Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKODİNAMİK TERAPİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, psikodinamik terapinin temelini oluşturan psikanalitk kuramcıların görüşlerini ve bu terapinin genel uygulama esaslarını sunmak; temel prensipleri, ilk görüşmeyi, terapi çerçevesini ve sınırları, gelişim seviyelerini, savunma mekanizmalarını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikodinamik Psikoterapiye Giriş, Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek ,Ego Psikolojisi: Anna Freud ve Savunma Mekanizmaları; Margaret Mahler,- Nesne İlişkileri Kuramı: Melanie Klein. - Çağdaş Kleincı Kuram,İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W.D.R Fairbairn & D.W. Winnicott,Kendilik Psikolojisi: Heinz Kohut,- Kişilerarası Psikanaliz: Harry Stack Sullivan. - Çağdaş Kişilerarası Psikanaliz,- Çağdaş Freud’cu Revizyonistler: Kernberg. - Kuramda ve Teknikte Tartışmalar,Gelişim Düzeyleri (Psikotik, Borderline, Nevrotik) ,Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış ,Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış (Devam),Psikanalitik Duyarlılık ve Psikodinamik Terapist Olmak,Danışanın Değerlendirilmesi ,Terapi Çerçevesinin Kurulması, Terapi Sınırları,Temel Terapi Süreçleri ve Olası Krizler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Belli başlı Psikanalitik kuramcıların görüşlerini genel olarak ifade edebilecektir.16, 9A
2. Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
3. Gelişim seviyelerini tanımlayabilecektir.10, 13, 16, 9A
4. Psikodinamik terapistin temel becerilerini, terapi çerçeve ve sınırlarını tanımlayabilecektir.10, 13, 16, 9A
5. Danışan değerlendirmesini genel hatları ile yapabilecektir. 10, 13, 16, 9A
6. Temel terapi süreçlerini ve olası krizleri tanımlayabilecektir.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikodinamik Psikoterapiye Giriş, Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek Freud ve Sonrası B1.
2Ego Psikolojisi: Anna Freud ve Savunma Mekanizmaları; Margaret MahlerFreud ve Sonrası B2.
3- Nesne İlişkileri Kuramı: Melanie Klein. - Çağdaş Kleincı KuramFreud ve Sonrası B4.
4İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W.D.R Fairbairn & D.W. WinnicottFreud ve Sonrası B5.
5Kendilik Psikolojisi: Heinz KohutFreud ve Sonrası B6.
6- Kişilerarası Psikanaliz: Harry Stack Sullivan. - Çağdaş Kişilerarası PsikanalizFreud ve Sonrası B3.
7- Çağdaş Freud’cu Revizyonistler: Kernberg. - Kuramda ve Teknikte TartışmalarFreud ve Sonrası B7, 8, 9
8Gelişim Düzeyleri (Psikotik, Borderline, Nevrotik)
9Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış
10Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış (Devam)
11Psikanalitik Duyarlılık ve Psikodinamik Terapist Olmak
12Danışanın Değerlendirilmesi
13Terapi Çerçevesinin Kurulması, Terapi Sınırları
14Temel Terapi Süreçleri ve Olası Krizler
Kaynak
Stephen A. Mitchell & Margaret J. Black (2012). Freud ve Sonrası: Modern Psikanalitik düşüncenin Tarihi (Çeviren Eğrilmez, A.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 2. Baskı. // Nancy Mc. Williams (2004). Psychoanalytic Psychotherapy. Guilford Press. // Salman Akhtar (2009). Turning Points in Psychotherapy. Karnac Books Ltd. (Söz konusu kitapların Türkçe tercümeleri bulunmadığından, kapsadığı konular, Türkçeleştirilmiş ders sunumları aracılığı ile işlenecektir.)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKODİNAMİK TERAPİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, psikodinamik terapinin temelini oluşturan psikanalitk kuramcıların görüşlerini ve bu terapinin genel uygulama esaslarını sunmak; temel prensipleri, ilk görüşmeyi, terapi çerçevesini ve sınırları, gelişim seviyelerini, savunma mekanizmalarını aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikodinamik Psikoterapiye Giriş, Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek ,Ego Psikolojisi: Anna Freud ve Savunma Mekanizmaları; Margaret Mahler,- Nesne İlişkileri Kuramı: Melanie Klein. - Çağdaş Kleincı Kuram,İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W.D.R Fairbairn & D.W. Winnicott,Kendilik Psikolojisi: Heinz Kohut,- Kişilerarası Psikanaliz: Harry Stack Sullivan. - Çağdaş Kişilerarası Psikanaliz,- Çağdaş Freud’cu Revizyonistler: Kernberg. - Kuramda ve Teknikte Tartışmalar,Gelişim Düzeyleri (Psikotik, Borderline, Nevrotik) ,Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış ,Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış (Devam),Psikanalitik Duyarlılık ve Psikodinamik Terapist Olmak,Danışanın Değerlendirilmesi ,Terapi Çerçevesinin Kurulması, Terapi Sınırları,Temel Terapi Süreçleri ve Olası Krizler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Belli başlı Psikanalitik kuramcıların görüşlerini genel olarak ifade edebilecektir.16, 9A
2. Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
3. Gelişim seviyelerini tanımlayabilecektir.10, 13, 16, 9A
4. Psikodinamik terapistin temel becerilerini, terapi çerçeve ve sınırlarını tanımlayabilecektir.10, 13, 16, 9A
5. Danışan değerlendirmesini genel hatları ile yapabilecektir. 10, 13, 16, 9A
6. Temel terapi süreçlerini ve olası krizleri tanımlayabilecektir.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikodinamik Psikoterapiye Giriş, Sigmund Freud ve Klasik Psikanalitik Gelenek Freud ve Sonrası B1.
2Ego Psikolojisi: Anna Freud ve Savunma Mekanizmaları; Margaret MahlerFreud ve Sonrası B2.
3- Nesne İlişkileri Kuramı: Melanie Klein. - Çağdaş Kleincı KuramFreud ve Sonrası B4.
4İngiliz Nesne İlişkileri Okulu: W.D.R Fairbairn & D.W. WinnicottFreud ve Sonrası B5.
5Kendilik Psikolojisi: Heinz KohutFreud ve Sonrası B6.
6- Kişilerarası Psikanaliz: Harry Stack Sullivan. - Çağdaş Kişilerarası PsikanalizFreud ve Sonrası B3.
7- Çağdaş Freud’cu Revizyonistler: Kernberg. - Kuramda ve Teknikte TartışmalarFreud ve Sonrası B7, 8, 9
8Gelişim Düzeyleri (Psikotik, Borderline, Nevrotik)
9Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış
10Kişilik Örgütlenmelerine Genel Bakış (Devam)
11Psikanalitik Duyarlılık ve Psikodinamik Terapist Olmak
12Danışanın Değerlendirilmesi
13Terapi Çerçevesinin Kurulması, Terapi Sınırları
14Temel Terapi Süreçleri ve Olası Krizler
Kaynak
Stephen A. Mitchell & Margaret J. Black (2012). Freud ve Sonrası: Modern Psikanalitik düşüncenin Tarihi (Çeviren Eğrilmez, A.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 2. Baskı. // Nancy Mc. Williams (2004). Psychoanalytic Psychotherapy. Guilford Press. // Salman Akhtar (2009). Turning Points in Psychotherapy. Karnac Books Ltd. (Söz konusu kitapların Türkçe tercümeleri bulunmadığından, kapsadığı konular, Türkçeleştirilmiş ders sunumları aracılığı ile işlenecektir.)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33