Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL ETKİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI, Arş.Gör. Taylan YURTBAKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel alt alanlarından sosyal etkiye dair kavramları ve kuramsalyaklaşımları tanıtmaktır. Bu derste, bireylerin grupiçi ve gruplararasındaki düşünce ve davranış çıktılarına ışık tutulacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Sherif: Sosyal Normlar,Asch: Uyma,Milgram: İtaat,Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden Değerlendirilmesi,Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden Değerlendirilmesi,Sosyal Kolaylaştırma,Kolektif Davranış,Azınlık Etkisi,Sosyal Güç,Liderlik,Tutumlar,Tutum Değişimi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
2Sherif: Sosyal NormlarSherif, M. (1936). Sosyal Kuralların Psikolojisi. Alan Yayıncılık. Sherif, M. (1965). Formation of social norms: The experimental paradigm. Basic studies in social psychology, 461-470.
3Asch: UymaSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
4Milgram: İtaatSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Milgram, S. (1973). The perils of obedience. Harper’s, 247(1483), 62-77, Milgram, S. (1965). Some conditions of obedience and disobedience to authority. Human Relations, 18(1), 57-76. https://doi.org/10.1177/001872676501800105.
5Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden DeğerlendirilmesiHogg, M. A., & Reid, S. A. (2006). Social identity, self-categorization, and the communication of group norms. Communication theory, 16(1), 7-30., McGarty, C., Turner, J. C., Oakes, P. J., & Haslam, S. A. (1993). The creation of uncertainty in the influence process: The roles of stimulus information and disagreement with similar others. European Journal of Social Psychology, 23(1), 17-38., Russell, N. J. C. (2011). Milgram’s obedience to authority experiments: Origins and early evolution. British Journal of Social Psychology, 50, 140–162. doi: 0.1348/014466610X492205 , Reicher, S., & Haslam, S. A. (2011). After shock? Towards a social identity explanation of the Milgram ‘obedience’ studies: Social identity and the Milgram studies. British Journal of Social Psychology, 50(1), 163-169. https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2010.02015.x, Haslam, S. A., Reicher, S. D., Millard, K., & McDonald, R. (2015). ‘Happy to have been of service’: The Yale archive as a window into the engaged followership of participants in Milgram’s ‘obedience’ experiments. British Journal of Social Psychology, 54(1), 55-83. https://doi.org/10.1111/bjso.12074, Reicher, S. D., Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2012). Working towards the experimenter: Reconceptualizing obedience within the Milgram paradigm as identification-based followership. Perspectives on Psychological Science, 7, 315–324. doi: 10.1177/1745691612448482.
6Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden DeğerlendirilmesiHogg, M. A., & Reid, S. A. (2006). Social identity, self-categorization, and the communication of group norms. Communication theory, 16(1), 7-30., McGarty, C., Turner, J. C., Oakes, P. J., & Haslam, S. A. (1993). The creation of uncertainty in the influence process: The roles of stimulus information and disagreement with similar others. European Journal of Social Psychology, 23(1), 17-38., Russell, N. J. C. (2011). Milgram’s obedience to authority experiments: Origins and early evolution. British Journal of Social Psychology, 50, 140–162. doi: 0.1348/014466610X492205 , Reicher, S., & Haslam, S. A. (2011). After shock? Towards a social identity explanation of the Milgram ‘obedience’ studies: Social identity and the Milgram studies. British Journal of Social Psychology, 50(1), 163-169. https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2010.02015.x, Haslam, S. A., Reicher, S. D., Millard, K., & McDonald, R. (2015). ‘Happy to have been of service’: The Yale archive as a window into the engaged followership of participants in Milgram’s ‘obedience’ experiments. British Journal of Social Psychology, 54(1), 55-83. https://doi.org/10.1111/bjso.12074, Reicher, S. D., Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2012). Working towards the experimenter: Reconceptualizing obedience within the Milgram paradigm as identification-based followership. Perspectives on Psychological Science, 7, 315–324. doi: 10.1177/1745691612448482.
7Sosyal KolaylaştırmaWorchel, S., Rothgerber, H., & Day, E. A. (2011). Social loafing and group development: When “‘I’” comes last. Current Research In Social Psychology, 17(5), 461-482., Strube, M. J. (2005). What did Triplett really find? A contemporary analysis of the first experiment in social psychology. The American journal of psychology, 118(2), 271-286. https://doi.org/10.2307/30039059, Triplett, N. (1898). The dynamogenic factors in pacemaking and competition. The American journal of psychology, 9(4), 507-533., Zajonc, R. B. (1965). Social Facilitation: A solution is suggested for an old unresolved social psychological problem. Science, 149(3681), 269-274. https://doi.org/10.1126/science.149.3681.269
8Kolektif DavranışSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Hogg, M. A., & Williams, K. D. (2000). From I to we: Social identity and the collective self. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 4(1), 81-97. https://doi.org/10.1037/1089-2699.4.1.8
9Azınlık EtkisiSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Moscovici, S., & Personnaz, B. (1980). Studies in social influence. Journal of Experimental Social Psychology, 16(3), 270-282. https://doi.org/10.1016/0022-1031(80)90070-0, Mugny, G. (1984). Compliance, conversion and the Asch paradigm. European Journal of Social Psychology, 14(4), 353-368. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420140402, Moscovici, S., & Personnaz, B. (1991). Studies in social influence VI: Is Lenin orange or red? Imagery and social influence. European Journal of Social Psychology, 21(2), 101-118. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420210202
10Sosyal GüçSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Raven, B. H., & French, J. R. P. (1958). Legitimate power, coercive power, and observability in social influence. Sociometry, 21(2), 83. https://doi.org/10.2307/2785895, French, J. R., Raven, B., & Cartwright, D. (1959). The bases of social power. Classics of organization theory, 7, 311-320.
11LiderlikSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları Hogg, M. A. (2001). A social identity theory of leadership. Personality and Social Psychology Review, 5(3), 184-200. https://doi.org/10.1207/S15327957PSPR0503_1
12TutumlarSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
13Tutum DeğişimiSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
14Genel Değerlendirme
Kaynak
1 – Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. 2 – Sherif, M. (1936). Sosyal Kuralların Psikolojisi. Alan Yayıncılık. 3 – Sherif, M. (1965). Formation of social norms: The experimental paradigm. Basic studies in social psychology, 461-470. 4 - Milgram, S. (1973). The perils of obedience. Harper’s, 247(1483), 62-77. 5- Milgram, S. (1965). Some conditions of obedience and disobedience to authority. Human Relations, 18(1), 57-76. https://doi.org/10.1177/001872676501800105. 6 - Hogg, M. A., & Reid, S. A. (2006). Social identity, self-categorization, and the communication of group norms. Communication theory, 16(1), 7-30. 7 - McGarty, C., Turner, J. C., Oakes, P. J., & Haslam, S. A. (1993). The creation of uncertainty in the influence process: The roles of stimulus information and disagreement with similar others. European Journal of Social Psychology, 23(1), 17-38. 8 - Russell, N. J. C. (2011). Milgram’s obedience to authority experiments: Origins and early evolution. British Journal of Social Psychology, 50, 140–162. doi: 0.1348/014466610X492205 9 - Reicher, S., & Haslam, S. A. (2011). After shock? Towards a social identity explanation of the Milgram ‘obedience’ studies: Social identity and the Milgram studies. British Journal of Social Psychology, 50(1), 163-169. https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2010.02015.x 10 - Haslam, S. A., Reicher, S. D., Millard, K., & McDonald, R. (2015). ‘Happy to have been of service’: The Yale archive as a window into the engaged followership of participants in Milgram’s ‘obedience’ experiments. British Journal of Social Psychology, 54(1), 55-83. https://doi.org/10.1111/bjso.12074 11 - Reicher, S. D., Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2012). Working towards the experimenter: Reconceptualizing obedience within the Milgram paradigm as identification-based followership. Perspectives on Psychological Science, 7, 315–324. doi: 10.1177/1745691612448482. 12 - Worchel, S., Rothgerber, H., & Day, E. A. (2011). Social loafing and group development: When “‘I’” comes last. Current Research In Social Psychology, 17(5), 461-482. 13 - Strube, M. J. (2005). What did Triplett really find? A contemporary analysis of the first experiment in social psychology. The American journal of psychology, 118(2), 271-286. https://doi.org/10.2307/30039059 14 - Triplett, N. (1898). The dynamogenic factors in pacemaking and competition. The American journal of psychology, 9(4), 507-533. 15 - Zajonc, R. B. (1965). Social Facilitation: A solution is suggested for an old unresolved social psychological problem. Science, 149(3681), 269-274. https://doi.org/10.1126/science.149.3681.269 16 - Moscovici, S., & Personnaz, B. (1980). Studies in social influence. Journal of Experimental Social Psychology, 16(3), 270-282. https://doi.org/10.1016/0022-1031(80)90070-0 17 - Mugny, G. (1984). Compliance, conversion and the Asch paradigm. European Journal of Social Psychology, 14(4), 353-368. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420140402 18 - Moscovici, S., & Personnaz, B. (1991). Studies in social influence VI: Is Lenin orange or red? Imagery and social influence. European Journal of Social Psychology, 21(2), 101-118. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420210202 19 - Raven, B. H., & French, J. R. P. (1958). Legitimate power, coercive power, and observability in social influence. Sociometry, 21(2), 83. https://doi.org/10.2307/2785895 20 - French, J. R., Raven, B., & Cartwright, D. (1959). The bases of social power. Classics of organization theory, 7, 311-320. 21- Hogg, M. A. (2001). A social identity theory of leadership. Personality and Social Psychology Review, 5(3), 184-200. https://doi.org/10.1207/S15327957PSPR0503_1 22 - Hogg, M. A., & Williams, K. D. (2000). From I to we: Social identity and the collective self. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 4(1), 81-97. https://doi.org/10.1037/1089-2699.4.1.81

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21530
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)167
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL ETKİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI, Arş.Gör. Taylan YURTBAKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel alt alanlarından sosyal etkiye dair kavramları ve kuramsalyaklaşımları tanıtmaktır. Bu derste, bireylerin grupiçi ve gruplararasındaki düşünce ve davranış çıktılarına ışık tutulacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Sherif: Sosyal Normlar,Asch: Uyma,Milgram: İtaat,Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden Değerlendirilmesi,Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden Değerlendirilmesi,Sosyal Kolaylaştırma,Kolektif Davranış,Azınlık Etkisi,Sosyal Güç,Liderlik,Tutumlar,Tutum Değişimi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
2Sherif: Sosyal NormlarSherif, M. (1936). Sosyal Kuralların Psikolojisi. Alan Yayıncılık. Sherif, M. (1965). Formation of social norms: The experimental paradigm. Basic studies in social psychology, 461-470.
3Asch: UymaSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
4Milgram: İtaatSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Milgram, S. (1973). The perils of obedience. Harper’s, 247(1483), 62-77, Milgram, S. (1965). Some conditions of obedience and disobedience to authority. Human Relations, 18(1), 57-76. https://doi.org/10.1177/001872676501800105.
5Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden DeğerlendirilmesiHogg, M. A., & Reid, S. A. (2006). Social identity, self-categorization, and the communication of group norms. Communication theory, 16(1), 7-30., McGarty, C., Turner, J. C., Oakes, P. J., & Haslam, S. A. (1993). The creation of uncertainty in the influence process: The roles of stimulus information and disagreement with similar others. European Journal of Social Psychology, 23(1), 17-38., Russell, N. J. C. (2011). Milgram’s obedience to authority experiments: Origins and early evolution. British Journal of Social Psychology, 50, 140–162. doi: 0.1348/014466610X492205 , Reicher, S., & Haslam, S. A. (2011). After shock? Towards a social identity explanation of the Milgram ‘obedience’ studies: Social identity and the Milgram studies. British Journal of Social Psychology, 50(1), 163-169. https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2010.02015.x, Haslam, S. A., Reicher, S. D., Millard, K., & McDonald, R. (2015). ‘Happy to have been of service’: The Yale archive as a window into the engaged followership of participants in Milgram’s ‘obedience’ experiments. British Journal of Social Psychology, 54(1), 55-83. https://doi.org/10.1111/bjso.12074, Reicher, S. D., Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2012). Working towards the experimenter: Reconceptualizing obedience within the Milgram paradigm as identification-based followership. Perspectives on Psychological Science, 7, 315–324. doi: 10.1177/1745691612448482.
6Sosyal Kimlik Kuramı: Sosyal Normlar, İtaat ve Uymanın Yeniden DeğerlendirilmesiHogg, M. A., & Reid, S. A. (2006). Social identity, self-categorization, and the communication of group norms. Communication theory, 16(1), 7-30., McGarty, C., Turner, J. C., Oakes, P. J., & Haslam, S. A. (1993). The creation of uncertainty in the influence process: The roles of stimulus information and disagreement with similar others. European Journal of Social Psychology, 23(1), 17-38., Russell, N. J. C. (2011). Milgram’s obedience to authority experiments: Origins and early evolution. British Journal of Social Psychology, 50, 140–162. doi: 0.1348/014466610X492205 , Reicher, S., & Haslam, S. A. (2011). After shock? Towards a social identity explanation of the Milgram ‘obedience’ studies: Social identity and the Milgram studies. British Journal of Social Psychology, 50(1), 163-169. https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2010.02015.x, Haslam, S. A., Reicher, S. D., Millard, K., & McDonald, R. (2015). ‘Happy to have been of service’: The Yale archive as a window into the engaged followership of participants in Milgram’s ‘obedience’ experiments. British Journal of Social Psychology, 54(1), 55-83. https://doi.org/10.1111/bjso.12074, Reicher, S. D., Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2012). Working towards the experimenter: Reconceptualizing obedience within the Milgram paradigm as identification-based followership. Perspectives on Psychological Science, 7, 315–324. doi: 10.1177/1745691612448482.
7Sosyal KolaylaştırmaWorchel, S., Rothgerber, H., & Day, E. A. (2011). Social loafing and group development: When “‘I’” comes last. Current Research In Social Psychology, 17(5), 461-482., Strube, M. J. (2005). What did Triplett really find? A contemporary analysis of the first experiment in social psychology. The American journal of psychology, 118(2), 271-286. https://doi.org/10.2307/30039059, Triplett, N. (1898). The dynamogenic factors in pacemaking and competition. The American journal of psychology, 9(4), 507-533., Zajonc, R. B. (1965). Social Facilitation: A solution is suggested for an old unresolved social psychological problem. Science, 149(3681), 269-274. https://doi.org/10.1126/science.149.3681.269
8Kolektif DavranışSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Hogg, M. A., & Williams, K. D. (2000). From I to we: Social identity and the collective self. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 4(1), 81-97. https://doi.org/10.1037/1089-2699.4.1.8
9Azınlık EtkisiSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Moscovici, S., & Personnaz, B. (1980). Studies in social influence. Journal of Experimental Social Psychology, 16(3), 270-282. https://doi.org/10.1016/0022-1031(80)90070-0, Mugny, G. (1984). Compliance, conversion and the Asch paradigm. European Journal of Social Psychology, 14(4), 353-368. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420140402, Moscovici, S., & Personnaz, B. (1991). Studies in social influence VI: Is Lenin orange or red? Imagery and social influence. European Journal of Social Psychology, 21(2), 101-118. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420210202
10Sosyal GüçSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. Raven, B. H., & French, J. R. P. (1958). Legitimate power, coercive power, and observability in social influence. Sociometry, 21(2), 83. https://doi.org/10.2307/2785895, French, J. R., Raven, B., & Cartwright, D. (1959). The bases of social power. Classics of organization theory, 7, 311-320.
11LiderlikSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları Hogg, M. A. (2001). A social identity theory of leadership. Personality and Social Psychology Review, 5(3), 184-200. https://doi.org/10.1207/S15327957PSPR0503_1
12TutumlarSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
13Tutum DeğişimiSakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları.
14Genel Değerlendirme
Kaynak
1 – Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler. İmge Kitabevi Yayınları. 2 – Sherif, M. (1936). Sosyal Kuralların Psikolojisi. Alan Yayıncılık. 3 – Sherif, M. (1965). Formation of social norms: The experimental paradigm. Basic studies in social psychology, 461-470. 4 - Milgram, S. (1973). The perils of obedience. Harper’s, 247(1483), 62-77. 5- Milgram, S. (1965). Some conditions of obedience and disobedience to authority. Human Relations, 18(1), 57-76. https://doi.org/10.1177/001872676501800105. 6 - Hogg, M. A., & Reid, S. A. (2006). Social identity, self-categorization, and the communication of group norms. Communication theory, 16(1), 7-30. 7 - McGarty, C., Turner, J. C., Oakes, P. J., & Haslam, S. A. (1993). The creation of uncertainty in the influence process: The roles of stimulus information and disagreement with similar others. European Journal of Social Psychology, 23(1), 17-38. 8 - Russell, N. J. C. (2011). Milgram’s obedience to authority experiments: Origins and early evolution. British Journal of Social Psychology, 50, 140–162. doi: 0.1348/014466610X492205 9 - Reicher, S., & Haslam, S. A. (2011). After shock? Towards a social identity explanation of the Milgram ‘obedience’ studies: Social identity and the Milgram studies. British Journal of Social Psychology, 50(1), 163-169. https://doi.org/10.1111/j.2044-8309.2010.02015.x 10 - Haslam, S. A., Reicher, S. D., Millard, K., & McDonald, R. (2015). ‘Happy to have been of service’: The Yale archive as a window into the engaged followership of participants in Milgram’s ‘obedience’ experiments. British Journal of Social Psychology, 54(1), 55-83. https://doi.org/10.1111/bjso.12074 11 - Reicher, S. D., Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2012). Working towards the experimenter: Reconceptualizing obedience within the Milgram paradigm as identification-based followership. Perspectives on Psychological Science, 7, 315–324. doi: 10.1177/1745691612448482. 12 - Worchel, S., Rothgerber, H., & Day, E. A. (2011). Social loafing and group development: When “‘I’” comes last. Current Research In Social Psychology, 17(5), 461-482. 13 - Strube, M. J. (2005). What did Triplett really find? A contemporary analysis of the first experiment in social psychology. The American journal of psychology, 118(2), 271-286. https://doi.org/10.2307/30039059 14 - Triplett, N. (1898). The dynamogenic factors in pacemaking and competition. The American journal of psychology, 9(4), 507-533. 15 - Zajonc, R. B. (1965). Social Facilitation: A solution is suggested for an old unresolved social psychological problem. Science, 149(3681), 269-274. https://doi.org/10.1126/science.149.3681.269 16 - Moscovici, S., & Personnaz, B. (1980). Studies in social influence. Journal of Experimental Social Psychology, 16(3), 270-282. https://doi.org/10.1016/0022-1031(80)90070-0 17 - Mugny, G. (1984). Compliance, conversion and the Asch paradigm. European Journal of Social Psychology, 14(4), 353-368. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420140402 18 - Moscovici, S., & Personnaz, B. (1991). Studies in social influence VI: Is Lenin orange or red? Imagery and social influence. European Journal of Social Psychology, 21(2), 101-118. https://doi.org/10.1002/ejsp.2420210202 19 - Raven, B. H., & French, J. R. P. (1958). Legitimate power, coercive power, and observability in social influence. Sociometry, 21(2), 83. https://doi.org/10.2307/2785895 20 - French, J. R., Raven, B., & Cartwright, D. (1959). The bases of social power. Classics of organization theory, 7, 311-320. 21- Hogg, M. A. (2001). A social identity theory of leadership. Personality and Social Psychology Review, 5(3), 184-200. https://doi.org/10.1207/S15327957PSPR0503_1 22 - Hogg, M. A., & Williams, K. D. (2000). From I to we: Social identity and the collective self. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 4(1), 81-97. https://doi.org/10.1037/1089-2699.4.1.81

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33