Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNEMA VE PSİKOLOJİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bir filmin nasıl inceleneceğinin aktarılması ve psikolojik bakış açısıyla filmlerin incelenerek yorumlanmasını sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; bir filmi psikolojik bir bakış açısıyla izleyebilecek, filmlerde kullanılan simgeleri ayırt edebilecek, filmlerde ruhsal bozuklukların nasıl ele alındığını yorumlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, temel kavramlar,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Shine filmi,Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma,İçimdeki Deniz filmi,Ötenazi hakkı bağlamında tartışma,Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi,Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma,Vertigo filmi,Travma bağlamında tartışma,Memento filmi,Hafıza bağlamında tartışma,Gözden geçirme, soru cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Filmlerde ele alınan konuları psikolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilir. 10, 16, 19, 9E
Bir filmin nasıl çekildiğini açıklayabilir. 10, 16, 19, 9E
Sinema ve psikoloji ilişkisini açıklayabilir. 10, 16, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, temel kavramlar
2Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgelerFK, B2
3Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgelerFK, B2
4Shine filmi
5Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma
6İçimdeki Deniz filmi
7Ötenazi hakkı bağlamında tartışma
8Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi
9Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma
10Vertigo filmi
11Travma bağlamında tartışma
12Memento filmi
13Hafıza bağlamında tartışma
14Gözden geçirme, soru cevap
Kaynak
İri, M. (2019). Film Kuramları. İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Gabbard, G.O ve Gabbard, K. (2001), Psikiyatri ve Sinema, Çev. Yusuf Eradam ve Hasan Satılmışoğlu, İstanbul, Okuyan Us Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNEMA VE PSİKOLOJİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bir filmin nasıl inceleneceğinin aktarılması ve psikolojik bakış açısıyla filmlerin incelenerek yorumlanmasını sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; bir filmi psikolojik bir bakış açısıyla izleyebilecek, filmlerde kullanılan simgeleri ayırt edebilecek, filmlerde ruhsal bozuklukların nasıl ele alındığını yorumlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, temel kavramlar,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Shine filmi,Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma,İçimdeki Deniz filmi,Ötenazi hakkı bağlamında tartışma,Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi,Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma,Vertigo filmi,Travma bağlamında tartışma,Memento filmi,Hafıza bağlamında tartışma,Gözden geçirme, soru cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Filmlerde ele alınan konuları psikolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilir. 10, 16, 19, 9E
Bir filmin nasıl çekildiğini açıklayabilir. 10, 16, 19, 9E
Sinema ve psikoloji ilişkisini açıklayabilir. 10, 16, 19, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, temel kavramlar
2Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgelerFK, B2
3Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgelerFK, B2
4Shine filmi
5Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma
6İçimdeki Deniz filmi
7Ötenazi hakkı bağlamında tartışma
8Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi
9Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma
10Vertigo filmi
11Travma bağlamında tartışma
12Memento filmi
13Hafıza bağlamında tartışma
14Gözden geçirme, soru cevap
Kaynak
İri, M. (2019). Film Kuramları. İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Gabbard, G.O ve Gabbard, K. (2001), Psikiyatri ve Sinema, Çev. Yusuf Eradam ve Hasan Satılmışoğlu, İstanbul, Okuyan Us Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33