının varlığında nasıl etkilendiğini bilimsel olarak incelemeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı,Sosyal Psikolojiye Giriş ,Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz ,Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz ,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz?,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz?,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz?,Tutum Değişimine İlişkin Yaklaşımlar,Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak,Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak,Eylemlerimizi Mazur Gösterme Gereksinimi: Çelişkiyi Azaltma,Tutumlar ve Tutum Değişimi,Tutumlar ve Tutum Değişimi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 1, 12, 2, 3 | A |
1. Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma konularını açıklayabilecektir. | 1, 19, 2 | A |
2. Sosyal psikolojide kullanılan kavramları günlük yaşam olayları ile ilişkilendirebilecektir. | 1, 12, 2, 3 | A |
3. Sosyal biliş kavramını ve sosyal dünya üzerine düşünme biçimlerimizi açıklayabilecektir. | 1, 12, 2, 3 | A |
4. Benlik ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
6. Uyma ve itaat kavramlarının birey üzerindeki etkisini ifade edebilecektir. | 1, 2, 21, 3 | A |
7. Grup süreçlerine ilişkin farklı dinamikleri açıklayabilecektir. | 1, 2, 21, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Sosyal Psikolojiye Giriş | Aronson ve ark. (2010), B1 |
3 | Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri | Aronson ve ark. (2010), B2 |
4 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz | Aronson ve ark. (2010), B3 |
5 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz | Aronson ve ark. (2010), B3 |
6 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
7 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
8 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
9 | Tutum Değişimine İlişkin Yaklaşımlar | Aronson ve ark. (2010), B7 |
10 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak | Aronson ve ark. (2010), B5 |
11 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak | Aronson ve ark. (2010), B5 |
12 | Eylemlerimizi Mazur Gösterme Gereksinimi: Çelişkiyi Azaltma | Aronson ve ark. (2010), B6 |
13 | Tutumlar ve Tutum Değişimi | Aronson ve ark. (2010), B7 |
14 | Tutumlar ve Tutum Değişimi | Aronson ve ark. (2010), B7 |
Kaynak |
Aronson, E.,Wilson, T.D., Akert, R.M. (2010). Sosyal psikoloji. (O. Gündüz, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınevi. |
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |