Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK DEĞERLENDİRME: ÇOCUK VE ERGEN-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bireylerde kişilik, davranış, zekâ ve psikopatolojiyi değerlendirmek üzere geliştirmiş farklı testler hakkında ve bu testlerin uygulamaları ve değerlendirmeleri konusunda öğrencilere bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-1,Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-2,Gözlem ve görüşme,Gelişimsel değerlendirme,Projektif testler: CTT, TAT,Projektif testler: Rorschach,Projektif testler: çizim testleri,Ara Sınav,Objektif testler,Nöropsikolojik testler,Kişilik değerlendirmesi,Zihinsel değerlendirme,Rapor yazmak,Rapor yazmak,Toplumsal ve etik konular,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Objektif ve projektif testleri karşılaştırabilir ve klinik değerlendirmede önemini yorumlayabilecektir.19, 9A
1. Psikolojik değerlendirmenin temel bileşenlerini tanımlayabilir, bunları uygulamadaki karşılıklarını gösterebilecektir.13, 14, 23A
2. Davranışların değerlendirmesinde gözlem ve görüşme tekniklerini anlatabilecek, özetleyebilecektir.16, 9A
3. Gelişimsel değerlendirmede kullanılan ölçekleri tanıyabilecek ve rapor edebilecektir.14, 4, 9A, E
4. Projektif testleri tanımlayabilir ve eleştirebilecektir10, 14, 19, 9A
6. Psikolojik Değerlendirmede rapor yazma sürecinde bilgileri bütünleştirebilecek ve rapor yazabilecektir13, 6, 9A, E
7. Değerlendirme sürecinde etik ilkelere göre hareket etme becerisini geliştirebilecektir9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-1
2Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-2
3Gözlem ve görüşme
4Gelişimsel değerlendirme
5Projektif testler: CTT, TAT
6Projektif testler: Rorschach
7Projektif testler: çizim testleri
8Ara Sınav
9Objektif testler
10Nöropsikolojik testler
11Kişilik değerlendirmesi
12Zihinsel değerlendirme
13Rapor yazmak
14Rapor yazmak
15Toplumsal ve etik konular
16Genel Sınav
Kaynak
1. Cansever, G. (1982). Klinik psikolojide değerlendirme yöntemleri, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. 2. Cohen ve Swerdlik (2018). Psikolojik test ve değerlendirme. Çev. Ed. Ezel Tavşancıl. Nobel Yayınevi: Ankara. 3. Flanagan , JS. ve Flanagan, RS. (2013). Clinical Interviewing. Ed. Yorulmaz, O. (2019). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. İthaki Yayınları, İstanbul. 4. Hergüner, S. ve Özbaran, B. (2010). Çocuk Ve Ergen Psikiyatrisinde Ölçüler Ve Ölçekler. Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK DEĞERLENDİRME: ÇOCUK VE ERGEN-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Cihat ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bireylerde kişilik, davranış, zekâ ve psikopatolojiyi değerlendirmek üzere geliştirmiş farklı testler hakkında ve bu testlerin uygulamaları ve değerlendirmeleri konusunda öğrencilere bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-1,Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-2,Gözlem ve görüşme,Gelişimsel değerlendirme,Projektif testler: CTT, TAT,Projektif testler: Rorschach,Projektif testler: çizim testleri,Ara Sınav,Objektif testler,Nöropsikolojik testler,Kişilik değerlendirmesi,Zihinsel değerlendirme,Rapor yazmak,Rapor yazmak,Toplumsal ve etik konular,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Objektif ve projektif testleri karşılaştırabilir ve klinik değerlendirmede önemini yorumlayabilecektir.19, 9A
1. Psikolojik değerlendirmenin temel bileşenlerini tanımlayabilir, bunları uygulamadaki karşılıklarını gösterebilecektir.13, 14, 23A
2. Davranışların değerlendirmesinde gözlem ve görüşme tekniklerini anlatabilecek, özetleyebilecektir.16, 9A
3. Gelişimsel değerlendirmede kullanılan ölçekleri tanıyabilecek ve rapor edebilecektir.14, 4, 9A, E
4. Projektif testleri tanımlayabilir ve eleştirebilecektir10, 14, 19, 9A
6. Psikolojik Değerlendirmede rapor yazma sürecinde bilgileri bütünleştirebilecek ve rapor yazabilecektir13, 6, 9A, E
7. Değerlendirme sürecinde etik ilkelere göre hareket etme becerisini geliştirebilecektir9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-1
2Psikolojik Değerlendirmeye Giriş-2
3Gözlem ve görüşme
4Gelişimsel değerlendirme
5Projektif testler: CTT, TAT
6Projektif testler: Rorschach
7Projektif testler: çizim testleri
8Ara Sınav
9Objektif testler
10Nöropsikolojik testler
11Kişilik değerlendirmesi
12Zihinsel değerlendirme
13Rapor yazmak
14Rapor yazmak
15Toplumsal ve etik konular
16Genel Sınav
Kaynak
1. Cansever, G. (1982). Klinik psikolojide değerlendirme yöntemleri, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. 2. Cohen ve Swerdlik (2018). Psikolojik test ve değerlendirme. Çev. Ed. Ezel Tavşancıl. Nobel Yayınevi: Ankara. 3. Flanagan , JS. ve Flanagan, RS. (2013). Clinical Interviewing. Ed. Yorulmaz, O. (2019). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. İthaki Yayınları, İstanbul. 4. Hergüner, S. ve Özbaran, B. (2010). Çocuk Ve Ergen Psikiyatrisinde Ölçüler Ve Ölçekler. Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33