Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROPSİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı insan davranışı ve bilişsel bozukluklarına zemin oluşturan nöral yapıların anlaşılmasını sağlamak, yapısal ve işlevsel hasarlarla biliş arasında ilişki kurmak ve bunların nöropsikometrik araçlarla nasıl tespit edildiğini açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, amacı ve kurallarının açıklanması,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Tarihi,Beyin-biliş-davranış ilişkisini araştırma yöntemleri,Nöropsikolojik değerlendirme nedir, nasıl yapılır?,Beyin Anatomisi - I,Beyin Anatomisi - II,Beyin Anatomisi - III,Davranışsal Nöroanatomi: Kortikal bölgeler ve işlevleri,Davranışsal Nöroanatomi: Modaliteye özgü duyu-motor alanları,Davranışsal Nöroanatomi: Agnoziler ve Afaziler,Davranışsal Nöroanatomi: Prefrontal korteks, ÇB, Sosyal Biliş, Bilişsel Kontrol,Davranışsal Nöroanatomi: Duygu ve Belleğin Nöral Temelleri ve Amnezi,Davranışsal Nöroanatomi: Hemisferik Özelleşme, Geniş Boyutlu Şebekeler,Demans ve nörodejeneratif hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nöropsikolojinin tarihsel gelişimini bilir13, 9A, E
Beynin yapısal ve işlevsel nöranatomisini bilir14, 9A, E
Beynin yapısal-işlevsel ve işlevsel şebekelerinin hasarlarını diskonneksiyon sendromlarınyla ilişkilendirir13, 9A, E
Nöropsikiyatrik hastalıklar ile beyin hasarı ilişkisini kurar13, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, amacı ve kurallarının açıklanması
2Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin TarihiKitap (1. Böl): Davranışsal Nöroloji - Oğuz Tanrıdağ
3Beyin-biliş-davranış ilişkisini araştırma yöntemleri-
4Nöropsikolojik değerlendirme nedir, nasıl yapılır?-
5Beyin Anatomisi - I
6Beyin Anatomisi - II
7Beyin Anatomisi - III
8Davranışsal Nöroanatomi: Kortikal bölgeler ve işlevleriDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
9Davranışsal Nöroanatomi: Modaliteye özgü duyu-motor alanlarıDavranışsal Nöroanatomi Ch 1 - M. Mesulam
10Davranışsal Nöroanatomi: Agnoziler ve AfazilerDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
11Davranışsal Nöroanatomi: Prefrontal korteks, ÇB, Sosyal Biliş, Bilişsel KontrolDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
12Davranışsal Nöroanatomi: Duygu ve Belleğin Nöral Temelleri ve AmneziDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
13Davranışsal Nöroanatomi: Hemisferik Özelleşme, Geniş Boyutlu ŞebekelerDavranışsal Nöroanatomi Böl 1- M. Mesulam
14Demans ve nörodejeneratif hastalıklar99 Sayfada Alzheimer ve Parkinson - Murat Emre
Kaynak
Davranış Nörolojisi (Oğuz Tanrıdağ) --- Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş (Öget Öktem) --- Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri (M.Marsel Mesulam) --- Kognitif Nörobilimler (Sirel Karakaş) --- Klinik Nöropsikoloji ve Nöropsikiyatri (Emre Kumral)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)178
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROPSİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı insan davranışı ve bilişsel bozukluklarına zemin oluşturan nöral yapıların anlaşılmasını sağlamak, yapısal ve işlevsel hasarlarla biliş arasında ilişki kurmak ve bunların nöropsikometrik araçlarla nasıl tespit edildiğini açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, amacı ve kurallarının açıklanması,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Tarihi,Beyin-biliş-davranış ilişkisini araştırma yöntemleri,Nöropsikolojik değerlendirme nedir, nasıl yapılır?,Beyin Anatomisi - I,Beyin Anatomisi - II,Beyin Anatomisi - III,Davranışsal Nöroanatomi: Kortikal bölgeler ve işlevleri,Davranışsal Nöroanatomi: Modaliteye özgü duyu-motor alanları,Davranışsal Nöroanatomi: Agnoziler ve Afaziler,Davranışsal Nöroanatomi: Prefrontal korteks, ÇB, Sosyal Biliş, Bilişsel Kontrol,Davranışsal Nöroanatomi: Duygu ve Belleğin Nöral Temelleri ve Amnezi,Davranışsal Nöroanatomi: Hemisferik Özelleşme, Geniş Boyutlu Şebekeler,Demans ve nörodejeneratif hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nöropsikolojinin tarihsel gelişimini bilir13, 9A, E
Beynin yapısal ve işlevsel nöranatomisini bilir14, 9A, E
Beynin yapısal-işlevsel ve işlevsel şebekelerinin hasarlarını diskonneksiyon sendromlarınyla ilişkilendirir13, 9A, E
Nöropsikiyatrik hastalıklar ile beyin hasarı ilişkisini kurar13, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, amacı ve kurallarının açıklanması
2Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin TarihiKitap (1. Böl): Davranışsal Nöroloji - Oğuz Tanrıdağ
3Beyin-biliş-davranış ilişkisini araştırma yöntemleri-
4Nöropsikolojik değerlendirme nedir, nasıl yapılır?-
5Beyin Anatomisi - I
6Beyin Anatomisi - II
7Beyin Anatomisi - III
8Davranışsal Nöroanatomi: Kortikal bölgeler ve işlevleriDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
9Davranışsal Nöroanatomi: Modaliteye özgü duyu-motor alanlarıDavranışsal Nöroanatomi Ch 1 - M. Mesulam
10Davranışsal Nöroanatomi: Agnoziler ve AfazilerDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
11Davranışsal Nöroanatomi: Prefrontal korteks, ÇB, Sosyal Biliş, Bilişsel KontrolDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
12Davranışsal Nöroanatomi: Duygu ve Belleğin Nöral Temelleri ve AmneziDavranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam
13Davranışsal Nöroanatomi: Hemisferik Özelleşme, Geniş Boyutlu ŞebekelerDavranışsal Nöroanatomi Böl 1- M. Mesulam
14Demans ve nörodejeneratif hastalıklar99 Sayfada Alzheimer ve Parkinson - Murat Emre
Kaynak
Davranış Nörolojisi (Oğuz Tanrıdağ) --- Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş (Öget Öktem) --- Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri (M.Marsel Mesulam) --- Kognitif Nörobilimler (Sirel Karakaş) --- Klinik Nöropsikoloji ve Nöropsikiyatri (Emre Kumral)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33