Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AHLAK PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu ders, ahlakla ilgili temel yaklaşımlar ve konuya dair kültürler arası çalışmalar le ilgili bilgi aktarımını ve temel metinlerin tartışılmasını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ahlak tanımı, felsefi tartışmalar,Ahlaka bilişsel gelişimsel yaklaşımlar,Gilligan'ın ahlaka yaklaşımı & Sosyal alan kuramı,NeoKohlbergci yaklaşım,Bandura'nın ahlaki uzaklaşma kuramı,Ahlaka antropolojik yaklaşımlar,Ahlaka antropolojik yaklaşımlar,Vize ,Ahlaki temeller kuramı,Ahlaka psikanalitik yaklaşım,Ahlaka evrimsel yaklaşım,Ahlaka postmodernist yaklaşım,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı toplumlardaki örf ve adet, gelenek-görenek, etik değerlere paralel olarak değişen insan davranışlarını değerlendirmek. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Ahlakla ilgili meseleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
İnsan davranışlarını kuramsal ve ampirik olarak analiz etmek; özümsenen bilgileri kullanmak. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Ahlak alanını ve ilgilendiği konuları tanımlar. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F |
Ahlakla ilgili kuramları bilir. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Ahlakla ilgili meseleleri ilgili kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde yorumlar. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak tanımı, felsefi tartışmalar | - |
2 | Ahlaka bilişsel gelişimsel yaklaşımlar | - |
3 | Gilligan'ın ahlaka yaklaşımı & Sosyal alan kuramı | - |
4 | NeoKohlbergci yaklaşım | - |
5 | Bandura'nın ahlaki uzaklaşma kuramı | - |
6 | Ahlaka antropolojik yaklaşımlar | - |
7 | Ahlaka antropolojik yaklaşımlar | - |
8 | Vize | - |
9 | Ahlaki temeller kuramı | - |
10 | Ahlaka psikanalitik yaklaşım | - |
11 | Ahlaka evrimsel yaklaşım | - |
12 | Ahlaka postmodernist yaklaşım | - |
13 | Proje sunumları | - |
14 | Proje sunumları | - |
Kaynak |
Cesur, S. (2018). Ahlakın sosyal psikolojisi. Pales Yayınevi, İstanbul. Cesur, S. (2017). Sosyal Psikolojide Değerler ve Ahlak: Kuramlar ve Ölçekler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Makale ve sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 7 | 56 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AHLAK PSİKOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu ders, ahlakla ilgili temel yaklaşımlar ve konuya dair kültürler arası çalışmalar le ilgili bilgi aktarımını ve temel metinlerin tartışılmasını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ahlak tanımı, felsefi tartışmalar,Ahlaka bilişsel gelişimsel yaklaşımlar,Gilligan'ın ahlaka yaklaşımı & Sosyal alan kuramı,NeoKohlbergci yaklaşım,Bandura'nın ahlaki uzaklaşma kuramı,Ahlaka antropolojik yaklaşımlar,Ahlaka antropolojik yaklaşımlar,Vize ,Ahlaki temeller kuramı,Ahlaka psikanalitik yaklaşım,Ahlaka evrimsel yaklaşım,Ahlaka postmodernist yaklaşım,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı toplumlardaki örf ve adet, gelenek-görenek, etik değerlere paralel olarak değişen insan davranışlarını değerlendirmek. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Ahlakla ilgili meseleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
İnsan davranışlarını kuramsal ve ampirik olarak analiz etmek; özümsenen bilgileri kullanmak. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Ahlak alanını ve ilgilendiği konuları tanımlar. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F |
Ahlakla ilgili kuramları bilir. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Ahlakla ilgili meseleleri ilgili kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde yorumlar. | 10, 16, 19, 5, 9 | A, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak tanımı, felsefi tartışmalar | - |
2 | Ahlaka bilişsel gelişimsel yaklaşımlar | - |
3 | Gilligan'ın ahlaka yaklaşımı & Sosyal alan kuramı | - |
4 | NeoKohlbergci yaklaşım | - |
5 | Bandura'nın ahlaki uzaklaşma kuramı | - |
6 | Ahlaka antropolojik yaklaşımlar | - |
7 | Ahlaka antropolojik yaklaşımlar | - |
8 | Vize | - |
9 | Ahlaki temeller kuramı | - |
10 | Ahlaka psikanalitik yaklaşım | - |
11 | Ahlaka evrimsel yaklaşım | - |
12 | Ahlaka postmodernist yaklaşım | - |
13 | Proje sunumları | - |
14 | Proje sunumları | - |
Kaynak |
Cesur, S. (2018). Ahlakın sosyal psikolojisi. Pales Yayınevi, İstanbul. Cesur, S. (2017). Sosyal Psikolojide Değerler ve Ahlak: Kuramlar ve Ölçekler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Makale ve sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |