Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ İÇİN İSTATİSTİK I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, istatistiğin tanımı, istatistik ile ilgili temel kavramlar, betimsel istatistikler, olasılık hesaplamaları, ortalamalar arası farkların hesaplanması gibi konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistik Giriş,İstatistik Giriş,Frekans Dağılımı,Frekans Dağılımı,Merkezi Eğilim Ölçütleri,Merkezi Eğilim Ölçütleri,Değişkenler,Değişkenler,Z Puan Dağılımı,Olasılık,Olasılık ve Örneklem,Örneklem Ortalama Dağılımı,Hipotez Testlerine Giriş,Hipotez Testlerine Giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan istatistiksel kavram ve yöntemlerin doğru tanım ve uygulamalarını tanımak.10, 12, 16, 21, 9A
Araştırma yöntemleri, tasarımları ve prosedürlerinin doğru tanımlarını ve uygulamalarını bilmek, verilen araştırma soruları ve veri kümeleri için uygun istatistiksel analizleri tanımlamak.10, 12, 16, 21, 9A
İlgili araştırma ve ölçüm konularına atıf yaparak seçimlerinin neden uygun olduğunu açıklamak.10, 12, 16, 21, 9A
İstatistiksel analizler yapmak ve sonuçları açıklamak / yorumlamak.10, 12, 16, 21, 9A
Mesleki araştırma makalelerinde ortaya çıkan araştırma ve istatistiksel işlemleri tanıyabilme ve açıklayabilme.10, 12, 16, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistik GirişBölüm 1
2İstatistik GirişBölüm 1
3Frekans DağılımıBölüm 2
4Frekans DağılımıBölüm 2
5Merkezi Eğilim ÖlçütleriBölüm 3
6Merkezi Eğilim ÖlçütleriBölüm 3
7DeğişkenlerBölüm 4
8DeğişkenlerBölüm 5
9Z Puan DağılımıBölüm 5
10OlasılıkBölüm 6
11Olasılık ve ÖrneklemBölüm 7
12Örneklem Ortalama DağılımıBölüm 7
13Hipotez Testlerine GirişBölüm 8
14Hipotez Testlerine GirişBölüm 8
Kaynak
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2012). Sosyal bilimler için istatistik (21.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ İÇİN İSTATİSTİK I-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, istatistiğin tanımı, istatistik ile ilgili temel kavramlar, betimsel istatistikler, olasılık hesaplamaları, ortalamalar arası farkların hesaplanması gibi konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İstatistik Giriş,İstatistik Giriş,Frekans Dağılımı,Frekans Dağılımı,Merkezi Eğilim Ölçütleri,Merkezi Eğilim Ölçütleri,Değişkenler,Değişkenler,Z Puan Dağılımı,Olasılık,Olasılık ve Örneklem,Örneklem Ortalama Dağılımı,Hipotez Testlerine Giriş,Hipotez Testlerine Giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan istatistiksel kavram ve yöntemlerin doğru tanım ve uygulamalarını tanımak.10, 12, 16, 21, 9A
Araştırma yöntemleri, tasarımları ve prosedürlerinin doğru tanımlarını ve uygulamalarını bilmek, verilen araştırma soruları ve veri kümeleri için uygun istatistiksel analizleri tanımlamak.10, 12, 16, 21, 9A
İlgili araştırma ve ölçüm konularına atıf yaparak seçimlerinin neden uygun olduğunu açıklamak.10, 12, 16, 21, 9A
İstatistiksel analizler yapmak ve sonuçları açıklamak / yorumlamak.10, 12, 16, 21, 9A
Mesleki araştırma makalelerinde ortaya çıkan araştırma ve istatistiksel işlemleri tanıyabilme ve açıklayabilme.10, 12, 16, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İstatistik GirişBölüm 1
2İstatistik GirişBölüm 1
3Frekans DağılımıBölüm 2
4Frekans DağılımıBölüm 2
5Merkezi Eğilim ÖlçütleriBölüm 3
6Merkezi Eğilim ÖlçütleriBölüm 3
7DeğişkenlerBölüm 4
8DeğişkenlerBölüm 5
9Z Puan DağılımıBölüm 5
10OlasılıkBölüm 6
11Olasılık ve ÖrneklemBölüm 7
12Örneklem Ortalama DağılımıBölüm 7
13Hipotez Testlerine GirişBölüm 8
14Hipotez Testlerine GirişBölüm 8
Kaynak
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2012). Sosyal bilimler için istatistik (21.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33