Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Mehmet Arif YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı spor psikolojisinin ne olduğu, nasıl doğduğu, hangi durumlarda nasıl kullanıldığı, sporda kişilik, motivasyon, stres, kaygı, liderlik, iletişim, zihinsel antrenman teknikleri, grup sargınlığı, grup dinamikleri, imgeleme, özgüven, sporcu sakatlıkları ve psikolojisi, karakter gelişimleri ve sporda saldırganlık konularını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Spor Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Spor ve Kişilik ,Motivasyon ve Motivasyon Kuramları,
Spor ve Egzersiz Ortamlarını Anlamak
,Geribildirim, Pekiştirme, İşbirliği,Grup Dinamikleri ve Grup Sargınlığı ,Psikolojik Beceri Antrenmanına Giriş,Performansın Geliştirme Teknikleri,Psikolojik İyi Oluş,Sporcu Sakatlıkları ve Psikolojisi ,Çocuklar ve Spor Psikolojisi ,Sporda Saldırganlık,Bağımlılık ve Sağlıksız Davranışlar ,Spor Profesyonelleri ve Sporcular Bizlerden Ne Bekliyor? ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Spor psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. 14, 23A
2. Grup dinamikleri ve grup sargınlığı takımlar üzerinde yorumlayabilir. 5, 9A
3. Spor psikolojisinde performans geliştirmek için kullanılan teknikleri uygulayabilir.12, 16A
4. Psikolojik beceri antrenmanını tanımlayabilir. 6, 9A
5. Sporcu sakatlıklarındaki psikolojik durum ve geri dönüşleri için yapılacak psikolojik hazırlıkları tanıyabilir. 19, 9A
6. Spor profesyonellerine verilecek eğitimleri ve bilgileri tasarlayabilir. 16, 9A
7. Bir takımın ya da sporcunun psikolojik ihtiyaçlarını kavrayabilir ve karşılayabilir. 15, 19A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Spor Psikolojisine Giriş ve Temel KavramlarSEPT,B1. 1
2Spor ve Kişilik SEPT,B2. 1
3Motivasyon ve Motivasyon KuramlarıSEPT,B2. 2
4
Spor ve Egzersiz Ortamlarını Anlamak
SEPT,B3. 1
5Geribildirim, Pekiştirme, İşbirliğiSEPT,B3. 2
6Grup Dinamikleri ve Grup Sargınlığı SEPT,B4
7Psikolojik Beceri Antrenmanına GirişSEPT,B5. 1
8Performansın Geliştirme TeknikleriSEPT, B5
9Psikolojik İyi OluşSEPT,B6. 1
10Sporcu Sakatlıkları ve Psikolojisi SEPT,B6. 3
11Çocuklar ve Spor Psikolojisi SEPT, B7
12Sporda SaldırganlıkSEPT, B7
13Bağımlılık ve Sağlıksız Davranışlar SEPT, B6
14Spor Profesyonelleri ve Sporcular Bizlerden Ne Bekliyor? SEPT, B3
Kaynak
Weinberg, R. S. & Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Karageorghis C. I. & Terry P. C. (2017) Spor Psikolojisi Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Mehmet Arif YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı spor psikolojisinin ne olduğu, nasıl doğduğu, hangi durumlarda nasıl kullanıldığı, sporda kişilik, motivasyon, stres, kaygı, liderlik, iletişim, zihinsel antrenman teknikleri, grup sargınlığı, grup dinamikleri, imgeleme, özgüven, sporcu sakatlıkları ve psikolojisi, karakter gelişimleri ve sporda saldırganlık konularını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Spor Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Spor ve Kişilik ,Motivasyon ve Motivasyon Kuramları,
Spor ve Egzersiz Ortamlarını Anlamak
,Geribildirim, Pekiştirme, İşbirliği,Grup Dinamikleri ve Grup Sargınlığı ,Psikolojik Beceri Antrenmanına Giriş,Performansın Geliştirme Teknikleri,Psikolojik İyi Oluş,Sporcu Sakatlıkları ve Psikolojisi ,Çocuklar ve Spor Psikolojisi ,Sporda Saldırganlık,Bağımlılık ve Sağlıksız Davranışlar ,Spor Profesyonelleri ve Sporcular Bizlerden Ne Bekliyor? ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Spor psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. 14, 23A
2. Grup dinamikleri ve grup sargınlığı takımlar üzerinde yorumlayabilir. 5, 9A
3. Spor psikolojisinde performans geliştirmek için kullanılan teknikleri uygulayabilir.12, 16A
4. Psikolojik beceri antrenmanını tanımlayabilir. 6, 9A
5. Sporcu sakatlıklarındaki psikolojik durum ve geri dönüşleri için yapılacak psikolojik hazırlıkları tanıyabilir. 19, 9A
6. Spor profesyonellerine verilecek eğitimleri ve bilgileri tasarlayabilir. 16, 9A
7. Bir takımın ya da sporcunun psikolojik ihtiyaçlarını kavrayabilir ve karşılayabilir. 15, 19A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Spor Psikolojisine Giriş ve Temel KavramlarSEPT,B1. 1
2Spor ve Kişilik SEPT,B2. 1
3Motivasyon ve Motivasyon KuramlarıSEPT,B2. 2
4
Spor ve Egzersiz Ortamlarını Anlamak
SEPT,B3. 1
5Geribildirim, Pekiştirme, İşbirliğiSEPT,B3. 2
6Grup Dinamikleri ve Grup Sargınlığı SEPT,B4
7Psikolojik Beceri Antrenmanına GirişSEPT,B5. 1
8Performansın Geliştirme TeknikleriSEPT, B5
9Psikolojik İyi OluşSEPT,B6. 1
10Sporcu Sakatlıkları ve Psikolojisi SEPT,B6. 3
11Çocuklar ve Spor Psikolojisi SEPT, B7
12Sporda SaldırganlıkSEPT, B7
13Bağımlılık ve Sağlıksız Davranışlar SEPT, B6
14Spor Profesyonelleri ve Sporcular Bizlerden Ne Bekliyor? SEPT, B3
Kaynak
Weinberg, R. S. & Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Karageorghis C. I. & Terry P. C. (2017) Spor Psikolojisi Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33