Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİDE NADİR GÖRÜLEN BOZUKLUKLAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikoloji öğrencilerinin nadir görülen eski ve güncel sendromlar ile ilgili akademik bilgi sahibi olmasını sağlamak. Psikolojiyi kapsayan güncel vakalar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; ‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu,Fregoli Sendromu,Delüzyonel Parazitoz,Trikotillomani,Rapunzel Sendromu,Self Mutilasyon,Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı,Arasınav,Parasomni,Narkolepsi,Munchausen sendromu,Landau Claffner,Vajinusmus,Wernicke-Korsakoff Sendromu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Nadiren görülen hastalıklar ile ilgili bilgi sahibi olacak10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
2. Nadiren görülen hastalıkların belirtileri nelerdir bu konuda bilgi sahibi olacaklardır10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
3. Görülen bu hastalıkların nedenleri ve beyinde nerelerle ilişkili olduğunu öğreneceklerdir.10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
4. Bu vakalarda psikolojik yaklaşımın önemi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu1
2Fregoli Sendromu1
3Delüzyonel Parazitoz1
4Trikotillomani1
5Rapunzel Sendromu1
6Self Mutilasyon1
7Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı1
8Arasınav
9Parasomni1
10Narkolepsi1
11Munchausen sendromu1
12Landau Claffner1
13Vajinusmus1
14Wernicke-Korsakoff Sendromu1
Kaynak
1.‘ Bilimsel makaleler ve olgu sunumları üzerinden ders işlenecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)159
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(159/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİDE NADİR GÖRÜLEN BOZUKLUKLAR-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikoloji öğrencilerinin nadir görülen eski ve güncel sendromlar ile ilgili akademik bilgi sahibi olmasını sağlamak. Psikolojiyi kapsayan güncel vakalar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; ‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu,Fregoli Sendromu,Delüzyonel Parazitoz,Trikotillomani,Rapunzel Sendromu,Self Mutilasyon,Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı,Arasınav,Parasomni,Narkolepsi,Munchausen sendromu,Landau Claffner,Vajinusmus,Wernicke-Korsakoff Sendromu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Nadiren görülen hastalıklar ile ilgili bilgi sahibi olacak10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
2. Nadiren görülen hastalıkların belirtileri nelerdir bu konuda bilgi sahibi olacaklardır10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
3. Görülen bu hastalıkların nedenleri ve beyinde nerelerle ilişkili olduğunu öğreneceklerdir.10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
4. Bu vakalarda psikolojik yaklaşımın önemi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.10, 13, 14, 16, 19, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu1
2Fregoli Sendromu1
3Delüzyonel Parazitoz1
4Trikotillomani1
5Rapunzel Sendromu1
6Self Mutilasyon1
7Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı1
8Arasınav
9Parasomni1
10Narkolepsi1
11Munchausen sendromu1
12Landau Claffner1
13Vajinusmus1
14Wernicke-Korsakoff Sendromu1
Kaynak
1.‘ Bilimsel makaleler ve olgu sunumları üzerinden ders işlenecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33