Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİDE NADİR GÖRÜLEN BOZUKLUKLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikoloji öğrencilerinin nadir görülen eski ve güncel sendromlar ile ilgili akademik bilgi sahibi olmasını sağlamak. Psikolojiyi kapsayan güncel vakalar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu,Fregoli Sendromu,Delüzyonel Parazitoz,Trikotillomani,Rapunzel Sendromu,Self Mutilasyon,Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı,Arasınav,Parasomni,Narkolepsi,Munchausen sendromu,Landau Claffner,Vajinusmus,Wernicke-Korsakoff Sendromu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Nadiren görülen hastalıklar ile ilgili bilgi sahibi olacak | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
2. Nadiren görülen hastalıkların belirtileri nelerdir bu konuda bilgi sahibi olacaklardır | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
3. Görülen bu hastalıkların nedenleri ve beyinde nerelerle ilişkili olduğunu öğreneceklerdir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
4. Bu vakalarda psikolojik yaklaşımın önemi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu | 1 |
2 | Fregoli Sendromu | 1 |
3 | Delüzyonel Parazitoz | 1 |
4 | Trikotillomani | 1 |
5 | Rapunzel Sendromu | 1 |
6 | Self Mutilasyon | 1 |
7 | Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı | 1 |
8 | Arasınav | |
9 | Parasomni | 1 |
10 | Narkolepsi | 1 |
11 | Munchausen sendromu | 1 |
12 | Landau Claffner | 1 |
13 | Vajinusmus | 1 |
14 | Wernicke-Korsakoff Sendromu | 1 |
Kaynak |
1.‘ Bilimsel makaleler ve olgu sunumları üzerinden ders işlenecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(159/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİDE NADİR GÖRÜLEN BOZUKLUKLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikoloji öğrencilerinin nadir görülen eski ve güncel sendromlar ile ilgili akademik bilgi sahibi olmasını sağlamak. Psikolojiyi kapsayan güncel vakalar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu,Fregoli Sendromu,Delüzyonel Parazitoz,Trikotillomani,Rapunzel Sendromu,Self Mutilasyon,Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı,Arasınav,Parasomni,Narkolepsi,Munchausen sendromu,Landau Claffner,Vajinusmus,Wernicke-Korsakoff Sendromu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Nadiren görülen hastalıklar ile ilgili bilgi sahibi olacak | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
2. Nadiren görülen hastalıkların belirtileri nelerdir bu konuda bilgi sahibi olacaklardır | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
3. Görülen bu hastalıkların nedenleri ve beyinde nerelerle ilişkili olduğunu öğreneceklerdir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
4. Bu vakalarda psikolojik yaklaşımın önemi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ‘Alice Harikalar Diyarında’ Sendromu | 1 |
2 | Fregoli Sendromu | 1 |
3 | Delüzyonel Parazitoz | 1 |
4 | Trikotillomani | 1 |
5 | Rapunzel Sendromu | 1 |
6 | Self Mutilasyon | 1 |
7 | Creutzfeldt-Jakob & Deli Dana Hastalığı | 1 |
8 | Arasınav | |
9 | Parasomni | 1 |
10 | Narkolepsi | 1 |
11 | Munchausen sendromu | 1 |
12 | Landau Claffner | 1 |
13 | Vajinusmus | 1 |
14 | Wernicke-Korsakoff Sendromu | 1 |
Kaynak |
1.‘ Bilimsel makaleler ve olgu sunumları üzerinden ders işlenecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |